יש דבר אחד משותף בין הציוצים של סקוטי ווילבקין נגד הבידוד למכתב ההזוי של שחקני ליגת העל לשר הספורט נגד משחקים בשבת: חוצפה בלתי רגילה של מיליונרים מפונקים.
סקר אחר סקר מראים שרוב אוהדי הכדורגל בארץ בעד משחקים בשבת, שמאפשרים גם לילדים קטנים להגיע למגרשים כדי לצפות בכדורגלנים האהובים עליהם מקרוב. את עומר אצילי, אלמוג כהן וחבריהם זה לא מעניין. להם זה לא נוח. בשל אמונתם, אוהדי כדורגל רבים צריכים לסבול.
3 צפייה בגלריה
טרנט סיינסברי מנסה לעצור את אבי ריקן
טרנט סיינסברי מנסה לעצור את אבי ריקן
רוצים לגזול את המשחקים בשבת בחסות הפופוליזם
(צילום: עוז מועלם)
כדורגל משחקים בשבת, לא סתם נכתב השיר "עוד שבת של כדורגל" ולא "עוד שני של כדורגל", זה חלק בלתי נפרד מה-DNA של המשחק. גם ככה יש שלושה משחקים בליגת העל שמשוחקים בשעות הזויות בימי ראשון ושני, עכשיו בחסות הפופוליזם רוצים לגזול גם את ארבעת המשחקים שנותרו בשבת.
אני מכבד את מי שרוצה לשמור שבת, אבל זה אומר שתצטרכו לוותר על התענוג של להיות שחקני כדורגל מקצוענים. אם השחקנים הללו היו משחקים באירופה, הם לא היו מעיזים בכלל לשלוח מכתב כזה לאף שר ספורט. שם מכבדים את האוהדים, פה השחקנים לפני הכל.
לא רק שהשחקנים נהנים ממכסת זרים עלובה שמגינה עליהם ומנפחת את שכרם, עכשיו הם רוצים למחוק את רצון האוהדים. מישהו צריך להגיד להם שכדורגל זה חלק מתרבות, והם בהחלט יכולים למצוא לעצמם מקצוע אחר אם זה לא מתאים להם.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
רוצים למחוק את רצון האוהדים
(צילום: ראובן שוורץ)
"יש אופציה לסדר את המשחקים בימי חול", כתבו המנותקים. הם הרי לא יצטרכו לעמוד שעות בפקקים של אמצע השבוע כדי לראות כדורגל. הם לא יצטרכו לוותר על שעות עבודה כדי לצאת מוקדם ולחמוק מאותם פקקים. וכמובן שלשחקנים בכלל לא אכפת מהילדים שלא יבואו ויעדיפו לראות את ליברפול או ברצלונה, כי באירופה משחקים באור יום ובסופי שבוע. אבל מה הם מבינים בשיווק?
גם אצל ווילבקין נרשמו רמות גבוהות של ניתוק וחוצפה. רק לפני חודש צייץ הכדורסלן שהוא "רק רוצה לחזור לשחק כדורסל", ועכשיו, אחרי שנעשו מאמצים בלתי רגילים להחזיר את הליגה, הוא מתלונן על הבידוד בו ייאלץ לשהות בזמן שהליגה משוחקת.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
הרבה היו מוכנים להתחלף איתו. סקוטי ווילבקין
(צילום: ראובן שוורץ)
סקוטי וג'ייק כהן המנותקים לא שמו לב שליגות הכדורסל באירופה לא קרובות לחזרה, ואצלנו כן. הם לא מברכים על ההזדמנות לחזור ולהתפרנס מהמקצוע שלהם בזמן שמיליוני אנשים איבדו את פרנסתם. הם בוכים על חודשיים שבהם הם ייאלצו להישאר בבית, אפשר לחשוב שמדובר בשנה שלמה.
אני מכיר הרבה אנשים שהיו שמחים לשמור על מקום עבודתם בתמורה לחודשיים בבית. לא רוצים? תמצאו מקצוע אחר.