צפו בהפועל ירושלים מנצחת ומעפילה לפיינל-פור

הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון ייפגשו בעוד כ-48 שעות למשחק הראשון במסגרת פיינל-פור 2020 בהיכל מנורה מבטחים, ויאבקו על הכרטיס לגמר שיתקיים ביום שלישי.
היום (שישי) השתיים התייצבו למסיבת עיתונאים וירטואלית בזום לקראת המפגש המעניין. "אנחנו מתרגשים, זה מרגיש ממש כמו פיינל-פור רגיל", אמר מאמן ירושלים עודד קטש. "הכל שונה אחרי שחזרנו מהקורונה, הכל פתוח".
5 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
"הכל פתוח". עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
קטש הוסיף: "זה ללא קהל, כמובן שכולנו רוצים לחזור לשגרה מלאה אבל זה הרבה יותר טוב מאיך שדמיינתי את זה. כולם מבינים כמה חשוב שהכדורסל יחזור. היינו צריכים את השבוע חופש הזה, זה דבר טוב, הרעב הזה עושה לפעמים דברים טובים. אנחנו יודעים עד כמה נזיל כל הדבר הזה. ראינו אתמול משחקים שלא ידענו איך יגמרו, אין פייבוריטית ואין אנדרדוג".
קפטן מחזיקת הגביע בר טימור: "כל העניין הזה שאין קהל קשה מאוד, אבל זה כמו כל הקבוצות. פיינל-פור זה משחק אחד והכל פתוח. נבוא הכי מוכנים כי אנחנו מבינים את המשמעות של משחק אחד והכול יכול לקרות".
5 צפייה בגלריה
בר טימור בדרך לשתי נקודות
בר טימור בדרך לשתי נקודות
"קשה בלי קהל, נבוא מוכנים". טימור
(צילום: ראובן שוורץ)
בצד השני של הפרקט יתייצב גיא גודס והוא נשמע מאוד בטוח לקראת המשחק: "אני חושב שהשחקנים שלי מגיעים מאוד מוכנים. הצלחנו לעבור את התקופה הזאת בצורה הכי טובה. אולי בהתחלה היה קושי לשחקנים ספציפיים שהיו צריכים להישאר בבית, אבל הם התרגלו לזה".
עוד אמר המאמן: "כולם מוכנים, כולם דרוכים, זו הישורת האחרונה. אי אפשר להתכחש למצ'אפ של הקבוצות אחרי שהם ניצחו אותנו חמש פעמים העונה, אבל זה נותן לנו מן דרייב לנסות לנצח פעם אחת, אולי נעשה הפתעה כמו שעשינו שנה שעברה. על הנייר יש פייבוריטים, אבל כשאתה מגיע למשחק אחד הכל יכול לקרות וכבר קרה בעבר. זה הכוח של משחק אחד, קבוצה אחת מתעלה מעל הסטטיסטיקות היבשות, אבל על הנייר ברור שירושלים פייבוריטית".
5 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
"ההפסדים מולם נותנים לנו דרייב". גיא גודס
(צילום: עוז מועלם)
עוז בלייזר: "אנחנו באים להילחם על התארים ואין לנו מחשבה אחרת. יש לנו את האמונה בעצמנו. ירושלים קבוצה מצוינת, הפסדנו נגדם חמש פעמים העונה ואין ספק שהם הפייבוריטים. אנחנו צריכים את כולם ביום ראשון, להילחם במשך 40 דקות כדי לנצח".

במשחק המרכזי, לפחות על פי אם לשפוט על פי השעה אליו הוא שובץ (21:00) ייפגשו האלופה מכבי תל אביב והפועל גלבוע/גליל, לה זאת הופעה ראשונה במעמד מזה תשע שנים. גם מאמנה ליאור ליובין מודע לכך שזו תהיה משימה קשה: "הפוקוס שלנו יהיה להביא את המשחק שלנו, אם לא הצלחנו להביא אותו, זו תהיה אכזבה, כי אתה רוצה להיות בסיטואציה ובגרסה הכי טובה שאנחנו יכולים להיות. למזלי יש לי זיכרון לא כל כך טוב, אז אני לא זוכר מה היה לפני תשע שנים, רק שהיה לי קצת יותר שיער, אז אני לא מתרכז בזה, רק בחבר'ה הטובים שמשחקים הפעם. רוצים ליהנות מהעכשיו, לא מתרכזים בעבר ולא בטראומות ונהנים בעיקר מהדרך".
נתנאל ארצי: "אנחנו באים אחרי סדרה ארוכה ולא פשוטה בכלל, אבל מסתכלים קדימה למשחק הבא. אנחנו אוספים את האנרגיות, הראש קדימה וזה מה שחשוב". יותם חנוכי הוסיף: "אנחנו מאמינים בעצמנו, עשינו דרך יפה בחודש וחצי האלה, מרגישים טוב. עברנו הרבה מבחנים ואני חושב שאנחנו יכולים לעשות משהו יפה".
5 צפייה בגלריה
ליאור ליובין
ליאור ליובין
"לא מתרכזים בעבר או בטראומות". ליאור ליובין
(צילום: ראובן שוורץ)
צפו בניצחון של מכבי ת"א בדרבי שהעלה אותה לפיינל-פור

מאמן הצהובים יאניס ספרופולוס: "יש לנו ביטחון ואנחנו מוכנים לשחק. אנחנו עדיין לא יודעים לגבי אלייז'ה ואייסי, נדע יותר מחר, אולי רגע לפני תחילת המשחק. כשאתה משחק בפיינל-פור ואפילו כשאתה משחק בבית שלך אין פייבוריטית, המשחקים בשביל כל הקבוצות זה 100 אחוז יכולת כדי לזכות באליפות. אנחנו צריכים להיות מרוכזים ולהילחם על ההזדמנות הזאת לזכות בתואר".
"מה למדנו? שאנחנו צריכים להילחם במשחקים עד הסוף, שאנחנו לא מרימים ידיים לא משנה מה, ושאנחנו יכולים לשחק בלי רכזים. אם שיחקנו מולם רק פעמיים, איך הם מכירים אותנו יותר טוב ממה שאנחנו מכירים אותם? אנחנו מאוד מכבדים את גלבוע, היו להם רק שני הפסדים מאז הקורונה, הם בכושר טוב".
5 צפייה בגלריה
 יאניס ספרופולוס
 יאניס ספרופולוס
"למדנו שאנחנו יכולים לשחק בלי רכז". יאניס ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)
פורסם לראשונה: 15:46, 24.07.20