צפו בתקציר: מכבי ראשון לציון – הפועל ירושלים
הפועל ירושלים נותרה המומה אחרי ההפסד אתמול (ראשון) 100:97 למכבי ראשל"צ משלשת הניצחון על הבאזר של אדם אריאל, שהדיח אותה בחצי גמר הפיינל פור. שחקניו של עודד קטש אומנם סיימו את העונה עם זכייה בגביע ווינר וגביע המדינה אבל הודחו בפעם השלישית ברציפות בחצי הגמר, ובפעם השנייה מול הכתומים. ראשי הקבוצה, אייל חומסקי וגיא הראל, היו בין מובילי חידוש העונה וקיוו להשיג טרבל מקומי, אבל נשלחו לעשות חושבים מחדש לקראת העונה הבאה.
חגיגת הפיינל פור
"זה לא הגיוני שנפתח משחק על כל הקופה בצורה הזאת", אמר גורם בהפועל ירושלים וביקר את הדרך שבה הצוות המקצועי הכין את השחקנים מנטלית ומקצועית. כמו גם את השחקנים, שאיפשרו לכתומים לעלות ליתרון 22 הפרש במהלך המחצית הראשונה. אמנם הירושלמים הצליחו לחזור למשחק ואף לעלות ליתרון מזערי בעיקר בזכות היכולת המצוינת של ג׳רמי פארגו, אבל במועדון מצביעים על הפתיחה הרעה כגורם להפסד.
5 צפייה בגלריה
יצטרך לקצץ בשכר אם ירצה להישאר. פארגו
יצטרך לקצץ בשכר אם ירצה להישאר. פארגו
יצטרך לקצץ בשכר אם ירצה להישאר. פארגו
(צילום: עוז מועלם)
ג'ון הולנד, שלא צפוי להמשיך בקבוצה אחרי ששמו נקשר ביממה האחרונה לקאזאן, אמר בסיום: "לפעמים אתה נמצא בצד הנכון ולפעמים לא. אלו החיים, וזה הכדורסל. לפעמים זה אתה זה שקולע את הזריקה ומנצח ולפעמים אתה מפסיד. בעונה הזאת היו לנו ציפיות גבוהות וקבוצה טובה. אני מרגיש שזה ממש מאכזב, כשאני מסתכל אחורה על התקופה לפני הקורונה אני אומר שזה פשוט חבל כי אנחנו היינו צריכים להיות שם ולהיאבק על האליפות. זה לא עבד בשבילנו, אבל תמיד יש את העונה הבאה".
גם עודד קטש התייחס להפסד: "אין לי הסבר. האנרגיות בחדר הלבשה היו מצוינות, ידענו במיוחד אחרי שניצחנו אותם חמש פעמיים שהם ישחקו מאוד אגרסיבי, פתחנו נורא את המשחק, היינו בהלם מאיך שפתחנו. למרות שחזרנו למשחק אני חושב שהפסדנו בגלל הפתיחה שלנו, לא היינו מספיק אגרסיביים".

תמונת מצב לקראת העונה הבאה

עודד קטש. בעונה רגילה, ההנהלה הייתה מאריכה לקטש את החוזה כבר בחודש מרץ אחרי הזכייה בגביע המדינה והעפלה לרבע גמר ליגת האלופות, אבל אז הגיעה הקורונה וטרפה את הקלפים. אחרי שלוש עונות ברציפות בלי להגיע לגמר הפיינל פור יש סיכוי גבוה שקטש לא היה ממשיך לעונה נוספת, אבל לאור העובדה שכבר זכה בשני תארים העונה, חזר לעונה ללא ג׳ייקובן בראון וטיישון תומאס ונמצא במערכת יחסים טובה עם ההנהלה, נראה שהוא ימשיך לעונה נוספת באדום.
5 צפייה בגלריה
 צפוי להמשיך. קטש
 צפוי להמשיך. קטש
צפוי להמשיך. קטש
(צילום: עוז מועלם)
ג׳רמי פארגו. הגארד הגיע לקבוצה בסוף יוני כדי להשלים את המשבצת החסרה אחרי עזיבתו של בראון. בשני המשחקים האחרונים הוא הציג יכולת שיא ותרם בדיוק את מה שהצוות המקצועי קיווה שיתרום. הגארד חתם לתקופה של חודשיים עבור 50 אלף דולר, בקבוצה היו שמחים לראות אותו גם בעונה הבאה, אבל נראה שזה יהיה כבד עליהם מבחינה כלכלית.
