רפי מנקו יוצא לאירופה. הפורוורד הישראלי חתם בשאלון הצרפתית. בכך ישלים מנקו טריו ישראלי על אדמת צרפת בעונה הבאה לצד איתי שגב שחתם בגראבלין ותומר גינת שישחק במטרופוליטנס 92.
כבר כמה שנים שמנקו מפלרטט עם מעבר לאירופה. עוד במהלך העונה הנוכחית הוא החזיק בהצעה מהליגה הספרדית, אבל הפועל אילת סירבה לשחררו. במקביל לשאלון, גם ריאל בטיס הספרדית, שטרסבורג הצרפתית ורג'יו אמיליה האיטלקית, בה החל את העונה גל מקל, התעניינו בשירותיו.
2 צפייה בגלריה
מנקו לא מבין מה קורה
מנקו לא מבין מה קורה
רפי מנקו. הליגיונר הבא
(צילום: אורן אהרוני)
מנקו יגיע לשאלון אחרי עונת שיא בקריירה מבחינה אישית בה העמיד ממוצע של 13.4 נקודות (59 אחוזים ל-2), 5.3 ריבאונדים ו-1.9 אסיסטים ב-30 דקות. עבור שאלון העונה הנוכחית הייתה אכזבה גדולה, כשדורגה במקום ה-12 בטבלת הליגה לפני ההחלטה על עצירת המשחקים ובהמשך על ביטול העונה. בעקבות כך לא תשחק הקבוצה ב-2020/21 באף מסגרת אירופית.
מדובר באחד המועדונים הוותיקים בצרפת. עונת 2011/12 הייתה הטובה בתולדות הקבוצה עם זכייה בטרבל - אליפות, גביע המדינה וגביע הליגה. כמו כן, לשאלון אליפות נוספת (2017) ועוד גביע צרפתי (2011). במסגרות האירופיות הגיעה הקבוצה פעם אחת לגמר גביע ספורטה (2001), לגמר היורוצ'אלנג' (2012) וגם לגמר היורופקאפ (2017).
2 צפייה בגלריה
רפי מנקו מול טל דן
רפי מנקו מול טל דן
מנקו בפעולה. מסיים עונת שיא בקריירה
(צילום: יאיר שגיא)
מאמן הקבוצה הוא ז'וליאן אספינוסה בן ה-36, שהגיע לשאלון בחודש ינואר האחרון וקודם לכן אימן במשך שמונה עונות את אנטיב (עוד קודם לכן היה עוזר מאמן בקבוצה במשך שלוש שנים). בעבר שיחקו במועדון לא מעט שמות גדולים כמו למשל קלינט קאפלה סנטר אטלנטה הוקס, תאבו ספלושה מיוסטון רוקטס, יודוניס האסלם ממיאמי היט, ואפילו אורי כהן מינץ הישראלי.