מכבי תל אביב (מאזן 13:10) תפגוש הערב (חמישי, 21:30) בגרמניה את באיירן מינכן במסגרת המחזור ה-26 ביורוליג, כשהיא עם הגב אל הקיר בכל מה שקשור לתקוות שלה להעפיל לפלייאוף. הצהובים מקווים לשאוב עידוד מהיכולת הטובה שלהם בליגת העל עם שבעה ניצחונות רצופים בהפרש מצטבר של 191 נקודות.

הסיכויים

בחישוב מהיר, כדי שמכבי ת"א תוכל להיכנס לפלייאוף היא צריכה לצבור 19 ניצחונות, מה שאומר לנצח 9 מ-11 משחקיה הנותרים עד סיום העונה הסדירה. הבעיה, בנוסף לאחוזי ההצלחה הגבוהים הללו, היא זהות חלק מהיריבות: אנאדולו אפס, צסק"א מוסקבה, ברצלונה וזניט מהצמרת, וכן ז'לגיריס ו-וילרבאן, שעוד מנסות כמו הצהובים להשתחל לשמינייה.
4 צפייה בגלריה
כריס ג'ונס
כריס ג'ונס
ג'ונס ושחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
מתוך 11 המשחקים, 6 ייערכו בהיכל מנורה מבטחים. אמנם כרגע ניתן להכניס ליציעים רק 300 אוהדים, אבל הציפייה היא שבקרוב המספר הזה יגדל, מה שעשוי לסייע למכבי ת"א ושחקניה בכל מה שקשור ליתרון הביתיות.
"יש לנו הרבה משחקים חשובים עכשיו", אמר דראגן בנדר במסיבת העיתונאים לפני באיירן. "כולם יודעים מה המטרה בחודש וחצי הקרובים, והיא לעלות לפלייאוף. כדי לעשות את זה אנחנו צריכים להסתכל על כל משחק לגופו".
4 צפייה בגלריה
בנדר
בנדר
בנדר. "כל משחק לגופו"
(צילום: עוז מועלם)
אנג'לו קלויארו הוסיף: "אנחנו מתקרבים לסוף העונה ביורוליג ואם אנחנו רוצים לעשות ריצה זה חייב להתחיל עכשיו. זה משחק גדול עבורנו, לא היינו מדהימים ביורוליג עד כה, אבל אנחנו עדיין בתמונה ועדיין יכולים לעשות קאמבק. המטרה שלנו היא להעפיל לפלייאוף, יש לנו 11 משחקים ואנחנו נילחם כמו שדים כדי לעשות את זה. היו לנו 300 אוהדים במשחק האחרון וזה הרגיש כמו אולם מלא. כשיותר אוהדים יחזרו, הכול יהיה אפשרי".

נקודת האור

בהיעדרו של סקוטי ווילבקין בשני המשחקים האחרונים, מי שתפס פיקוד הוא כריס ג'ונס כשמול בני הרצליה רשם ב-21 דקות 14 נקודות ו-10 אסיסטים, ונגד עירוני נהריה הצטיין עם 17 נקודות ו-7 אסיסטים. ג'ונס נמצא בסיטואציה לא פשוטה. מאז שהוא הגיע למועדון בקיץ הוא די נדחק מבחינת הרוטציה מכיוון שיאניס ספרופולוס מעדיף את ווילבקין וטיילר דורסי, ובכלל הייתה תקופה מאז חזרתו מהפציעה של ג'ון דיברתולומיאו, שגם הוא הועדף על פניו.
4 צפייה בגלריה
כריס ג'ונס מול ג'ארד קאנינגהאם
כריס ג'ונס מול ג'ארד קאנינגהאם
ג'ונס. בליגה הוא מצוין לאחרונה
(צילום: עוז מועלם)
בזירה המקומית ג'ונס מקבל קרדיט של 27 דקות, אך ביורוליג יורד לממוצע של 15, כשיש משחקים שהוא אף מסיים עם מספר חד ספרתי של דקות. זה בעיקר פוגע לו בשטף ובהתקדמות, אולם נראה שבכל פעם שהוא מקבל הזדמנות, לא משנה באיזו מסגרת, הוא יודע גם להחזיר. בקבוצה בונים עליו במשחקים הקרובים לאור העובדה שווילבקין לא כשיר ב-100 אחוז.

מסדר פצועים

במשחק הליגה האחרון מול עירוני נהריה יובל זוסמן נפצע בברך ולאחר בדיקת MRI התברר שהוא סובל מקרע ברצועה הצידית, כשזמן ההחלמה המשוער הוא בין 4 ל-6 שבועות. חוץ ממנו גם עומרי כספי כבר מושבת חודש וחצי בגלל וירוס בבטן, ווילבקין לא שותף בשני המשחקים האחרונים בעקבות פציעה באצבע ואותלו האנטר לא שיחק במשחק האחרון בגלל מחלה. הנחמה היחידה היא ששלושתם ערכו אימון מסכם עם הקבוצה לפני הטיסה, אך השתתפותם תיקבע רק באימון הבוקר.
4 צפייה בגלריה
עומרי כספי עם ואסיליס ירגוטליס
עומרי כספי עם ואסיליס ירגוטליס
כספי. חזר לאימונים מלאים ועשוי לשחק
(צילום: ראובן שוורץ)
"פציעות זה דבר קשה, במיוחד אצל זוסמן שהיו לו הרבה כאלה לאחרונה", אמר בנדר. "זה יהיה אתגר מנטלי עבורו להישאר מרוכז בהתאוששות. זה אובדן ענק מבחינתנו, הוא אחד השחקנים המרכזיים שלנו".