אליצור רמלה בפעם השביעית או זכייה חמישית של מכבי עירוני ר"ג? את התשובה לכך נקבל הערב (20.00, יבנה) כשהשתיים ייפגשו בגמר גביע המדינה לנשים בכדורסל. מדובר בשחזור גמר הגביע האחרון מ-2019 (אשתקד הוא לא נערך בשל מגפת הקורונה), אז רמלה ניצחה 58:72.
הקבוצות נפגשו העונה פעם אחת בליגה, לפני כשלושה שבועות, והקבוצה של שירה העליון (מאזן 2:18 בכל המסגרות) רשמה 63:69 צמוד על ר"ג, שמדורגת רק במקום החמישי. מה זה אומר לגבי הערב? לא הרבה. מה שכן, זה יהיה מפגש פיקנטי בין שתי הקפטניות, נעמה שפיר מרמלה וטל לב מר"ג, חברות טובות ששיחקו יחד בנבחרת ישראל - אבל רק אחת מהן תקבל מידיו של נשיא המדינה רובי ריבלין את הגביע.
4 צפייה בגלריה
לב ושפיר
לב ושפיר
אחת מהן תסיים את הערב עם הגביע ביד. לב ושפיר
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
לב ושפיר
לב ושפיר
לב ושפיר
(צילום: ראובן שוורץ)
נעמה וטל, נו אז יותר קל להיות בקבוצה שהיא מגיע כפייבוריטית או כאנדרדוג?
שפיר: "כשיש קרב על תואר, המושגים קצת מיטשטשים. מעמד, שגם אם אתה מגיע עם קבוצה פחות טובה, אתה עולה אליו עם ביטחון ובטירוף. מצד שני, גם להגיע פייבוריט זה לא נורא כל-כך, יש ביטחון, אבל לא מופרז. המוד של השחקניות הוא יותר דריכות, פחות משחבים את הסיכויים".
לב: "מבחינה אישית, אין שוני. מה עוד שבגמר לא חושב שיש דבר כזה פייבוריט. תן לי לנצח, לא משנה איך תקרא לקבוצה שלי".
4 צפייה בגלריה
חברות טובות עוד מהימים המשותפים בנבחרת
חברות טובות עוד מהימים המשותפים בנבחרת
חברות טובות עוד מהימים המשותפים בנבחרת
(צילום: ראובן שוורץ)
היום על הפרקט ביבנה: מעדיפות לקלוע 30 נקודות או להסתפק באסיסט המנצח?
שפיר: "לדעתי, לא קלעתי 30 נקודות מעולם בליגת העל, אבל בכל מקרה זה לא מעסיק אותי בשום צורה. אני אוהבת להיות שחקנית קבוצתית ובעיקר משמעותית ולתרום. תשאל כל שחקנית שזכתה בגביע, היא גם תגיד לך שלא זוכרת את השורה הסטטיסטית שלה מאותו ערב. גם הקהל או האוהדים, זוכר מי ניצח. לא איכפת לו כמה קלעת".
לב: "מבחינתי רק לנצח, גם אם זה אומר משחק של אפס נקודות ואסיסט אחד - שישלח אותי להניף את הגביע. אני אוהבת בכל מקרה תמיד לפרגן, אז זה מתאים לי".
4 צפייה בגלריה
מיצ'ל שומרת על היידמן
מיצ'ל שומרת על היידמן
על הנייר, רמלה פייבוריטית. היידמן מול מיצ'ל
(צילום: עודד קרני, באדיבות מינהלת הנשים)
חוסר היחס לענף בארץ לא מוציא לך קצת את הרוח מהמפרשים?
לב: "החשק למשחק אצלי זה איך אני מרגישה. חשק זה קהל ואווירה, ולמרות שאני שנה שישית בליגה עוד לא חוויתי אולם מלא".
שפיר: "לצערי, התרגלנו שזה המצב. בטוח שאם הוא היה טוב יותר, היה קשה לי להפסיק לפני שנה ולהיכנס להריון מלכתחילה. אני אוהבת קהל, אבל בטוחה שזה ישתפר. גם התקציבים. זה משהו שמגיע ביחד".
מה זה כדורסל בשבילכן?
שפיר: "המשפחה נותנת משמעות לחיים, אבל אתה מגלה שוב ושוב שהתחרותיות בך קיימת ואתה חייב להגיע לאימון או למשחק - ולהיות בו הכי טובה".
לב: "זה החיים. מנהלת את חיי על פי הכדורסל. חלק ממה שאני. לא חושבת שאני יכולה להסתובב היום ולא להגיד שאני ספורטאית".
חברות טובות, זה אומר שאתן מכירות את הטריקים והשטיקים של כל אחת.
לב: "כמו שאני חושבת עליה דברים טובים מחוץ למגרש, כך גם על הפרקט. בעיניי שחקנית מצוינת, מנהיגה באופי שלה. שיהיה לה בהצלחה".
שפיר: "כולם יודעים מה היכולות של טל, היא הראתה בחצי הגמר מול חולון עד כמה היא משמעותית ומסוכנת. היא אולי נראה לצופה מהצד קצת נונשלנטית, אבל באותו זמן גם לקלוע שלשת ניצחון ולהעניש אותך. מאחלת לה שתהיה טובה, אבל שתפסיד הערב".