יו"ר מינהלת הנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר-דוד, פנתה היום לשר התרבות והספורט, ח"כ חילי טרופר ולמנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך, והודיעה כי בהתאם להחלטת הדירקטוריון - לא תיפתח עונת 2020/2021, שאמורה לצאת לדרך ב-12 באוקטובר. הסיבה: עד כה לא הוסדר התקציב ממשרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט, בסך 12 מיליון שקל. סכום זה הוגדר על ידי דירקטוריון המנהלת כ"תקציב הבסיס שנדרש לפתיחת העונה".
כזכור, בתחילת חודש יוני, נפגשה בר דוד עם טרופר, והציגה בפניו את הפערים הקיימים בין תיקצוב ענפי הגברים לענפי הנשים, ואת דרישת מינהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, להעמיד תקציב בסך 12 מיליון שקל כתנאי ראשוני לפתיחת העונה הקרובה.
3 צפייה בגלריה
הילה קניסטר בר דוד וחילי טרופר
הילה קניסטר בר דוד וחילי טרופר
בר דוד וטרופר. מכתב חריף
(צילום: מנהלת ליגת כדורסל הנשים)

3 צפייה בגלריה
מכתב מינהלת הנשים
מכתב מינהלת הנשים
קטע מהמכתב ששלחה יו"ר מינהל הנשים
כידוע, תקציבי קבוצות ליגת העל לנשים בכדורסל נשחקו בעונה האחרונה באופן משמעותי (גם בשל הקורונה), כאשר במקום סכום של 450,000 שקל לכל קבוצה שהובטח על ידי משרד התרבות והספורט בבג"צ ביולי 2016, קיבלה כל קבוצה, לטענת המינהלת, סכום של 313,000 שקל בלבד.
בר דוד: "הגיע הזמן לשים את הנשים על המפה, לא רק בספורט אלא גם בחלוקה שוויונית וצודקת של העוגה התקציבית. מאז כניסתי לתפקיד, לפני למעלה מחצי שנה, השקעתי זמן רב בפגישות עם ראשי ערים, נותני חסויות וגופי הממשלה המתקצבים את הספורט בישראל. למדתי את הנתונים ונדהמתי לגלות שרוב הכסף הוא כסף ציבורי, והוא תמיד הולך לאותו מקום. מדובר במערכת שלמה הדואגת שספורט הנשים ישרוד אבל לא יתקדם ויתפתח. משבר הקורונה רק חידד את עומק האפליה. הגברים משחקים ללא קהל ועדיין מקבלים עשרות מיליוני שקלים מהטוטו".
3 צפייה בגלריה
טיפאני מיצ'ל
טיפאני מיצ'ל
ליגת הנשים בעונה הבאה לא תצא לדרך?
(צילום: לירון מולדובן, מינהל הנשים)