המנטרה בהפועל תל אביב מתחילת העונה אחרי הפסדים כוללת בעיקר ניסיון להסביר מה לא עבד ספציפית באותו משחק ואמונה אמיתית שאת המשחק הבא הקבוצה כבר תנצח, לא משנה מהי זהות היריבה ממול. אבל העובדות בשטח מדברות אחרת. אחרי שישה מחזורים בלבד, האדומים עומדים על מאזן עגום של חמישה הפסדים וניצחון בודד, כשאתמול (חמישי) הם רשמו הפסד רביעי ברציפות - 91:85 למכבי ראשון לציון.
אחרי המשחק כבר היו קולות אחרים, שכבר אין בהם אפילו קמצוץ של אופטימיות. אנשי ההנהלה שבדרך כלל נשארים דקות ארוכות לדבר מחוץ להיכל קבוצת שלמה, עזבו את המקום במהירות, ובזה אחר זה גם השחקנים יצאו מיואשים מהמקלחות.
6 צפייה בגלריה
יאניס קסטריטיס
יאניס קסטריטיס
קסטריטיס ומדר מתוסכלים
(צילום: ראובן שוורץ)
"קשה לשחק ככה כדורסל, שבכל משחק יש לך שחקנים אחרים בסגל", אמרו במועדון. "פעם אחת זה פצוע, אחר כך משחררים שחקן כי הוא לא טוב, ואז פתאום שחקן אחר חוזר מפציעה. לא היה משחק אחד העונה שהיינו בו בסגל מלא, או שני משחקים ברציפות שרצנו עם אותו סגל".
רג'י אפשואו היה במשחק רע מאוד אתמול. כרגיל, טור הנקודות שלו עמד על דו ספרתי (12), אבל חוסר המאמץ ובעיקר ההגנה המביכה, כאשר כל שחקן עליו שמר עשה עליו סלים קלים, זעקו לשמיים. מי שהפתיע לטובה הוא ג'ון דיבלר, שסיים עם 17 נקודות (5 מ-9) והראה מדוע במועדון התעקשו שלא להחליפו למרות הפציעה.
6 צפייה בגלריה
אפשואו וטימור משקיפים על טיילור
אפשואו וטימור משקיפים על טיילור
אפשואו וטימור משקיפים על טיילור
(צילום: ראובן שוורץ)
ומה חלקו של המאמן יאניס קסטריטיס בכל העניין? גדול, אבל בינתיים לפחות הוא לא יפוטר. היווני יעמוד על הקווים ב"משחק העונה" של האדומים בחוץ נגד עירוני נהריה, קרב תחתית מסקרן מול האקס דני פרנקו. במידה שהקבוצה שוב תפסיד, אל תתפלאו אם בשמינית גמר גביע המדינה בקופסל נגד אליצור עירוני נתניה מהלאומית (20 בדצמבר), מאמן אחר ידריך את השחקנים.
קסטריטיס איבד אתמול עשתונות לחלוטין ברבע השלישי בתצוגת שאגות שאפשר אפילו להגדיר אותה כמביכה. אחרי מחצית ראשונה סבירה בהחלט, ממנה ירדו שחקניו לחדר ההלבשה בפיגור 44:41, הם לא הופיעו לתחילת המחצית השנייה וראשל"צ חגגה. קסטריטיס לקח שני פסקי זמן תוך זמן קצר, אבל הם לא עזרו, ואז רגע לפני שלקח את השלישי הוא פשוט התפוצץ, גער בשחקניו ונראה בעיקר כמו מישהו שמבין שהוא לא מצליח להגיע אליהם.
6 צפייה בגלריה
דני פרנקו ורמי כהן, יו"ר הפועל ת"א
דני פרנקו ורמי כהן, יו"ר הפועל ת"א
כהן ופרנקו. בראשון הם נפגשים בעין שרה
(צילום: ראובן שוורץ)
צריך לציין גם את העובדה שבמחצית השנייה הוא כמעט ולא השתמש בכלל בדניאל קופרברג, הסנטר הטבעי היחיד שיש לו בסגל כרגע, למרות שבחצי הראשון הוא היה לא רע בכלל עם 6 נקודות ו-5 ריבאונדים. בסוף, קסטריטיס העלה את קופרברג לשניות הסיום כחילוף הגנה-התקפה, שבהחלט היה הזוי.
