עדן רוטברג (22, 1.70 מ'), שרק שלשום השלימה זכייה בדאבל היסטורי עם מכבי עירוני רמת גן, חתמה בקבוצת ליאז' פנתרס מהליגה הבלגית ותשחק בשורותיה בעונת 2021/22.
רוטברג שיחקה שש עונות בליגת העל בארץ (אליצור חולון, זיכרון יעקב/מעגן מיכאל, שתי עונות ברמת השרון, אליצור רמלה ומכבי רמת גן) כשהאחרונה שבהן הייתה גם הטובה מכולן, עם זכייה באליפות ובגביע המדינה עם רמת גן ובחירה לשחקנית העונה על פי משאל מאמני הליגה. בנוסף, היא נבחרה לשחקנית המצטיינת בגמר הגביע ובמשחק המכריע בסדרת הגמר נגד מכבי אשדוד, ומשמשת כקפטנית נבחרת ישראל.
4 צפייה בגלריה
עדן רוטברג
עדן רוטברג
עוברת לאירופה. רוטברג
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
4 צפייה בגלריה
רוטברג וצלחת האליפות
רוטברג וצלחת האליפות
רוטברג וצלחת האליפות
(צילום: ראובן שוורץ)
ליאז' סיימה במקום הרביעי בליגה הבלגית בעונה שעברה, ותשתתף במשחקי היורוקאפ בעונה הבאה. מאמן ליאז', שחקן העבר פייר קורנייה בן ה-57, משמש בתפקידו בשמונה העונות האחרונות ברצף. קורנייה הוא גם עוזר מאמן נבחרת בלגיה, אשר תשתתף הקיץ הן באליפות אירופה והן בטורניר האולימפי בטוקיו, יפן. הליגה בבלגיה שייכת לדרג הביניים בכדורסל האירופי, ואמורה לאפשר לה להתבלט ולשמש כשחקנית מרכזית מהרגע הראשון. רוטברג העדיפה את הקבוצה הבלגית על פני הצעות נוספות שקיבלה מגרמניה ומשבדיה.
בעקבות עזיבתה הקרובה וחתימתה בליאז' אמרה רוטברג: "אני שמחה ומאושרת לסיים את השנה המאתגרת בדאבל, חוויה שעדיין לא חוויתי כדוגמתה. אני רוצה להודות לבורא עולם ולכל האנשים שעטפו ועוטפים אותי במהלך הקריירה שלי ובחיי האישיים. זכיתי להיות חלק מצוות מקצועי ובעיקר אנושי שתמך ופרגן לאורך כל קריירת הכדורסל שלי, ובמיוחד בעונה האחרונה. אני בטוחה שכל מה שנרקם יהיה רק התחלה להמשך מופלא של הצלחות רבות במועדון ובכדורסל הנשים בישראל. תודה שוב לכל מי שתמך ותומך בי, מבטיחה לייצג את מדינתנו האהובה בכבוד".
4 צפייה בגלריה
עדן רוטברג
עדן רוטברג
משמשת גם כקפטנית נבחרת ישראל. רוטברג
(צילום: FIBA PHOTO)
עדן סיימה את העונה האחרונה עם 13 נקודות, 5 ריבאונדים, 2.4 אסיסטים, 40% לשלוש ו-83% מקו העונשין ב-36 דקות בממוצע למשחק. בגמר גביע המדינה התעלתה עם 22 נקודות ו-6 אסיסטים בניצחון 72:73 על אליצור רמלה. היא סימנה יציאה לאירופה כיעד מרכזי מבחינתה, ושואפת להמשיך ולשחק שם גם בשנים הבאות ולהתקדם מדי עונה.
רוטברג הוסיפה: "אני נרגשת ושמחה לפתוח דף חדש שיש בו גם המשך לקריירה וגם התחלה חדשה במדינה אחרת, כדורסל אחר, סביבה ואנשים אחרים. אני בטוחה שנוכל למצוא מן המשותף וביחד להביא את הקבוצה לגבהים חדשים ומאמינה תמיד שקבוצה מאוזנת שהחלק המנטלי שלה עוצמתי, אפילו השמיים הם לא הגבול בשבילה. מאחלת לנו הצלחה ושנה מופלאה". אגב, רוטברג תשתף פעולה בליאז' עם הסנטרית האמריקאית בריטני ברואר, שהחלה את העונה שעברה במדי מכבי חיפה ועזבה מסיבות אישיות.
4 צפייה בגלריה
מכבי עירוני רמת גן
מכבי עירוני רמת גן
רוטברג היא כמובן הדאבליסטית הטריה
(צילום: ראובן שוורץ)
המנהל המקצועי של ליאז', כריסטיאן גראנדרי והמאמן קורנייה, פרסמו הודעת מועדון ובה מסרו: "אנו שמחים לקבל בברכה את עדן רוטברג לקבוצתנו, ובטוחים כי היא תתרום לנו מכישרונה במהלך העונה הקרובה. רוח הלחימה שלה והאנרגיות שהיא מביאה למגרש ידחפו את הקבוצה שלנו לצמרת הליגה".