הסיבוב הראשון בגביע המדינה בכדורסל יצא הערב (רביעי) לדרך עם כמה מפגשים מסקרנים בין קבוצות ליגת העל ללאומית. המותחן הגדול ביותר היה בעפולה, בו הקבוצה המקומית אירחה את מכבי חיפה. הירוקים הצליחו לנצח בסופו של דבר 76:78, אבל ממשיכים בפתיחת העונה הרעה שלהם.
עפולה הייתה יכולה לנצח את המשחק, אבל החמיצה שתי הזדמנויות גדולות בשניות הסיום עם החטאת שלשה מהפינה ולאחר מכן איבוד כדור שטותי של טרבור יוז.
2 צפייה בגלריה
דניאל סאואנה
דניאל סאואנה
סאואנה. קבוצתו ניצלה
(צילום: ראובן כהן)
כריס דואו הוביל את חיפה עם 25 נקודות ו-10 ריבאונדים, אבי בן שימול הוסיף 16. ג'ימי הול להט אצל המפסידה עם 22 נקודות ו-17 ריבאונדים. הרגע ההזוי בהתמודדות היה בתחילת הרבע האחרון, כשדייויד מוסינדי קלע שלשה חשובה, אבל אז הסתובב לספסל של חיפה, ביצע תנועה מגונה והוא הורחק מהמשחק.
הפועל אילת, שהתארחה אצל אליצור אשקלון, לא סיפקה משחק גדול, אבל שלושת הזרים שלה, קייסי פארת'ר (21 נקודות ו-13 ריבאונדים), ג'ו רגלנד (20 נקודות) וג'וש ניבו (17 נקודות ו-13 ריבאונדים) סידרו לה ניצחון 75:83. אלונזו קולמן ופול דילייני קלעו 16 כ"א למפסידה.
2 צפייה בגלריה
שחקני אילת
שחקני אילת
בן משה וניבו מרוצים
(צילום: רז גליל, מינהלת הליגה)
הפועל ב"ש הביסה בחוץ את עירוני קריית אתא 59:89. אריק גריפין הוביל עם דאבל דאבל של 26 נקודות ו-10 ריבאונדים, עמית זיס הפתיע עם 16 וקיילב אגאדה 14 ו-11 ריבאונדים. ב"ש קטפה לא פחות מ-25 ריבאונדים בהתקפה וטיילה למרות אחוזים רעים לשלוש (9 מ-47).
במשחקים על טהרת הלאומית: א.ס רמת השרון - הפועל חבל מודיעין 67:80, מכבי קריית מוצקין - עירוני נתניה 75:70, מכבי עירוני רמת גן - הפועל עכו/מטר אשר 89:70.
מחר יימשכו משחקי הגביע, כאשר במוקד דרבי שרוני בין מכבי רעננה לבני הרצליה, הפועל גליל עליון תנסה להפתיע את הפועל חיפה, גלבוע/גליל תתארח אצל אליצור יבנה, והפועל תל אביב אצל הפועל רמת גן/גבעתיים במפגש בין שתי קבוצות אוהדים. הסיבוב הראשון יושלם ביום שני במשחק בין מכבי אשדוד למכבי ת"א.