אם מישהו רצה עוד משהו הזוי בעונת 2020/21 בכדורסל הישראלי הוא קיבל אותו ובגדול אמש (רביעי) במשחק מספר 2 בחצי גמר הפלייאוף בין גלבוע/גליל להפועל חולון. במצב של 55:60 למקומיים כשנותרו פחות משבע דקות לשחק, החשמל בכל הישוב גן נר קפץ. הגנרטור באולם לא עבד ובמקום החל כאוס של ממש.
ההחלטה הראשונה שהתקבלה הייתה שבמידה שהחשמל לא חוזר תוך שעה (עד 23:50) המשחק ידחה, כאשר כבר היו תאריכים ממשיים לקיום המשך הסדרה והעונה. אבל שתי דקות לפני הדד-ליין החשמל לפתע חזר, ואם קודם לכן היה כאוס - כבר קשה להגדיר את מה שקרה לאחר מכן.
4 צפייה בגלריה
הפסקת חשמל בגן נר
הפסקת חשמל בגן נר
הפסקת חשמל בגן נר
(צילום: אביהו שפירא)
מנכ"ל המינהלת, שלומי פרי, יחד עם השופטים והמשקיף הודיעו כי המשחק יחודש, אבל בזמן ששחקני גלבוע/גליל כבר החלו להתחמם, אלה של חולון סירבו לעלות. בשיחה שהם עשו בחדר ההלבשה עם סטפנוס דדאס הם הסבירו למאמן כי אחרי למעלה משעה של הפסקה הם מפחדים מבחינה רפואית לשוב לשחק, ואף ציינו את הפציעה החמורה של קייסי פראת'ר מהפועל אילת שלשום, שישבה לחלקם עוד בראש.
אנשי חולון הודיעו למנכ"ל המינהלת על החלטתם, והמשמעות לפחות על הנייר היא הפסד טכני - כלומר הדחה מסדרת חצי הגמר וסיום העונה מבחינת הסגולים. מי שלקח את ההחלטה הסופית לסיים את ההתמודדות היה השופט הראשי ספי שמש, שראה שהדברים לא מתקדמים וסימן לקבוצות שהסיפור גמור.
על הבוקר הייתה צריכה להתקיים במשרדי האיגוד פגישה בין המנכ"ל יענקל'ה בן שושן למנכ"ל המינהלת פרי על מנת לדון במה הצעדים הבאים שצריכים לנקוט בנוגע למשחק - האם אכן לקבוע הפסד טכני לחולון, או משחק חוזר. בסופו של דבר הפגישה בוטלה, ובמקומה הוחלט כי בית הדין של האיגוד, שיתכנס ב-16:30, יהיה זו שיקבל את ההחלטה בנושא.
4 צפייה בגלריה
מנכ"ל המינהלת שלומי פרי מסביר לשופטים את המצב
מנכ"ל המינהלת שלומי פרי מסביר לשופטים את המצב
שלומי פרי וספי שמש
(צילום: אביהו שפירא)
הבעיה המרכזית מבחינת המינהלת היא תאריכים. פיב"א, שלוחצת לסיים את העונה על מנת שאנטה ז'יז'יץ' (קרואטיה) ומיכל סוקולובסקי (פולין) יוכלו להצטרף לנבחרותיהם שמתכוננות לטורניר הקדם אולימפי, וכבר הסכימה לאשר למינהלת לפני מספר שבועות לדחות את הדד-ליין ל-17 ביוני. התכנון הוא שסדרת גמר הפלייאוף תפתח ביום ראשון (13 ביוני), ואם יהיה צורך במשחק שלישי הוא ייערך בחמישי (17 ביוני). אבל מה שקרה בגן נר טרף את הקלפים ועשוי לשבש את הלו"ז.
"ישבנו במשך שעה בחדר ההלבשה. מנטלית ופיזית השחקנים לא היו שם", אמר קפטן חולון, גיא פניני. "אני לא חושב שיש טעם ספורטיבי לשחק חמש דקות אחרונות בסיטואציה הזאת אחרי שנלחמנו כל העונה. מעבר לזאת, שחקנים הם לא בובות. לא נחיה לפי גחמות של מינהלת, פיב"א או לא יודע מה. ב-21 הימים האחרונים שיחקנו 10 משחקים. לא אמרנו מילה, ידענו שהייתה מלחמה ופיב"א דורשים לסיים את העונה. יש פה בריאות שחקנים וזה מעל לכל. אנחנו שלמים עם ההחלטה שלנו. אני לא חושב שהמינהלת ככה רוצה לסיים את העונה. שיחליטו מה שיחליטו, אנחנו שלמים עם עצמנו. אנחנו מאוד גאים עם מה שעשינו העונה".
פניני גם התייחס לשחקני גלבוע/גליל שעלו כרגיל לפרקט אחרי ההפסקה הארוכה: "הייתי מצפה משחקני גלבוע/גליל שהם גם יחשבו קצת בהיגיון, ויחשבו על הקריירה שלהם. יש שם שחקנים צעירים שהולכים לעשות הרבה מאוד כסף, ועל חמש דקות כאלה זה לא שווה לסכן קריירה. אם הם היו במינוס חמש יכול להיות שהם לא היו עולים, הכל יכול להיות".
