מכבי חיפה החליטה העונה לחזור לימיה היפים, לפחות מבחינת סגל השחקנים. אחרי שצירפה בקיץ את דונטה סמית', שזכה עם הקבוצה באליפות, הבוקר (שלישי) היא הודיעה על החתמתו של דבון ג'פרסון, ששיחק במועדון במשך שנתיים (2010-2008).
ג'פרסון, שחוגג היום את יום הולדתו ה-34, שיחק בעונה החולפת בווירטוס רומא והציג מספרים נהדרים - 15.6 נקודות (57 אחוזים מהשדה), 8.3 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים.
2 צפייה בגלריה
דבון ג'פרסון
דבון ג'פרסון
דבון ג'פרסון
(צילום: ערן יופ כהן)
2 צפייה בגלריה
סאואנה בטירוף
סאואנה בטירוף
סאואנה. החתמה משמעותית
(צילום: אורן אהרוני)
"נהדר שדבון חוזר אלינו למכבי חיפה. יש לנו עניין לא גמור ביחד ואנחנו מאמינים שהוא יעזור לדחוף אותנו קדימה", אמר הבעלים ג'ף רוזן. "דבון הוא שחקן מנוסה והוא יכול לעזור לנו הרבה בצבירת נקודות וריבאונדים", הוסיף מאמן הקבוצה, דניאל סאואנה. "אנחנו שמחים להחזיר אותו לקבוצה".
בקדנציה הראשונה שלו בחיפה הוא הראה יכולת גבוהה עם ממוצע שנע סביב 16.5 נקודות, 8 ריבאונדים ו-2 אסיסטים. אחרי התקופה בישראל הספיק לשחק בווילרבאן הצרפתית, בליגה הסינית, הרוסית, הדרום קוריאנית, הטורקית ואפילו באיחוד האמירויות.
התקרית של ג'פרסון בדרום קוריאה
לאורך הקריירה זכורות מספר תקריות בהן היה מעורב. בעונתו האחרונה בחיפה נעצר על ידי משטרת התנועה באיזור עתלית לאחר שנהג במהירות של 150 קמ"ש, ועל פי השוטרים סירב להציג בפניהם תעודה מזהה. בהמשך הוא נמלט ונעצר שוב באיזור פולג.
ב-2011 נעצר בליטא יחד עם אחד מחבריו לקבוצת טריומף הרוסית שהגיעה למשחק במדינה במסגרת הליגה הבלאטית. על פי הפרסומים, השניים התעמתו עם אנשי אבטחה במועדון לילה. בהמשך הוא שוחרר מהקבוצה אחרי שהגיע שיכור לאימון.
ב-2015, כשהוא משחק בליגה הדרום קוריאנית, נתפס ג'פרסון במצלמות הטלוויזיה כשהוא מתמתח ומאזין למוזיקה באייפוד שלו בזמן ההמנון הלאומי. בעקבות כך קמה סערה בקוריאה והוא הושעה לצמיתות מהליגה. ג'פרסון לא נשאר חייב והעלה לאינסטגרם שלו תמונה בה הוא מבצע תנועה מגונה, וכתב: "עוד משהו בשבילכם, לוזרים".