"אנחנו לא רוצים לחזור להיכל ביום חמישי, אלא לסגור את הסיפור כבר מחר בגן נר". כך אמרו במכבי תל אביב, אחרי הניצחון אתמול (שני) 74:83 על גלבוע/גליל, שהעלה את הצהובים ל-0:1 בגמר הפלייאוף (בשיטת הטוב מ-3). ניצחון נוסף ברביעי (21:00) ישלים סוויפ בסדרה.
יש לציין ששחקניו של יאניס ספרופולוס נהנו מאווירה חמה במיוחד בהיכל, עם 10,000 אוהדים ביציעים - לראשונה מאז מרץ 2020. בקבוצה מודעים לכך שהמשחק השני באולמה הביתי של הקבוצה הצפונית כבר יהיה קשה יותר. "המשחק הזה שם הכי מפחיד", אמר גורם במועדון. "הם קבוצה טובה מאוד, בטח בבית. ראינו את זה מול הפועל חולון".
4 צפייה בגלריה
קלויארו, כספי וזוסמן מאושרים
קלויארו, כספי וזוסמן מאושרים
קלויארו, כספי וזוסמן מאושרים
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
קלויארו ו-ווילבקין
קלויארו ו-ווילבקין
יסגרו עניין בגן נר? קלויארו ו-ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
מי שקיבל, אפשר לומר, תצוגת עידוד פרטית היה סקוטי ווילבקין. עוד לפני שריקת הפתיחה האוהדים לא הפסיקו לשיר לו "סקוטי בוא לפה". בפעם הראשונה הוא רק נפנף להם עם היד, בפעם השנייה הוא כבר מחא כפיים ובפעם השלישית, כשהבין שהם לא הולכים לוותר, הוא כבר עשה כמה צעדים לעברם והודה להם על העידוד. גם במהלך המשחק האוהדים התמקדו בעידודו. הוא החזיר להם עם 24 נקודות ותואר ה-MVP של המשחק.
מי שעוד קיבל מחמאות היה אנג'לו קלויארו, שסיים את הערב עם 16 נקודות (4 שלשות). המחמאות לא הגיעו רק בגלל הפן ההתקפי, אלא דווקא בעקבות משחק ההגנה והאופן בו ניטרל כמעט לחלוטין את קרי בלאקשיר, שרשם 8 נקודות בלבד אצל גלבוע/גליל.
4 צפייה בגלריה
ווילבקין
ווילבקין
תצוגת עידוד פרטית. ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
"זה היה אחד המשחקים הכי טובים שלנו הגנתית העונה", אמר כריס ג'ונס בסיום. "כשאנחנו מתחילים בצורה הזאת את המשחק - זה עוזר לנו. אנחנו יודעים שיהיה משחק קשה בחוץ, אבל אני אקנה את התוצאה מהמשחק השני בשתי הסדרות הקודמות. עשינו עבודה טובה בלשמור על הכדור, אם נעשה את זה גם במשחק הבא ניתן לעצמנו סיכוי טוב לנצח".
"אנחנו יכולים לסגור את זה מחר", הודה אנטה ז'יז'יץ'. "אנחנו צריכים לבוא למשחק הבא בדיוק כמו למשחק הזה, להיות מרוכזים כבר מהפתיחה. לשחק יותר חזק מהם, רק ככה נוכל לנצח אותם. הפסדנו להם במהלך העונה פעמיים, אבל עכשיו זה שונה, אנחנו מוכנים ב-100 אחוז".
4 צפייה בגלריה
זיו מול ווילבקין
זיו מול ווילבקין
בטוח בעצמו. זיו
(צילום: עוז מועלם)
והיה גם טראש טוק וקצת עצבים. לקראת סיום המשחק אפשר היה לראות את כריס ג'ונס מתעמת עם יפתח זיו מתחת לסל. "הוא נצמד אליי ואמר לי כמה מילים", סיפר כוכב גלבוע/גליל. "אני לא מאשים אותו, זה אמוציות של משחק, אבל הרגשתי שהוא לא מכבד את המעמד ולא אותנו. אמרת לו את זה והזכרתי לו שאנחנו נפגשים שוב מחר וגם בעוד יומיים. כי יהיה משחק בעוד יומיים. גם אצלנו באולם תהיה אווירה אדירה. אנחנו צעירים, רעבים ורוצים לתת הכול על המגרש".
אגב, במכבי ת"א לא מבזבזים זמן והצוות המקצועי כבר מתכונן לקראת העונה הבאה ובונה את סגל השחקנים, מי שנמצא במשא ומתן מתקדם הוא שחקנה של הפועל חיפה, קינן אוואנס שצפוי להגיע כמחליפו של כריס ג'ונס. אוואנס (24, 1.91) רשם העונה ממוצעים של 18.5 נקודות, 6.4 אסיסטים ו-4.1 ריבאונדים.