למרות הבעיות בתקציב, בהפועל ירושלים התחילו לעבוד. האדומים צירפו את רטין אובסואן (27, 1.88 מ'), רכז בלגי בן 27 ששיחק בעונה החולפת עבור אורן עמיאל בנימבורק.
אובסואן מתאים מאוד לסגנון של עמיאל, ולא סתם הוא השחקן הראשון בסגל של י-ם לעונה הבאה. מדובר ברכז מהיר שאוהב למסור (5.3 אסיסטים בליגת האלופות), אבל גם יודע ליצור לעצמו ולקלוע (13.9 נקודות). כמו כן, הוא נחשב לשחקן הגנה טוב.
2 צפייה בגלריה
רטין אובסואן
רטין אובסואן
רטין אובסואן
(צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
הוא נולד באנטוורפן ושיחק בליגה השנייה במדינתו עד שיצא למכללת אלאבאמה ב-2011. מעונה לעונה הוא השתפר כאשר באחרונה שלו בקולג' העמיד ממוצע של 17.6 נקודות ו-3.8 ריבאונדים. הוא ניסה את מזלו בליגת הקיץ ובמחנות ה-NBA, אך לא הצליח להשיג חוזה.
התחנה הראשונה שלו בחזרה באירופה הייתה אבלינו האיטלקית, אך הוא לא הרשים. לאחר מכן עבר לגותה הגרמנית וכבר נראה הרבה יותר טוב (13.6 נקודות, 4.9 ריבאונדים ו-3.6 אסיסטים). ב-2018 חזר לארה"ב בניסיון להגיע שוב ל-NBA, הפעם דרך ליגת הפיתוח, אבל זה שוב לא צלח. בקיץ 2019 שב לגרמניה וחתם בבאמברג. במקום לבצע קפיצה הוא ירד במספריו (7.7 נקודות בבונדסליגה) ומשם התגלגל לנימבורק של עמיאל.
2 צפייה בגלריה
אורן עמיאל
אורן עמיאל
אורן עמיאל
(צילום: FIBA Photos)
בנבחרת הבלגית נחשב הרכז שיחגוג בעוד שבוע את יום הולדתו ה-28 לאחד משחקני המפתח. בקמפיין מוקדמות היורובאסקט האחרון הוא להט עם 19.7 נקודות, 3.3 ריבאונדים, 3.2 אסיסטים ו-1.8 חטיפות, וסייע לבלגים לעלות מהמקום הראשון בבית 3 לפני ליטא וצ'כיה.
מי שצפוי להישאר בהפועל י-ם הוא אדם אריאל, שנמצא במערכת יחסים קרובה מאוד עם המאמן החדש, שמאמן אותו בקיצים באופן אישי ומלווה אותו כמנטור לאורך העונה. עוד שחקן שעשוי להישאר הוא סולימן בריימו. בי-ם היו שמחים לראות את ג'יימס פלדין חוזר והצדדים נמצאים כבר בקשר כמה חודשים.
פורסם לראשונה: 19:35, 30.06.21