עוד דבר שבולט לעין, די מתחילת העונה, הוא תרגילי הוצאת החוץ של האדומים, שאולי קיימים על הנייר, אבל בפועל במשחקים כמעט בכל פעם שחקניו של קסטריטיס מאבדים את הכדור מכיוון שהם לא מצליחים להוציא אותו.
6 צפייה בגלריה
דניאל קופרברג
דניאל קופרברג
קופרברג. סופסל
(צילום: עוז מועלם)
אפשר לעשות ליווני הרבה מאוד הנחות, בעיקר בגלל הפציעות, אבל הוא זה, יחד עם המנהל המקצועי עידן פלדה, שבנה את הסגל, הוא זה שהחליף שחקנים והביא חדשים, והוא זה שגם לא מתעקש שיביאו לו סנטר מחליף לטאליב זאנה הפצוע במרפק, שלא משחק כבר תקופה ארוכה, וגם כששיחק היה פצוע.
שימו לב עד כמה הגבוהים של ראשל"צ חגגו על הקו הקדמי של הפועל ת"א. דריל מונרו סיים עם דאבל-דאבל קטלני של 20 נקודות ו-14 ריבאונדים ואקיל מיצ'ל הוסיף 21 נקודות ו-10 כדורים חוזרים. ראשל"צ קלעה בצבע 48 נקודות לעומת 26 בלבד של האדומים ושלטה ללא עוררין בטור הריבאונדים עם - 34:45, כולל 13 כדורים בהתקפה, מהם השיגה 12 נקודות.
6 צפייה בגלריה
טוקוטו מול מיצ'ל
טוקוטו מול מיצ'ל
טוקוטו מול מיצ'ל
(צילום: ראובן שוורץ)
ולמרות כל זה, מחליף לזאנה לא צפוי להגיע. בקבוצה רצו להביא כזה למשחק מול ראשל"צ, אך שלא הצליחו להגיע לסיכום עם שחקן (שון ג'ונס היה במו"מ, אך דרש סכומים גבוהים וחתם בפולין), וכשראו שאחרי המשחקים מול נהריה ונתניה יהיה להם זמן מנוחה של תשעה ימים עד להתמודדות מול חולון, אליה כבר זאנה אמור לשוב, העדיפו בהנהלה שלא לבצע את החילוף.
"בשבועות האחרונים דיברנו הרבה על הפציעות שלנו, זה שאין לנו סנטר והבאנו שחקנים חדשים. אני מפסיק לעשות את זה, וכבר עייף מזה", אמר קסטריטיס. "אנחנו לא צריכים יותר תירוצים. כולם מבינים שאם אתה לא עובד בסגל מלא, אז קשה לשחק טוב, ועדיין אני נשאר אופטימי, רואה איך השחקנים שלי עובדים באימונים, כמה הם נשארים ביחד ורוצים לנצח. אני מקווה שבקרוב מאוד נהיה בסגל מלא. גייב יורק וג'יי פי טוקוטו כבר עכשיו עוזרים לנו. הכי חשוב זה שנגיע מוכנים למשחק הבא שלנו בעוד שלושה ימים".
6 צפייה בגלריה
יאניס קסטריטיס
יאניס קסטריטיס
קסטריטיס. "אין תירוצים"
(צילום: ראובן שוורץ)
על תצוגת הצעקות שלו ברבע השלישי, אמר היווני: "זה פחות דרמטי ממה שאתם חושבים. קשה לי מאוד בתקופה הזאת עם הדברים שאני והקבוצה מתמודדים איתם. יש רגעים כאלה בקבוצת כדורסל. אנחנו באמת מתקשים, וזה גורם לי להרגיש רע ולהיות מתוסכל. השחקנים שלי נלחמים ורוצים מאוד, אבל משום מה חסר לנו משהו. הרבה פעמים אני מנסה להעיר אותם ולתמוך בהם. אני גאה בהם מאוד".
דיבלר הוסיף: "מבחינה אישית היה טוב לשחק סוף סוף. התמודדתי עם פציעות העונה, ולא רק אני. עשינו כמה דברים טובים במשחק, שלא עשינו נגד באר שבע. זאת עונה ארוכה, כרגע המצב קשה כי אנחנו לא מנצחים, אבל אנחנו חייבים להישאר על המסלול, להשתפר בכל אימון ואימון. יש לנו משחק גדול ביום ראשון, וזה העניין בליגה הזאת, תמיד יש את המשחק הבא. הפסדנו כמה משחקים ברצף, אך יש לנו אמונה שאנחנו יכולים לנצח גם כמה ברציפות".