תמיר בלאט. הרכז הצעיר חתם לאחרונה באלבה ברלין לשלוש עונות, אך אחרי חתימתו האחרונה של מאודו לו מבאיירן מינכן, נראה שלבלאט לא יהיה מקום ברוטציה. הכוונה הראשונית של הקבוצה הגרמנית הייתה להשאילו בעונה הבאה לקבוצה שמשחקת במפעל אירופי, על מנת שיוכל לצבור עוד ניסיון, לא מן הנמנע שזאת תהיה הפועל ירושלים.
5 צפייה בגלריה
בלאט מול בלייזר
בלאט מול בלייזר
תמיר בלאט. יושאל לירושלים?
(צילום: אורן אהרוני)
בר טימור. עתידו של הקפטן תלוי במידה רבה בבלאט. מאז החזרה מהפגרה טימור מקבל יותר דקות וגם תורם, אבל במשחקים החשובים באמת מול מכבי ת״א ואתמול בחצי הגמר הוא סופסל, בעוד בלאט קיבל את רוב הדקות. בגיל 28 ואחרי שנתיים קשות תחת קטש, הגארד רוצה לחזור ליהנות מכדורסל, גם הוא יודע שזה לא יקרה אם בלאט יישאר. לטימור יש חוזה לעונה הבאה, אבל במידה והקבוצה תרצה להשתחרר מחוזהו יהיה עליה לשלם פיצוי גבוה של כ-40 אלף דולר, כך גם השחקן.
ג׳יימס פלדין. אחרי שנתיים נהדרות במדים האדומים פלדין הפך לחלק בלתי נפרד מהמועדון, לכן גם קיבל הארכה לחוזהו עד סוף העונה הבאה, אבל בשל נזקי הקורונה והתקציב שצפוי לרדת הוא יצטרך לקצץ בשכרו, כך שאם הצדדים לא יגיעו להסכמה, או שלחלופין קבוצה אחרת באירופה תציע לפלדין הצעה טובה יותר או שיהיה מחוזר ע״י קבוצות גדולות יותר מירושלים, לא מן הנמנע שהוא יעזוב, אך ייאלץ לשלם פיצוי בסך 50 אלף דולר.
5 צפייה בגלריה
ג'יימס פלדין
ג'יימס פלדין
ג'יימס פלדין. חלק בלתי נפרד מהמועדון
(צילום: אורן אהרוני)
נמרוד לוי. עוד לפני הקורונה בצוות המקצועי הייתה התלבטות לגביו, אך אחרי שהראה יכולת משופרת. העובדה שתומר גינת שהיה מבוקש חתם לבסוף בלוולואה מטרופוליטנס, תוביל כנראה להחלטה להשאירו.
סולימאן בריימו. לשחקן יש אופציה דו צדדית לעונה נוספת, ובקבוצה יעשו מאמצים להשאירו. במידה ויקבל הצעות מפתות יותר יצטרך לשלם כ-50 אלף דולר פיצוי למועדון.
5 צפייה בגלריה
סולימן בריימו
סולימן בריימו
בירושלים ינסו להשאירו. בריימו
(צילום: אורן אהרוני)
עידן זלמנסון. היחיד שמחזיק בחוזה לעונה הבאה ללא אופציית יציאה.
ג׳ייקובן בראון. בקבוצה מאוד התאכזבו בתקופה האחרונה אחרי שבראון בחר לחזור ארצה ועזב רגע לפני חידוש העונה. מעבר לאכזבה האישית, בקבוצה מבינים את המשמעות המקצועית שלו עבור המועדון אחרי שרשם בעונה הסדירה ממוצעים של 15.4 נקודות, 2.9 ריבאונדים ו-5.9 אסיסטים. לצדדים יש חוזה לעונה נוספת אך עם אופציית יציאה שדורשת פיצוי דומה לשל שאר הזרים. לא מעט קבוצות באירופה לוטשות עיניים לכיוונו של בראון, אך נראה שבירושלים מתכוונים להתעקש על הישארותו ויציעו לו חוזה חדש.