תקציר הפועל חולון – גלבוע גליל
אם הייתם אומרים להפועל גלבוע/גליל של תחילת חודש פברואר האחרון, בו רק חשבו איך לשרוד בליגה, שחצי שנה לאחר מכן היא תעלה לפיינל-פור, כנראה שהיו מזמנים אתכם לשיחת ועידה בקיבוץ על אי שפיות.
אבל ככה זה שיש קבוצות שהקורונה פגעה בהן, ויש קבוצות שעלו בה על דרך המלך. כמו אותה גלבוע, שפתחה עם רצף של 7 ניצחונות את החזרה לליגה ואתמול השלימה 1:2 בסדרת רבע גמר הפלייאוף על הפועל חולון אחרי 82:87 דרמטי.
3 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
זיו בטירוף. משחק חייו
(צילום: ראובן שוורץ)
הצפונים אמנם איבדו בפגרת הקורונה זרים איכותיים כמו אדגר סוסה, ג'מאר גאלי ואת ג'סטין טילמן, אך אלו שהגיעו - בהובלתו של הפורוורד מייקל יאנג - חתומים על ההישג שהחזיר את גלבוע/גליל אל מעמד חצי הגמר לראשונה מאז עונת 2010/11.
יפתח זיו, הרכז שחגג לפני שבועיים את יום הולדתו ה-25, הוא המנהיג העונה של גלבוע/גליל. אתמול סיים את הערב עם שיא קריירה של 24 נקודות במשחק הכי חשוב של העונה, כשאליהם הוסיף ארבעה אסיסטים ושישה כדורים חוזרים. לשחקן, שעבורו תהיה זו הופעה ראשונה בפיינל-פור, היה קשה להסתיר את ההתרגשות והוא דמע בסיום מאושר. "הגענו למשחק עם הרבה סימני שאלה כי שני המשחקים הראשונים היו מאוד הפכפכים", אמר. "הייתה התרגשות ואפשר היה לראות את זה. התעלנו בסוף וזה היה מאוד מרגש וכיף. שיא קריירה? אפשר להגיד שזה סתם בונוס, כי העלייה, ההעפלה והתהליך הזה שעברנו מאז החזרה למגרשים זה הדבר האמיתי. המטרה שלנו הייתה להגיע לפיינל פור ועמדנו בה. כולם יודעים מי זאת מכבי תל אביב, אבל נבוא להיות פקטור".
3 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
"הייתה התרגשות". זיו
(צילום: ראובן שוורץ)
ואם כבר אותה הופעה לפני 9 שנים, אז גלבוע הגיעה עד לגמר הפיינל-פור מול מכבי ת"א, כשעונה לפני כן היא חגגה אליפות סנסציונית. גם אז המצב היה דומה. גלבוע הגיעה אחרי שעברה את חולון בסדרת הפלייאוף, והמאמן על הקווים היה לא אחר מאשר ליאור ליובין בתחילת דרכו. "גילינו קשיחות בסוף והידקנו את ההגנה", הודה המאמן המנצח, ליאור ליובין. "במחצית השנייה קלענו רק עם שתי שלשות, אבל ניצחנו בריבאונד וזה מה שעשה את ההבדל. זכות לאמן את יפתח זיו ובאמת היה משחק מדהים שלו".
המנכ"ל ארצי פרטי סיכם: "ההישג מוקדש לאוהדים היקרים והנפלאים שלנו בגלבוע ובכלל שהולכים איתנו, דוחפים, דואגים ומרעיפים חום ואהבה. שאפו גדול לצוות ולכלל השחקנים שנותנים הכל על המגרש בכל משחק ומשחק".
3 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
ועכשיו: מכבי ת"א
(צילום: ראובן שוורץ)