במכבי תל אביב יצאו אתמול (שלישי) מהיכל מנורה מבטחים מרוצים מאוד אחרי הניצחון השני ברציפות ביורוליג, 81:89 על פנאתינייקוס, ששלח את הצהובים למקום ה-11 בטבלה עם מאזן של שבעה ניצחונות מול תשעה הפסדים. המשך לוח הזמנים הצפוף כולל מפגש מול הפועל חולון בגמר גביע ווינר בשבת וביום שלישי הבא מכבי תארח בהיכל את זניט.
אחת ההחלטות שלקח יאניס ספרופולוס בשני המשחקים האחרונים היא לתת יותר קרדיט לכריס ג'ונס, שקיבל 17 דקות בהן רשם 9 נקודות, 3 ריבאונדים ואסיסט אחד והיה אחראי לניהול המשחק, כשסקוטי ווילבקין שיחק בסך הכל 16 דקות עד תחילת הרבע האחרון.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
שואף להרבה יותר. סקוטי ווילבקין
(צילום: ראובן שוורץ)
בזמן שהקבוצה היוונית כבר צימקה ל-70:67, ספרופולוס החליט להקפיץ מהספסל את הכוכב שלו במקום ג'ונס. ווילבקין החזיר לו עם תצוגה גדולה של 12 נקודות תוך 2.5 דקות ושלח את נמניה נדוביץ׳ בחזרה לאתונה עם הפסד למרות ערב שיא, בו קלע 39 נקודות, שזהו גם שיא נקודות של שחקן נגד מכבי ת"א ביורוליג מאז שהמפעל נוסד.
"נדוביץ' לא צריך לקלוע כמות נקודות כזו כדי שאני ארצה לנצח במשחק", אמר ווילבקין בסיום. "כשהוא קלע עליי את השלשה ניצלתי את ההזדמנות הבאה כדי לקלוע עליו גם. הקרב ביני לבין נדוביץ' לא משנה, אלא רק העובדה שניצחנו, זה מה שחשוב בשבילי".
הכוכב המשיך: "אנחנו צריכים להישאר בפוקוס, לא להיות מרוצים בגלל שניצחנו כמה משחקים וגם לא מהשיפור שאנחנו מראים כי אנחנו יכולים להיות יותר טובים".
3 צפייה בגלריה
נמניה נדוביץ'
נמניה נדוביץ'
"הקרב ביני ובין נדוביץ' לא משנה". ווילבקין על התצוגה של כוכב פאו
(צילום: ראובן שוורץ)
מלבד ווילבקין, גם דראגן בנדר זכה למחמאות אחרי שסיים עם 9 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3 חסימות. הפורוורד הקרואטי התחיל את העונה עם יכולת מגומגמת והגנה חלשה, אבל בקבוצה המשיכו להאמין בו ולתת לו את ההזדמנות כי הבינו שהוא רק צריך זמן כדי להתאקלם בשיטת המשחק האירופית ולהתחבר לקבוצה. בצוות המקצועי רואים את ההתקדמות המשמעותית ביכולת במשחקים האחרונים, ולכן הוא צפוי להאריך השבוע את חוזהו עד לתום העונה.
"אני מנסה לשחק את המשחק בצורה הטובה ביותר", אמר בנדר בסיום. "זה לא משנה אם אני קולע או מחטיא, כל עוד אנחנו נמצאים באותו העמוד הכל הולך בכיוון הנכון. יש לנו אנרגיה שונה וכיוון שונה של משחק בשבועות האחרונים, רואים את הקבוצה נכנסת יותר לעניינים, הרבה שחקנים שעולים לשחק נראים טוב וזה נותן דחיפה לכולם".
3 צפייה בגלריה
דראגן בנדר
דראגן בנדר
זכה למחמאות. דראגן בנדר
(צילום: ראובן שוורץ)
"ג'ון די וזוסמן לא בכושר טוב", אמר ספרופולוס אחרי שדיברתולומאו לא שיחק בכלל והגארד הישראלי שותף לפחות מ-7 דקות. "נדוביץ׳ קלע על יובל שלשה, אני לא פה כדי לרצות את השחקנים. אם הם לא משחקים טוב אז הם לא ישחקו. נהיה טובים יותר ככל שהשחקנים יכנסו לתפקידים שלהם ויבינו מה הם צריכים לעשות על המגרש, אם הם לא יעשו את זה התהליך ייקח יותר זמן. העובדה שיש לי רוטציה יותר גדולה עוזרת לקבוצה להיות יותר בפוקוס ברגעים האחרונים, ברגע שהרוטציה קצרה אז השחקנים עייפים לקראת הסוף".
מהדברים של ספרופולוס אפשר להבין שבצוות המקצועי מאוד מרוצים מהעובדה שהרוטציה גדלה בעקבות חזרתם של עומרי כספי, דיברתלומאו וזוסמן. נראה שהשניים האחרונים עדיין לא נמצאים ביכולת מלאה ובשיא הכושר, אך בקבוצה מאמינים שזה לא ייקח יותר משבועיים.