צפו בהפועל ת"א מביסה את נס ציונה

תחושות מצוינות בהפועל תל אביב אחרי הניצחון הגדול אמש (רביעי) בלב המושבה 75:105 על עירוני נס ציונה המפורקת. האדומים רושמים שני ניצחונות רצופים, ואת שלושת המשחקים הבאים שלהם (מכבי חיפה, הפועל אילת ועירוני נהריה) הם מארחים בהיכל קבוצת שלמה.
אם שחקניו של יאניס קסטריטיס ינצחו את שלוש היריבות הישירות שלהם על המיקום בפלייאוף, וגם את מכבי אשדוד בחוץ במחזור הסיום, יש סיכוי גדול שהם יסיימו את הבית התחתון במקום החמישי וייפגשו את היריבה הנוחה ביותר שיכלו לקבל בסדרת רבע גמר הפלייאוף, הפועל חולון, שרק רוצה שהעונה תסתיים.
4 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
מדר. הצגה של הפועל ת"א
(צילום: ראובן שוורץ)
שיחת היום לפני המפגש מול נס ציונה הייתה כמובן עזיבתו של ג'ורדן המילטון. הפורוורד נקלע לסכסוך עם קסטריטיס במהלך המשחק מול גלבוע/גליל, ומשם נוצר כדור שלג אותו לא ניתן היה לעצור. בסיום הרבע השלישי מול גלבוע/גליל המאמן היווני צרח על שחקניו בעקבות היכולת החלשה ובעיקר חוסר האכפתיות, צעקות שאפשר היה לשמוע עד רכבת ההרים בלונה פארק בגני יהושע.
המילטון לא אהב את הטון, ירד לחדר ההלבשה בטענה כי אינו מרגיש בטוב ולא חזר לספסל. מהר מאוד הוא חייג לסוכנו האמריקני, כריס פטריק, סיפר לו את מה שקרה ואמר לו כי הוא מעוניין לעזוב את הקבוצה. הסוכן ניסה להרגיע אותו. בהמשך המילטון התלונן שהוא חש ברע אצל רופא הקבוצה, ד"ר אסף ביבס, וזה החליט שיעבור בדיקת קורונה, שיצאה שלילית.
4 צפייה בגלריה
ג'ורדן המילטון
ג'ורדן המילטון
המילטון. כבר לא אדום
(צילום: ראובן שוורץ)
הקש ששבר את גב הגמל מבחינת המילטון הייתה העובדה שקסטריטיס השתמש בו לשש דקות בלבד בניצחון 81:84 על הפועל ב"ש, חתיכת עלבון למי שרואה את עצמו עדיין כשחקן NBA, זכר לחמש עונותיו בליגה הטובה בעולם אי שם בעשור הקודם. באותו הרגע החליט המילטון שהוא לא נשאר בקבוצה, הפעיל שוב את פטריק וזה הגיע לסיכום עם הפועל ת"א על עזיבה. בכך חסך המועדון את שכרו של המילטון.
"הכל קרה די מהר", אמר גורם במועדון. "ג'ורדן ביקש להשתחרר ולא עמדנו בדרכו. מי שלא רוצה להיות בהפועל ת"א לא יהיה. האמת היא שמול ב"ש נראינו הרבה יותר טוב בלעדיו, ובטח בנס ציונה. ג'ורדן היה דורש את הכדור לידיים שלו בלא מעט מההתקפות וגם לוקח זריקות קשות. עכשיו יש הזדמנות לשחקנים הישראלים שלנו שהם לא תומר גינת, לתת את הטון, והם עושים זאת בצורה נהדרת".
4 צפייה בגלריה
פוסט הפרידה של המילטון
פוסט הפרידה של המילטון
פוסט הפרידה של המילטון
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של ג'ורדן המילטון)
המילטון פרסם אתמול באינסטגרם פוסט פרידה מהפועל ת"א, בו טען כי החליט לעזוב דווקא מסיבות משפחתיות: "תודה לחברי לקבוצה, לצוות האימון, לאוהדים ולכל הפועל ת"א על האהבה והתמיכה שהם נתנו לי העונה. הייתי שמח מאוד להמשיך ולהילחם במטרה להביא אליפות להפועל ת"א, אבל בגלל סיבות משפחתיות החלטתי שאני צריך להיות בבית בזמנים המשוגעים בהם אנחנו נמצאים. בבקשה תבינו אותי כי זו לא הייתה החלטה קלה עבורי. אמשיך לעודד ולקוות להצלחה של הקבוצה".
אין ספק שהפועל ת"א הציגה יכולת טובה, אפילו טובה מאוד, מול נס ציונה, בעיקר ברבע השני אותו ניצחה 17:37, אבל גם צריך לקחת את הדברים בערבון מוגבל. הכתומים נראים רע מהרגע שהעונה חודשה וכבר מבינים שברגע ש-2019/20 תסתיים הם יבצעו חריש עמוק בכל הקבוצה. ג'ורדן דייויס הוביל כרגיל את הקלעים עם 22 נקודות ב-23 דקות, ואפילו מסר את הכדור לחבריו, מה שלא קורה הרבה (סיים עם שלושה אסיסטים). ים מדר הראה שיפור אחרי כמה משחקים פחות טובים, ותרם 14 נקודות, 5 אסיסטים ו-4 ריבאונדים. רז אדם המשיך להוכיח שהוא יכול להיות שחקן לגיטימי בליגת העל. הפעם הוא תרם קלע 11 נקודות (שלוש שלשות) וקלט 4 ריבאונדים ב-20 דקות.
4 צפייה בגלריה
יאניס קסטריטיס
יאניס קסטריטיס
קסטריטיס. לא מתרגש משמות
(צילום: ראובן שוורץ)
"אנחנו צריכים לזכור איך הרגשנו אחרי גלבוע ולהמשיך עם זה הלאה", אמר תומר גינת (12 נקודות ו-7 ריבאונדים). "יש לנו ארבעה משחקים שכל אחד מהם הוא משחק עונה. אנחנו שואפים להכי גבוה שזה המקום החמישי. אי אפשר לחשוב יותר מדי רחוק". על עזיבת המילטון, אמר הקפטן: "אנחנו אוהבים את ג'ורדן מאוד וחבל שהוא לא איתנו. באיזשהו מקום זה נותן צ'אנס לשחקנים חדשים, אין ואקום בכדורסל, רז עשה עבודה מצוינת, חואקין עשה עבודה מצוינת. צריכים להתעסק בהפועל ת"א ואם נעשה את זה, נהיה איפה שאנחנו רוצים להיות".