6 צפייה בגלריה
עוז בלייזר
עוז בלייזר
ממשיך בכושר המצוין שלו. עוז בלייזר
(צילום: עוז מועלם)
ביום חמישי האחרון מכבי תל אביב והפועל חולון סיפקו לנו חתיכת דרמה בסופה הצהובים העפילו לגמר אחרי שכבר פיגרו ב-17 נקודות הפרש. נראה ששתי הקבוצות המשיכו הערב (ראשון) מאיפה שהן הפסיקו, כשהאלופה טיילה ל-81:100 קליל, והאמת די מביך עבור הסגולים.
מכבי, ללא סקוטי ווילבקין, שלא נרשם וטיילר דורסי, ששיחק פחות משלוש דקות אחרי הרחקה מוזרה, עשתה מה שהיא רוצה על הפרקט, עלתה ליתרון של 20 נקודות עוד בחצי הראשון, וגם קולות הקאמבק של חולון לא הטרידו את המארחת. בכל פעם שהשחקנים של יאניס ספרופולוס ראו שיריבתם מתקרבת, הם לחצו על הדוושה, ברחו שוב לפער גדול, ונחו על הפרקט.
6 צפייה בגלריה
טי.ג'יי קליין
טי.ג'יי קליין
בכורה בצהוב. טי.ג'יי קליין
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
ווילי וורקמן מול קליין ובנדר
ווילי וורקמן מול קליין ובנדר
ווילי וורקמן מול קליין ובנדר
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומאו מול סי.ג'יי האריס
ג'ון דיברתולומאו מול סי.ג'יי האריס
ג'ון דיברתולומאו מול סי.ג'יי האריס
(צילום: עוז מועלם)
עוז בלייזר, הגיבור הגדול של הצהובים בחצי הגמר לפני שלושה ימים, המשיך בדיוק מאיפה שהפסיק, עם 19 נקודות (3 שלשות) ו-6 ריבאונדים. כריס ג'ונס (15 נקודות ו-9 אסיסטים) נהנה מכל רגע וביחד עם אותלו האנטר (17 נקודות) התעללו באין הגנה של חולון. שניהם אגב סיימו עם 100 אחוז מהשדה.
טי.ג'יי קליין, אקס חולון שחתם אצל האלופה לפני מספר שבועות, רשם הערב בכורה סבירה בקבוצתו החדשה. הוא סיים עם 9 נקודות ו-6 ריבאונדים במעט פחות מ-14 דקות על הפרקט.

מהלך המשחק

דקות הפתיחה היו במעמד צד אחד: הסגולים קלעו רק 1 מ-11 הזריקות הראשונות שלהם מהשדה, זוסמן ובלייזר המשיכו את סיום המשחק הקודם וברחו ליתרון דו-ספרתי עוד לפני אמצע הרבע, 3:15 מקליעת עונשין של כריס ג'ונס. כניסתם של גיא פניני וסי.ג'יי האריס העירה את האורחת, האחרון אסף נקודות מהקו, טיילר דורסי הורחק בעבירה טכנית שהצטרפה לבלתי ספורטיבית מוקדמת ושלשה של פניני צימקה ל-17:13. טי.ג'יי קליין קלע נקודות בכורה בצהוב, דרגאן בנדר הוסיף סל ועבירה וקליין הגדיל ל-13:25 בסיום הרבע הראשון אחרי טכנית לחובת פניני.
חולון המשיכה להתקשות בהתקפה וירדה כבר ל-2 מ-19 מהשדה, קליין המשיך את הבכורה המוצלחת שלו בשלשה שהביאה אותו ל-3 מ-3 מהשדה ובלייזר בצליפה משלו הגדיל ל-15:31. פרדריק בורדיון ניסה לעצור את המפולת בשלשה, אבל בלייזר מיד השיב באותו מטבע וביחד עם ג'ונס קבע הפרש עגול, 18:38. שלשות של האריס ומיילס (שתיים) העירו את חולון ומגי סגר ריצת 0:12 בסל ועבירה, קליין החזיר את הפער לדו-ספרתי אבל דה זאו צימק ל-42:34. האורחים המשיכו במגמת השיפור בהתקפה, האנטר ובראיינט מנעו מהם להתקרב יותר מדי, 36:46 בהפסקה.
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
הפער כבר עמד על 20 נקודות בחצי הראשון. שחקני מכבי תל אביב חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
סי.ג'יי האריס מול כריס ג'ונס
סי.ג'יי האריס מול כריס ג'ונס
ג'ונס מנסה לעצור את האריס
(צילום: עוז מועלם)
דה זאו ופניני עוד הורידו בחזרה לחד-ספרתי, לפני שג'ונס העביר הילוך ובדקות טובות בהתקפה כולל אסיסט לדאנק של האנטר הגדיל ל-42:57. הצהובים-כחולים שוב נתנו פוש בהגנה, האנטר המשיך לחגוג מעל הטבעות וזוסמן קבע 43:65. מיילס ניסה להחזיר את קבוצתו לעניינים, סנדי כהן חימם את הידית מעבר לקשת, וורקמן ודה זאו קצת צימקו אבל ג'ונס עם הבאזר קבע 59:77 למארחים.
חולון עלתה לרבע הרביעי עם הרבה התלהבות: פניני קבר שלשה עם עבירה, מגי קלע 4 נקודות מהירות אחרי בלתי ספורטיבית לחובת כהן ודה זאו צימק לחד-ספרתי, 77:69. בראיינט ובלייזר עצרו את הסחף, עודד ברנדוויין קלע סל וירטואוזי בתווך אבל בלייזר בשלשה נוספת קבע 73:85 באמצע הרבע הרביעי. מגי הצטרף למיילס על הספסל עם 5 עבירות, האנטר וזוסמן סיפקו דאנקים נהדרים ודיברתולומאו סגר ריצת 0:15 אחרי בלתי ספורטיבית לחובת ברנדוויין. כהן הורחק לאחר טכנית שהצטרפה לבלתי ספורטיבית, האריס וברנדוויין קצת ניסו לצמק ובסיום 81:100 למכבי ת"א.

קלארק הצטיין, הרצליה ניצחה את הפועל חיפה

בני הרצליה ממשיכה לברוח מהתחתית והערב ניצחה 79:91 את הפועל חיפה, כשקוטי קלארק הצטיין ופלירטט עם טריפל-דאבל. קלארק סיים עם 17 נקודות, 12 ריבאונדים ו-7 אסיסטים והוביל את חבריו לניצחון חמישי בשבעת המשחקים האחרונים (אחרי פתיחה של 7:0 נורא). אלייז'ה תומאס סיפק 19 נקודות ב-16 דקות ומקס היידגר הוסיף 16 נקודות מהספסל. עמית שמחון קלע 20 נקודות לאורחת.
פורסם לראשונה: 18:00, 14.02.21