ג'ה מוראנט הוא כוכב כדורסל, ראו את זה מהרגע הראשון שהוא נכנס ל-NBA. לא סתם נבחר לרוקי העונה. הלילה (בין רביעי לחמישי) הוא המשיך בקו ההתקדמות המדהים שלו כשרשם שיא מועדון בפלייאוף לשחקן ממפיס עם 47 נקודות. לצערו, קבוצתו הפסידה 141:129 ליוטה והסדרה בין השתיים נמצאת בשוויון 1:1.
"הפסדנו, אז ברור שזה לא היה מספיק", אמר בסיום הרכז שקלע באחוזים נהדרים: 15 מ-26 מהשדה ו-15 מ-20 מקו העונשין ב-43 דקות. בשלב מסוים בחצי השני הוא החזיר את הגריזליס מפיגור של 20 נקודות לשתיים בלבד, אבל כפי שאמר, זה לא היה מספיק.
3 צפייה בגלריה
ג'ה מוראנט
ג'ה מוראנט
מוראנט. שחקן ענק
(צילום: AFP)
47 הנקודות שקלע מוראנט הן הכי הרבה בפלייאוף לשחקן בגיל 21 או פחות. השיא הקודם היה של לברון ג'יימס עם 45. השחקנים הכי צעירים הנוספים שקלעו לפחות 40 נקודות בגיל כ"כ צעיר בפלייאוף הם מג'יק ג'ונסון, טרייסי מגריידי ולוקה דונצ'יץ'.
"האמת שזה לא מפתיע בכלל. הוא שחקן, הוא יוצא למגרש ומתחרה. הפעם הוא היה אגרסיבי מהג'אמפ בול. בגיל שלו לעשות דברים כאלה זה בהחלט מיוחד. זה משהו שאני מכבד מאוד אצלו ובמשחק שלו. הוא לא מפסיק", אמר עליו כוכב יוטה, דונובן מיצ'ל, שחזר אחרי היעדרות ארוכה וסיים עם 25 נקודות.
3 צפייה בגלריה
גובר חוסם את ההטבעה של מוראנט
גובר חוסם את ההטבעה של מוראנט
גובר חוסם את ההטבעה של מוראנט
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
גובר חוסם את ההטבעה של מוראנט
גובר חוסם את ההטבעה של מוראנט
החסימה מזווית נוספת
(צילום: AFP)
דווקא במהלך המרשים של ההתמודדות מוראנט הפסיד. ברבע השני הוא ניסה להטביע בצורה וירטואוזית על רודי גובר, שייבחר בקרוב לשחקן ההגנה של העונה, והסנטר של יוטה חסם אותו באופן מדהים. "אני לא מפחד. זאת העבודה שלו - להגן על הטבעת. העבודה שלי כשאני תוקף את הטבעת היא לסיים. נכון שהוא חסם אותי, אבל כמו שראיתם מיד לאחר מכן שוב חזרתי לצבע", אמר מוראנט.
גובר נתן את הצד שלו למהלך: "ככה אני משחק. לפעמים יטביעו עליי, ולפעמים אחסום. לא אפסיק לעשות את הדברים הללו. ואני יודע שגם הוא לא יפסיק לעשות את שלו. אני מקווה שהוא לא יפסיק לנסות להתקיף את הטבעת כי שם בכל פעם. זאת רוח התחרותיות. אני יודע שלג'ה יש אותה, אבל גם לי".