במכבי תל אביב מקווים לפתוח הערב (חמישי, 21:00) את הסיבוב השני ביורוליג ברגל ימין. הצהובים יתארחו אצל אלבה ברלין, כששתיהן עם מאזן זהה של שבעה ניצחונות ו-10 הפסדים.
הצהובים רוצים להמשיך את המומנטום החיובי מהזירה המקומית אחרי שבשבועיים האחרונים זכו בגביע ווינר, ניצחו את הפועל ירושלים בליגה ועלו לחצי גמר גביע המדינה על חשבונה של הפועל תל אביב, זאת בזמן שסגרו את הסיבוב הראשון ביורוליג עם ההפסד המאכזב לזניט.
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב מחפשת ניצחון
(צילום: ראובן שוורץ)
בעקבות הסגר וההחלטה של משרד הבריאות לא להחריג הפעם את הליגות והעובדה שמכבי ת"א לא נרשמה לליגה הבלקנית, ייווצר חור בלוח הזמנים של הצהובים שלמעשה ישחקו רק במסגרת היורוליג ארבעה משחקים תוך 15 יום, מה שעלול לפגוע בעיקר בחזרה לקצב של הפצועים: עומרי כספי, ג׳ון דיברתולומאו ויובל זוסמן, שהשתמשו בדקות בליגה על מנת להוריד את החלודה.
מי שעדיין לא הצליח לחזור לעצמו לחלוטין הוא זוסמן. במשחקים הראשונים מאז החזרה שלו לפרקט הוא בעיקר קיבל לא מעט צעקות ממאמנו על היכולת ההגנתית ובכלל על כל טעות אפשרית, אם זה בהגנה או בהתקפה. במשחק האחרון בליגה מול הפועל ירושלים הוא קיבל מספרופולוס 21 דקות בהן רשם 9 נקודות ו-5 ריבאונדים, אבל חזר לסורו דווקא במשחק שעל הנייר היה אמור לפרוח, מול הפועל ת"א החלשה, כשב-25 דקות קלע 5 נקודות בלבד עם 2 ריבאונדים ו-4 איבודים.
"אני חושב שזה תלוי בנו למרות שאנחנו במאזן שלילי בינתיים", אמר זוסמן. "אני בהחלט חושב שאנחנו יכולים להעפיל לפלייאוף, אבל אנחנו צריכים להסתכל משחק אחרי משחק. שיחקנו כבר מול כל הקבוצות אז אנחנו כבר מכירים את כולן, יודעים את היתרונות והחסרונות שלהן".
3 צפייה בגלריה
יובל זוסמן
יובל זוסמן
יצטרך להיות הרבה יותר טוב. זוסמן
(צילום: ראובן שוורץ)
אם במשחקים האחרונים בזירה המקומית ספרופולוס ניסה להכניס כמה שיותר את זוסמן לקצב עם למעלה מ-20 דקות, ביורוליג המצב שונה, בטח לעומת העונה שעברה. עד עכשיו בחמישה משחקים באירופה זוסמן קיבל בממוצע קצת פחות מ-10 דקות כשבעונה שעברה רשם מעל ל-17 דקות בממוצע. "תפקידי בקבוצה הוא לעזור לה לנצח", התייחס לכך הגארד הישראלי. "בין אם זה כמה שניות או דקות או 40 דקות, מה שהמאמן מחליט זה מה שחשוב. אם לא מגיע אז לא מגיע, אם אני לא מספיק טוב אז אני לא צריך לשחק, זה תלוי בי, אני צריך להוכיח את עצמי כל פעם מחדש. אני יודע מה המאמן מצפה ממני, הוא יודע מה הוא מצפה ממני, הוא כל הזמן אומר לי את זה, וחובת ההוכחה היא תמיד עליי".
זוסמן דיבר על הסגר ועל עצירת הליגה: "בשבועיים האחרונים ההורים שלי לא הגיעו למשחקים כי המינהלת לא אישרה. אני חושב שספורט זה חיוני. כל עוד אנחנו שומרים על החוקים כמו שהם, נזהרים ועושים בדיקות קורונה, ואנחנו עושים בדיקות פעמיים בשבוע. אבל יש את הממשלה ומשרד הבריאות שרואים לנכון דברים אחרים, אני חושב שאנשים שנמצאים בבית גם ככה קשה להם לא לבוא למשחקים ולראות אותנו מהבית".
בקבוצה, מלבד החזרה של הפצועים, רוצים לראות המשכיות מצד אנטה ז'יז'יץ', שסבל בשבועות האחרונים מירידה משמעותית בהתקפה ובהגנה, בעיקר באירופה, מה שפגע לו בביטחון.
3 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ' מטביע
אנטה ז'יז'יץ' מטביע
עכשיו רק להמשיך במומנטום. אנטה ז'יז'יץ' מטביע
(צילום: עוז מועלם)
בצוות המקצועי ניסו בשבועיים האחרונים ליצור באימונים ובמשחקים יותר מצבי קליעה לסנטר הקרואטי על מנת ששחקנים יוכלו למצוא אותו במקומות הנכונים, מה שכמובן יעלה לו אוטומטית את הביטחון וזה מה שקרה בשני המשחקים האחרונים.
מול הפועל ירושלים הוא קלע 21 נקודות והוסיף 10 ריבאונדים ומול הפועל ת"א הוא הצטיין עם 26 נקודות ו-13 ריבאונדים. היכולת שלו במשחקים הבאים באירופה היא קריטית עבור הקבוצה, מאחר ובשבועיים הקרובים מי שלא יעמוד לרשותו של יאניס ספרופולוס הוא הסנטר אותלו האנטר, שנפצע בעינו, מה שיוצר חור משמעותי בהגנה ובכלל בקו הקדמי.