מה-זה-היה? קיילב אגאדה סיפק הערב (רביעי) את אחד המשחקים הגדולים אי פעם של שחקן בליגת העל וסיים עם 43 נקודות. הוא סחב על גבו את הפועל באר שבע ל-79:93 מרשים על מכבי תל אביב, הניצחון הראשון אי פעם של האדומים על יריבתם (עד הערב מאזן 6:0).
החבורה של יאניס ספרופולוס הגיעה לאחר ניצחון על מכבי חיפה וציפתה לשמור על הפער בפסגה, היא כנראה גם לא ציפתה לחיים יותר מדי קשים ולכן סקוטי ווילבקין, אותלו האנטר ואנטה ז'יז'יץ' לא נרשמו. עכשיו השחקנים של האלופה חושבים אחרת לחלוטין.
6 צפייה בגלריה
קיילב אגאדה מול סנדי כהן
קיילב אגאדה מול סנדי כהן
משחק חייו. קיילב אגאדה מול סנדי כהן
(צילום: הרצל יוסף)
6 צפייה בגלריה
עמית זיס מול טי.ג'יי קליין
עמית זיס מול טי.ג'יי קליין
עמית זיס מול טי.ג'יי קליין
(צילום: הרצל יוסף)
אגאדה כאמור לקח אחריות מהרגע הראשון ולהט לכל אורך הערב. הוא קלע 13 מ-20 השדה ורק שלוש שלשות. מעבר לכך הוא סיים עם 14 מ-14 מהעונשין והוסיף גם 9 ריבאונדים. המדד שלו בסיום? 58 (!).
מלבד הרבע השלישי, באר שבע שלטה בנעשה על הפרקט והייתה עדיפה - הסיום שלה היה מסחרר עם רבע של 16:30, ששווה ניצחון חשוב, שעשוי גם לסדר לה כרטיס לבית העליון.
6 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים
(צילום: הרצל יוסף)

מהלך המשחק

קלויארו ובנדר השיגו סלים קלים בצבע, תומפסון העלה את האדומים על הלוח וגריפין בשלשה הראשונה במשחק נתן לאדומים יתרון 6:7. ג'ונס בניהול המשחק ובנדר בפעולות יפות בשני צידי המגרש הובילו ריצת 2:11 ומהלך של 3 נקודות של הרכז נתן לצהובים יתרון 9:17 באמצע הרבע. 5 נקודות של אגאדה העירו את באר שבע, שהעבירה הילוך בלחץ על הכדור ועם שלשה של וייס וסל יפה נוסף של אגאדה במעבר הפכה את התוצאה, 17:19. טי.ג'יי קליין עצר ריצת 0:10, אגאדה הגיע כבר לספרות כפולות בצד השני ועוז בלייזר בנקודת בכורה צימק ל-21:20. קליין השיב את היתרון לאורחים, אלא שאגאדה הלוהט סגר רבע של 14 נקודות בשלשה, 22:24 לבאר שבע.
6 צפייה בגלריה
קיילב אגאדה
קיילב אגאדה
ערב חד פעמי. קיילב אגאדה
(צילום: הרצל יוסף)
באר שבע שמרה עם המון התלהבות וקפצה על כדורים אבודים, גריפין צלף פעמיים מבחוץ והאדומים ברחו לפער דו-ספרתי, 22:32. מכבי ת"א לא קלעה כלל עד אמצע הרבע, אבל בלמה את המומנטום בהגנה ועם ריצת 0:7 פרטית של ג'ונס (5 משלו ואסיסט גדול לדאנק של בנדר) שלחה את רמי הדר לפסק זמן, 32:29. קלויארו סגר 9 נקודות ללא מענה, אבל אגאדה מהקו וטרוויס ווריק בליי אפ פתוח מנעו מהפך, 31:36. קליין קלע מחצי מרחק, גריפין הגיע גם הוא לדו-ספרתי מהקו, קלויארו קלע שתי זריקות עונשין אבל ווריק צלף מהפינה וקבע את תוצאת המחצית, 35:41.
שתי שלשות של זוסמן מחקו את הפער בתחילת המחצית השנייה, אבל וייס הגיב בשלשה משלו וסל ועבירה של אגאדה קבע 41:47. בנדר צימק במהלך של 3 נקודות, גריפין הגיב בסל יפה בצד השני וליי אפים של אגאדה ובל קבעו יתרון 44:53. בראיינט קלע מבחוץ, קלויארו שמר על 100% מהקו ובנדר בשתי קליעות עונשין הוריד ל-53:50. וייס וקלויארו החליפו קליעות עונשין, תומפסון הכפיל את הפער בסל ועבירה ואחרי קליעה ביד אחת של קליין קבע הסנטר 54:59 מהקו. סל של בלייזר הפך את המומנטום, שלשה של דורסי השלימה מהפך וגם פסק זמן אדום לא עצר את הדהירה של האלופה, שקלעה 9 נקודות רצופות ועלתה ל-59:63. וייס קטע בצורת מקומית במהלך של 3 נקודות ואגאדה השווה מהקו, 63:63 לפני הרבע הקובע.
בל חדר מצוין לסל הראשון של הרבע הרביעי ושלשות של גריפין ואגאדה שלחו את יאניס ספרופולוס לשולחן המזכירות בפיגור 71:63. קלויארו עצר את הריצה, ג'ונס צלף מהפינה, בנדר חסם את בל וקלויארו צימק ל-71:70 בלבד. אגאדה קלע שני סלים אקרובטיים נהדרים, אחד מהם כולל עבירה, ג'ונס קלע בבק דור פה אבל אגאדה היה בלתי ניתן לעצירה והגיע ל-35 נקודות בדרך ליתרון 72:80 באמצע הרבע הרביעי.
6 צפייה בגלריה
כריס ג'ונס
כריס ג'ונס
כריס ג'ונס
(צילום: הרצל יוסף)
6 צפייה בגלריה
אמיר בל מול ג'ון דיברתולומאו
אמיר בל מול ג'ון דיברתולומאו
אמיר בל מול ג'ון דיברתולומאו
(צילום: הרצל יוסף)
אגאדה הלוהט הוסיף עוד 3 נקודות מהקו, בראיינט קלע 2 מ-2 בצד השני אבל גריפין החזיר את הפער לדו-ספרתי, אחרי אסיסט של אגאדה, 74:85. ג'ונס חדר טוב על קו הבסיס ל-2 קלות, וייס הפגיז מעבר לקשת אבל שלשה של קלויארו שמרה את המשחק פתוח, 88:79. הלחץ הצהוב כפה איבוד כדור, גריפין כיפר על טעות בהתקפה עם חסימה אדירה, אגאדה הגיע ל-40 נקודות מהקו ובמהלך גדול של סל ועבירה סגר את הסיפור מעשית, 79:93 בסיום.
פורסם לראשונה: 17:56, 28.04.21