4 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
גיא פניני
(צילום: ראובן שוורץ)
יו"ר חולון, איתן לנציאנו, היה תקיף יותר: "רואים את זה שאי אפשר לחזור לשחק פה. שעה לא משחקים פה. גיא פניני לא מסוגל לחזור לשחק, סי-ג'יי האריס גמור. גלבוע צריכים לצאת גברים, להגיד שגם הם לא משחקים וזהו. יש כאן סכנת נפשות, אין מה לשחק".
דדאס הוסיף: "ראיתי הכל בשנתיים האלה בחולון. חוץ מצוללת עושה תאונה עם רכבת, באמת שראיתי הכל. אם ההפרש היה גדול יותר עבור גלבוע/גליל היינו חוזרים לשחק עם הילדים כי הסיפור היה גמור. אבל כשהמשחק צמוד לא הייתה לזה צורה".
מאמן גלבוע/גליל, אבישי גורדון, ששיחק בעבר בהפועל חולון, היה היחיד שדיבר בקבוצתו: "העלייה לגמר? מתוק-חמוץ. הייתי רוצה שזה יגמר על המגרש ושהקבוצה הטובה יותר תנצח. חולון לקחו את ההחלטה שלהם. אנחנו כבר מתחילים להתכונן למכבי ת"א".
4 צפייה בגלריה
מנכ"ל המינהלת שלומי פרי ויו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו
מנכ"ל המינהלת שלומי פרי ויו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו
לנציאנו ואנשי חולון מוחים בפני מנכ"ל המינהלת
(צילום: אביהו שפירא)
מהפועל חולון נמסר: "בהמשך לאירועי אמש, ולדיון הצפוי בגורל המשחק, במועדון מצפים להחלטה הנכונה בדבר קיום משחק חוזר, כפי שתוכנן. במקביל, נשכרו שירותיו של עו"ד רועי רוזן לייצגו לטובת ייעוץ משפטי ונקיטת הליכים במקרה של החלטה על הפסד טכני לקבוצה. כולנו תקווה שהשכל הישר ינצח, וההכרעות ייעשו על הפרקט בצורה הספורטיבית ביותר על מנת שנוכל להתרכז בכדורסל ובהכנה מקצועית למשחק חוזר, ולא לעסוק בערכאות משפטיות ובצווי מניעה".
מגלבוע/גליל נמסר: "אתמול לאחר שהתרחשה תקלת חשמל בהיכל הכדורסל בגן נר במהלך הרבע הרביעי, כאשר הובלנו בתוצאה 55:60, תקלה שהתבררה כתקלה אזורית בקו מתח הגבוה המספק חשמל לגן נר, התקבלה החלטה משותפת וסוכם על ידי מנכ"ל המינהלת שלומי פרי, משקיף המשחק הילל הילמן, מנכ"ל הפועל חולון רועי דבורה, מנכ"ל גלבוע/גליל ארצי פרטי, ושלושת שופטי המשחק בהתייעצות עם מקבלי החלטות באיגוד הכדורסל, כי במידה והחשמל יחודש באולם בתחום השעה, המשחק יחודש מרגע הפסקת המשחק ועד לסיומו החוקי. עוד סוכם כי במידה והחשמל לא יחודש, המשחק יבוטל, ויתקיים משחק חוזר ביום שישי הקרוב, ואם יהיה צורך ישוחק משחק 3 במוצ"ש הקרוב.
כאמור החשמל חודש באולם בגבול הזמן כפי שסוכם כפי שנקבע בהחלטה משותפת. שחקנינו התייצבו לחימום מוכנים לחידוש המשחק, לעומתם שחקני הפועל חולון בחרו שלא להתייצב בפרקט במטרה לסיים את המשחק. אני בטוח, וסמוך כי במידה והתוצאה הייתה הפוכה – קרי הובלה של הפועל חולון על גלבוע/גליל במשחק, הטון השולט של דוברי חולון היה כי חובה להמשיך את המשחק. אנחנו דוחים כל טענה על חוסר ספורטיביות, אנחנו קבוצת ספורט ששמה לרגל עיניה את עיקרון הספורטיביות כדבר החשוב ביותר, אך לנוכח האילוצים היה מתבקש חידוש המשחק ולו בשם הספורטיביות. כעת האיגוד יושב ובוחן את אירועי אתמול – אנחנו כמועדון, במידה ותתקבל החלטה של משחק חוזר נשקול את צעדינו לגבי הופעה למשחק. כמו כן אני מגנה את התנהגותם של מספר אוהדי הפועל חולון, שהתנהגו אתמול באלימות וגרמו נזקים כבדים לאולם".
ממינהלת הליגה נמסר: "בהחלטה משותפת של גלבוע/גליל והפועל חולון הוחלט לחכות שעה מרגע הפסקת החשמל, לאחר שהחשמל חזר מינהלת הליגה סברה כי יש לחזור לשחק, אבל שחקני הפועל חולון החליטו שלא לחזור למגרש. אנשי איגוד הכדורסל יקבלו מחר בבוקר את דו"ח המשקיף ודו"ח השופטים על המקרה וידונו בנושא בשיתוף נציגי המינהלת".
פורסם לראשונה: 06:03, 10.06.21