צפו באשדוד מפסידה לגלבוע/גליל ויורדת ליגה

ירידת הליגה של מכבי אשדוד אמש (ראשון) לא הפתיעה אף חובב כדורסל, ויותר מזה, הגורל של הקבוצה נראה היה באופק כבר מחודש מרץ עוד לפני תחילת הקורונה. שניות לאחר ההפסד לגלבוע גליל 92:81, שאחריו נקבע סופית כי המועדון יירד לליגה הלאומית אחרי עשור, שחקני הקבוצה היו חלקם אדישים וחלקם בהלם ובדיכאון.
הדולפינים ניצחו 4 פעמים בלבד ב-26 משחקי ליגה עד כה, ועם נתון כזה גם בקבוצה הבינו כבר עם חידוש העונה שסיכויי ההישרדות קלושים.
3 צפייה בגלריה
פול סטול מאוכזב
פול סטול מאוכזב
סטול. תמונה שאומרת הכל
(צילום: אבי רוקח)
למען האמת, הצרות של אשדוד החלו להיערם כבר בקיץ האחרון. זה התחיל עם הפסקת המימון של המועצה אזורית באר טוביה שעמד על 2.1 מיליון שקלים בעונה, נתח משמעותי עבור הקבוצה עם התקציב הנמוך בליגה. לאחר מכן הגיעו מחלוקות בין הנהלת הקבוצה לבין האוהדים שהחרימו את משחקי הבית, המשיך בהאשמות בין בראד גרינברג, שטען שהוא לא ממשיך במועדון בגלל שהקבוצה לא מוכנה להשקיע כסף רב לאחר הקורונה, ומנגד באשדוד טענו שהמאמן נמצא בקבוצת סיכון.
בסופו של דבר הגיע אחד הרגעים ההזויים של אשדוד העונה. 10 ימים לאחר שהחתימה את קור ג'יי קוקס, אלוף תחרות ההטבעות של אולסטאר 2019, הקבוצה והשחקן נפרדו לאחר שזה הגיע לאימון הראשון שלו והבין שהובא על מנת להיות שחקן אימונים בלבד. אגב, קוקס לא היה השחקן היחיד שחתם בקבוצה ולא שיחק בה מאז החזרה של הליגה, גם פול דילייני נאלץ לראות את ההנהלה משחררת אותו עוד לפני שדרך באולם מכיוון שפול סטול הסכים לשוב לסגל. דילייני לא התרגש, חתם בב"ש וכנראה יהיה בפלייאוף בזמן שהאקסית נשרה ללאומית.
3 צפייה בגלריה
בראד גרינברג
בראד גרינברג
גרינברג (מימין) ותמיר (משמאל)
(צילום: אבי רוקח)
אחרי הסאגה עם גרינברג הודיעה אשדוד על מינויו המפתיע של עמית תמיר, שלא אימן עד אותו זמן, והחליף בתפקיד את גרינברג המנוסה. "זה ערב לא פשוט עבור המועדון", אמר תמיר אחרי ירידת הליגה. "זו לא הייתה עונה טובה שלנו עם הרבה חוסר מזל. אבל חלק מהדרך כוללת ירידות ואכזבות. המטרה היא שכמה שיותר מהר מכבי אשדוד תחזור למקום הטבעי שלה. כרגע יש לנו עוד משחקים ואנחנו נבוא כדי לכבד אותם ולהילחם גם כשאין סיכוי".
מי שנשמע מאוכזב גם כן היה הגארד צוף בן משה, שדווקא בעונת הפריצה שלו חווה ירידת ליגה כואבת: "רגעים לא פשוטים בכלל אבל הייתה לנו אמונה. חבל לי שזה מה שקרה אבל אני בטוח שאשדוד תחזור. לגבי העתיד אני עדיין לא יודע מה יהיה, כשתיגמר העונה אשב עם הסוכן והמשפחה ונחליט מה עושים בהמשך".
3 צפייה בגלריה
צוף בן משה בפעולה
צוף בן משה בפעולה
בן משה. יישאר?
(צילום: אבי רוקח)
למכבי אשדוד היו רגעים יפים בעשר העונות שלה בליגת העל. ב-2011/12 הגיעה הקבוצה עד לגמר הפיינל פור בו הפסידה למכבי תל-אביב, שלוש שנים לאחר מכן העפילה לגמר הגביע ולפני שנתיים סיימה במקום הרביעי, אך הודחה בסדרת רבע גמר הפלייאוף להפועל תל אביב.
מי שהיו מרוצים מהירידה ברשתות החברתיות הם דווקא האוהדים שמאסו בהנהלה. עדיין לא ברור האם אותה הנהלה תמשיך גם בלאומית. "נצטרך לראות מה יקרה בעונה הבאה מבחינת התקציב של העירייה והספונסרים. אין לנו שום החלטה, אבל בטוחים שהמועדון ישוב לליגת העל כבר בעונה הבאה", אמרו באשדוד.