הפועל ירושלים סיימה את אחת מהעונות הכי גרועות שלה בהיסטוריה, ונכשלה טוטאלית בכל המפעלים. זה הסתיים עם הדחה כואבת ברבע גמר הפלייאוף לגלבוע/גליל, אך לפני כן היא עפה מטורניר הפיינל-8 של ליגת האלופות שנערך כהשלמה לעונת 2019/20, הודחה בשלב חצי גמר גביע המדינה, ובנוסף סיימה את העונה האירופית הנוכחית כבר בשלב המוקדם. אחרי עונה שמוגדרת ככישלון מוחץ, הקבוצה מהבירה בדרך למהפך קיצוני על הקווים ובסגל השחקנים.
בירושלים כבר מדברים על כך כבר תקופה ארוכה, בטח אחרי שארבעת הזרים (טיישון תומאס, מלקולם היל, ריי מקאלום וסטנטון קיד) החליטו לעזוב בעקבות הטילים. מהסגל הקיים יישארו שני שחקנים בלבד: סולימאן בריימו, דמות מוערכת בשל המסירות שלו למועדון וגם אחד השחקנים הבולטים על הפרקט, והפורוורד הישראלי אדם אריאל. יש לציין שלשניים אין אופציה לעונה הבאה, כך שבקבוצה ייאלצו לנהל איתם מו"מ על הישארותם, מה שיכול ליפול בעיקר על הפן הכלכלי.
7 צפייה בגלריה
זה שאולי ישוב, זה שנשאר וזה שעוזב. פלדין, בריימו, בלאט
זה שאולי ישוב, זה שנשאר וזה שעוזב. פלדין, בריימו, בלאט
זה שאולי ישוב, זה שנשאר וזה שעוזב. פלדין, בריימו, בלאט
(צילום: אורן אהרוני, אלכס קולומויסקי)
7 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים
שחקני ירושלים מאוכזבים, אתמול בסיום ההפסד לגלבוע/גליל
(צילום: אורן אהרוני)
שחקן נוסף שנמצא על הכוונת של ההנהלה הוא מי שמוגדר כלב של הקבוצה - ג'יימס פלדין, ששיחק בירושלים במשך שנתיים ועזב בשל המצוקה הכלכלית שנגרמה מהקורונה. בקבוצה החליטו לשחררו, אך הבינו מהר מאוד שהם עשו טעות חמורה. מבחינת ההרגשה במועדון, פלדין מעולם לא עזב. בטקס פרידה מעודד קטש הוא נכח דרך שיחת וידאו וגם במהלך העונה יצר קשר עם אנשי המועדון.
את העונה הנוכחית הפועל ירושלים התחילה עם תקציב נמוך יחסית למה שהקבוצה התרגלה בשנים האחרונות, זאת כאמור בעקבות הקורונה. נכון לעכשיו ישנה אי ודאות כלכלית לקראת העונה הבאה, דבר שיתברר בשיחות של ההנהלה בשבוע הקרוב, ורק אז יוכלו להתחיל לבנות את הסגל. דבר נוסף שעדיין עומד באוויר זה כמות הקהל, מה שמשפיע משמעותית על התקציב.
7 צפייה בגלריה
אדם אריאל
אדם אריאל
צפוי להמשיך. אדם אריאל
(צילום: אורן אהרוני)

