אלייז'ה בראיינט הגיע בקיץ הקודם למכבי תל אביב מהפועל אילת על תקן של שחקן משלים – לא רבים ציפו שהוא יקבל דקות משמעותיות, בטח ביורוליג, אבל הגארד המצוין הוכיח שהוא ראוי לקרדיט והפך לאחד השחקנים החשובים של יאניס ספרופולוס.
כחודש לאחר משחקו הטוב ביותר באירופה, 21 נקודות מול חימקי מוסקבה, הקורונה גרמה לעצירת הכדורסל ואיתו גם כל הספורט בעולם. בראיינט שב לארצות הברית, שם שהה כחודשיים וחצי עד שנקרא לשוב לארץ.
2 צפייה בגלריה
אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט
"זה קצת מתחיל לצאת משליטה". בראיינט
(צילום: עוז מועלם)
"חשבתי שהעונה לא תחזור", סיפר בראיינט. "אחרי יותר מחודשיים שהייתי בארה"ב, התקשרו אליי ממכבי ואמרו 'אנחנו חוזרים לשחק'. זה היה קשה כי הקבוצה שלנו שיחקה גם ביורוליג וגם בליגה המקומית, אבל היורוליג החליטה על סיום העונה".
"מי שחוזר לישראל מחו"ל מחויב להיות 14 ימים בבידוד ואז אפשר ללכת לאימונים", התייחס השחקן לנהלים בארץ. "העניין הוא שאנחנו הקבוצה היחידה בישראל שעברה בדיקות קורונה, האחרות לא. אז אנחנו לא יודעים למי יש ולמי אין קורונה. הפרוטוקולים לא הגיוניים. צריך להיות בבידוד, אי אפשר להיות קרוב לאף אחד מהשחקנים לפני המשחק ואז אפשר לשחק כרגיל. זה גורם לך לתפוס את הראש שלך ולומר 'מה קורה כאן?'"
2 צפייה בגלריה
אלייז'ה בראיינט בנמל התעופה בן גוריון
אלייז'ה בראיינט בנמל התעופה בן גוריון
"זה מצב קשה". אלייז'ה בראיינט
(צילום: ראובן שוורץ)
"המשחקים אמורים להתחיל ב-21 ביוני ולהסתיים ב-31 ביולי. זה מצב קשה", טען הגארד. "השחקנים לא יכולים לעשות כלום מלבד ללכת לחדר כושר ולחזור עד ה-31 ביולי. לא מעט שחקנים כבר הביעו את דעתם על העניין. זה קצת מתחיל לצאת משליטה".
בראיינט גם סיפר על האבהות המתקרבת: "אשתי בריאה, התינוק בריא, אז זו ברכה. ברור שהיא הייתה רוצה שאהיה בבית, אבל עקב הנסיבות הלא צפויות הללו, אנחנו נמצאים במקום הזה עכשיו".
וסיפק גם השוואה מעניינת: "לשחק במכבי תל אביב זה כמו לשחק בלייקרס כשאתה באל.איי. ככה זה בערך מרגיש".