מאמן נבחרת ישראל בכדורסל, עודד קטש, הגיש תביעה נגד איגוד הכדורסל בעקבות הוצאתו לחל"ת בתקופת הקורונה. התביעה מוערכת בכ-300 אלף שקל.
הטענה של קטש היא שההודעה מהאיגוד על ההוצאה לחל"ת הגיעה לתיבת דואר אלקטרוני בלתי פעילה, ולכן הוא גילה עליה רק כאשר מצא שלא נכנסה משכורת לחשבון הבנק שלו על חודש מרץ. סכום התביעה מגלם בתוכו גם את המשכורת וגם את עוגמת הנפש שנגרמה לו בשל הסיטואציה.
1 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
באיגוד הכדורסל מאוכזבים מההתנהלות של קטש, ומערכת היחסים העכורה עלולה להוביל לסיום העסקתו. במקרה של פיטורים האיגוד יצטרך לשלם לו את שארית החוזה, עד קיץ 2021. אם אכן ייפרדו הצדדים, גיא גודס הוא המועמד המוביל להחליפו. מהאיגוד נמסר בתגובה לתביעה: "איגוד הכדורסל הוציא לחל"ת, כפי שעשה המשק הישראלי כולו בזמן משבר הקורונה, 530 עובדים בהם שופטים, מאמנים ועובדים באקדמיה של האיגוד וכך גם את עודד קטש, שאין הבדל בינו לבין עובדים האחרים שצוינו. ההליך נעשה באופן חוקי".
באיגוד טענו שהופתעו מהמהלך מפני שהיו בשיחות עם קטש כדי לפתור את העניין: "צר לנו שעודד קטש, שקיבל מהאיגוד את המינוי היוקרתי ביותר בכדורסל הישראלי ואת התנאים הטובים ביותר של מאמן לאומי מאז ומעולם, בחר ללכת להליך משפטי ולתת לו פומבי, וזאת בזמן שהתקיימו פגישות בין הצדדים במטרה להגיע להבנות".
תגובתו של עודד קטש: "לאחר בירור משפטי סביב הוצאתי לחל״ת בתקופת משבר הקורונה ובעקבות חילוקי דעות עם האיגוד ומאמצים לפתור את המחלוקת בהדברות ישירה, הרגשתי צורך ואף מחויבות לפנות לדרך אחרת כדי לעמוד על זכויותיי כעובד וכמאמן. למען הסר ספק, בכוונתי לאמן ולשרת את נבחרת ישראל עד השלמת המשימה שלקחתי על עצמי ולקיים את חלקי בחוזה".