שאלת המאמן ובעיית הישראלים

במהלך העונה הנוכחית, לאחר שהתאפשרה כניסת אוהדים למגרשים, ניתן היה לראות לא מעט קרחות ביציעים וזאת בעקבות הנפילה המקצועית והיכולת של השחקנים. בקבוצה מקווים שאותם מספרים שהיו לפני תקופת הקורונה (בסביבות ה-6,000 אוהדים) אכן יגיעו גם בעונה הבאה, אך מודעים לכך שזה יצריך עבודה אינטנסיבית של המועדון בנושא השיווק והפרסום.
החידה הכי גדולה של הקיץ הקרוב היא כמובן זהות המאמן. אחרי עזיבתו הפתאומית של עודד קטש לפנאתינייקוס ופיטוריו של דאיניוס אדומייטיס, לירושלים סבלה ממעין טראומה בכל מה שקשור לאיש על הקווים, ולכן גם החליטו לסיים את העונה הנוכחית עם עוזר המאמן, יונתן אלון. אמנם בקבוצה ישנה שביעות רצון מאלון, שעם הכלים שהיו ברשותו והסיטואציה אליה נקלע הצליח להוציא את המקסימום, אך נראה שבמועדון לא יחליטו להשאירו לעונה נוספת, בעיקר בגלל חוסר הניסיון שלו בתפקיד.
7 צפייה בגלריה
פיס ארנה
פיס ארנה
פיס ארנה הריק
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ההתלבטות בקרב מקבלי ההחלטות בירושלים היא האם לשוב לאופציית המאמן הזר או לא. מצד אחד פוטיס קציקאריס ואדומייטיס לא השתלבו ופוטרו, מצד שני זכורה גם התקופה המוצלחת של סימונה פיאניג'אני. למרות זאת, בירושלים מודעים לכך שמאמן ברמה של האיטלקי דורש תקציב מאוד גדול, לא רק במשכורתו, אלא גם בסגל.
גם האופציה של מאמן ישראלי נמצאת על הפרק, כשבין השמות הבולטים נמצאים מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס, דן שמיר (שמדריך את ניו זילנד ברייקרס) ואורן עמיאל ששימש כעוזר המאמן של בראד גרינברג בקבוצה וכבר נמצא כעשור בנימבורק הצ'כית.
7 צפייה בגלריה
יונתן אלון
יונתן אלון
לא מספיק מנוסה. יונתן אלון
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
יעשה קאמבק לירושלים? גיא גודס
(צילום: עוז מועלם)
בגזרת הישראלים, ישנו רצון מסוים שעידן זלמנסון יישאר לעונה נוספת, אך קודם כל זה נתון להחלטתה של מכבי תל אביב לה הוא שייך. מאחר שתקופת ההשאלה שלו הסתיימה, במועדון הצהוב יצטרכו להחליט אם לצרפו לסגל בעונה הבאה או לשחררו מהחוזה, לפי חוקי איגוד הכדורסל, האלופה לא תוכל יותר להשאילו לקבוצה אחרת. בירושלים עדיין מהרהרים על כך ומעדיפים לבחון את שוק הישראלים הפנויים.
אחרי עזיבתו הצפויה של תמיר בלאט שכבר חתום באלבה ברלין, בקבוצה מהבירה יצטרכו לחפש אחר רכז ישראלי בכיר, כשבין השמות שעלו נמצא גם הישראלי המצטיין של העונה ושחקנה של הפועל גלבוע/גליל, יפתח זיו. כחלק מהפקת הלקחים של העונה הזאת ואחרי שהחתימו בקיץ רק שלושה ישראלים בכירים, בקבוצה לא רוצים לחזור על הטעות, ולכן מי שעוד נמצא על הפרק הוא רפי מנקו שגדל במועדון ושיחק העונה בשאלון הצרפתית.
7 צפייה בגלריה
עידן זלמנסון
עידן זלמנסון
מתנדנד. עידן זלמנסון
(צילום: אלכס קולומויסקי)

זלמנסון: "טעם חמוץ, יש גם עונות כאלו"

בירושלים, כאמור, לקחו קשה מאוד את ההפסד הדרמטי אתמול 91:89 לגלבוע/גליל וההדחה ברבע גמר הפלייאוף. "אני לא יכול לבוא בטענות, כולם רצו לנצח", אמר המאמן אלון. "כולם עשו את המקסימום שלהם. אנחנו חיים מאמבטיית קרח לווידאו. אני לא מתלונן, אבל התוצאה היא שבמאני-טיים אתה הולך ודועך. היו לנו 24 שחקנים פה השנה, קבוצת כדורגל, אז קרו הרבה דברים. צריך לדעת להפיק לקחים וללמוד ולהיות טובים יותר, זה חלק מהספורט. אני רוצה להמשיך כמאמן ראשי, אם זה יקרה? נחיה ונראה".
זלמנסון סיכם: "הפסד מבאס, אבל אני גאה בכולם. באנו למשחק הזה הכי מוכנים שיש. חלק מהעניין זה שאנחנו קצרים, כמו שכולם יודעים. זאת מנגינה שחוזרת על עצמה. אני באמת חושב ששמנו את הכל על המגרש. כל-כך הרבה חלקים היו לעונה הזאת. הרגשתי שהיא הייתה נורא קשה, אבל שנייה לפני הלחימה כולנו הרגשנו שאנחנו מתחברים ומגיעים לכדורסל שרוצים מאיתנו ולשיטה שאנחנו אוהבים. הרגשנו טוב ואז המבצע הגיע וטרף את כל הקלפים. טעם חמוץ, אבל אין מה לעשות יש גם עונות כאלו".