מכבי תל אביב קיוותה להמשיך הערב (רביעי) את המומנטום של שני הניצחונות הרצופים מהיורוליג ובעיקר מניצחון החוץ בבאסקוניה בשבוע שעבר, אבל הפסידה לווילרבאן מהתחתית 84:81, ותצטרך לחפש ניצחון שימשוך אותה למעלה במקום אחר.
הצהובים עומדים על מאזן של תשעה הפסדים וחמישה ניצחונות בלבד, ואם קיוו שיצאו לדרך חדשה - המציאות היום טפחה על פניהם והראתה שהבעיות שלהם עמוקות. ביום שישי מחכה להם מפגש פיקנטי, אבל לא כזה שהם יכולים לבנות עליו יותר מדי בהתחשב ביכולת הערב, כשיתארחו בספרד אצל שרונאס יאסיקביצ'וס וברצלונה.
4 צפייה בגלריה
אלייז'ה בראיינט שומר על דייויד לייטי
אלייז'ה בראיינט שומר על דייויד לייטי
אלייז'ה בראיינט שומר על דייויד לייטי
(צילום: AFP)
וילרבאן הייתה טובה ונחושה יותר החל מהפתיחה ולמעט דקות טובות יותר של הקבוצה של יאניס ספרופולוס ברבע השלישי, כשהם צמצמו את הפער עד ל-2 נקודות, וניסיון קאמבק נוסף לקראת הסיום - הצרפתים היו בשליטה מוחלטת.
מוסטאפה פאל מתחת לסלים ואקס מכבי נוריס קול סיפקו משחק נהדר עם 15 נקודות כל אחד. סקוטי ווילבקין הוביל את מכבי עם 25, אלייז'ה בראיינט ניסה לעזור לו עם 12 ודראגן בנדר קלע 11 - אבל כולן ברבע הראשון שאחריו הוא נעלם. על זה אומרים מעט מדי ומוקדם מדי. עוד קלעו למכבי ת"א: אותלו האנטר 8, אנג'לו קלויארו וטיילר דורסי 7 כ"א, כריס ג'ונס 6, ג'ון דיברתולומאו 3, אנטה ז'יז'יץ' 2.

מהלך המשחק

דייויד לייטי העלה ראשון את וילרבאן על הלוח. ווילבקין ענה בשלשה אבל לייטי וגרשון יבוסל הפכו ל-3:6. עוד שלשה של כריס ג'ונס השוותה, יבוסל מריבאונד התקפה ואלייז'ה בראיינט מאסיסט של ג'ונס העמידו את התוצאה על 8:8. חמש רצופות של מוסטפה פאל עשו 8:13 אבל ווילבקין הגיב עם סל ועבירה - 11:13. ההפרש נע בין 2 ל-4 עד ששתיים של יבוסל העלו ל-13:19. שלשה של בנדר צימקה חזרה אבל הצרפתים רצו עד 16:23 אחרי שתיים של אייריק פרימן. ספרופולוס ניסה לעצור את הריצה עם טיים אאוט אבל גם אחרי שאנג'לו קלויארו צימק מהעונשין המומנטום נשאר אצל המארחת שעלתה ל-18:27 מסל של לייטי לפני שסל ועבירה של בנדר הורידו ל-27:21. עוד שלשה של בנדר (11 נקודות ברבע הראשון) הורידה ל-28:24, אבל שתיים של האקס נוריס קול קבעו תוצאת הרבע הראשון - 24:30 לווילרבאן.
4 צפייה בגלריה
פאל עובר את קליארו
פאל עובר את קליארו
פאל עובר את קליארו
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
בראיינט וקלויארו במאבק על הריבאונד
בראיינט וקלויארו במאבק על הריבאונד
בראיינט וקלויארו במאבק על הריבאונד
(צילום: AFP)
שלשה של מתיו שטראסל הקפיצה את ההפרש לתשע בפתיחת הרבע השני, האנטר ניסה לשמור את מכבי בתמונה ושלשה של ג'ון דיברתולומאו צימקה ל-36:30. פאל ופול לאקומב העלו ל-30:40. מכבי המשיכה לא למצוא את עצמה בהתקפה ועוד שתיים של פאל העלו להפרש שיא של 12 ועוד פסק זמן של ספרופולוס (14). הצרפתים עלו ל-32:46 אבל בראיינט וזריקות עונשין של ווילבקין מזערו קצת נזקים - 50:41 בהפסקה.
4 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
(צילום: AFP)
וילרבאן עוד ברחה ל-13, אבל מכבי ת"א פתחה אחרת לגמרי את הרבע השלישי והחלה לצמצם לאט לאט את הפער. כשווילבקין ובראיינט עושים את העבודה בהתקפה וההגנה מתהדקת בהתאם - 57:53. הצרפתים ניסו להגדיל חזקה עם איסמעל באקו, אבל שלשה של דיברתולומאו הורידה ל-61:59. קול לקח אחריות ופתח פער של שש, אבל שלשה של ווילבקין עם הבאזר סגרה את הרבע השלישי בתוצאה 64:67 למארחת.
הרבע האחרון לא נפתח באותן האנרגיות מבחינת הצהובים, פאל וקול המשיכו לכתוש אותם מכל הטווחים. הפער כבר גדל ל-11, ההתקפה של החבורה של ספרופולוס חזרה להיות מבולבלת, אבל למרות כל זה אחרי ריבאונד התקפה עם סל ועבירה של קלויארו, מכבי איכשהו הגיעה לחצי הדקה האחרונה עם כדור ביד בפיגור 84:81 בלבד. ווילבקין כמעט איבד כדור, קיבל עוד הזדצמנות - אבל החטיא שלשה עם הבאזר ובזה זה ננגמר - 84:81 לצרפתים בסיום.
פורסם לראשונה: 21:34, 16.12.20