הפועל גלבוע/גליל סגרה את סגל הזרים שלה לעונה הקרובה, אחרי שהודיעה היום (ראשון) על הישארותו של הרכז ג'ו תומאסון, שהגיע לקבוצה אחרי פגרת הקורונה וסייע לה להעפיל לגמר הפיינל פור. בשמונה משחקים בעונה הסדירה העמיד הרכז האמריקאי ממוצע של 17 נקודות, 3.5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים ב-32 דקות. בפלייאוף מספריו ירדו ל-13.3 נקודות, ריבאונד ו-3.5 אסיסטים ב-30 דקות.
תומאסון מצטרף לזרים המסקרנים שחתמו עוד קודם לכן בגן נר כמו הסנטר פטריק יאנג בעל העבר באולימפיאקוס ומילאנו, אקס הפועל ירושלים אייזאה קאזנס וקרי בלאקשיר. לצד הישארותו של יפתח זיו, מסתמן שגלבוע/גליל תדבר חזק גם ב-2020/21.
5 צפייה בגלריה
ג'ו תומאסון חוגג את שלשת הניצחון הדרמטית
ג'ו תומאסון חוגג את שלשת הניצחון הדרמטית
ג'ו תומאסון חוגג את שלשת הניצחון הדרמטית
(צילום: עוז מועלם)
דרך אגב, בגלבוע/גליל חיכו לראות מה קורה בגזרת חואקין שוכמן, אותו רצו מאוד לראות חוזר הביתה. אבל כשהגארד הישראלי הודיע לראשי גלבוע/גליל כי הוא מסכים לדרישה של הפועל תל אביב לקצץ בשכרו, והוא נשאר בהיכל קבוצת שלמה, הם העלו הילוך עם זיו. אחרי שחתמו איתו, גם פרסמו על הישארותו של תומאסון, שהיה חתום כבר מזמן במועדון.
מי שנדחק ברוטציה הוא גיל בני, שבנה מאוד על כך שיקבל יותר דקות רבות יותר בעונתו השנייה בגלבוע/גליל, אך כעת בעקבות הישארותם של זיו ותומאסון, זה לא יהיה המצב. ל-ynet נודה כי בני ביקש להשתחרר מהקבוצה, אבל קיבל סירוב מאחר שהוא מחזיק בחוזה.
5 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
זיו. בגלבוע/גליל ניסו לשכנע קודם לכן את שוכמן לחזור
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
עדי כהן סבן מול גיל בני
עדי כהן סבן מול גיל בני
בני (מימין). סיטואציה לא פשוטה
(צילום: הרצל יוסף)

גם גרינברג מחתים

קבוצה נוספת שסגרה את סגל הזרים שלה היא עירוני נס ציונה של בראד גרינברג. הכתומים החתימו ביממה אחת שני שחקנים בעמדות הפנים. ג'ורדן מרפי (23, 2.01 מ') מגיע אחרי קריירת מכללות מרשימה באוניברסיטת מינסוטה (13.5 נקודות ו-9.8 ריבאונדים ב-133 משחקים), ועונה אחת בליגת הפיתוח.
השחקן השני הוא קוואן צ'יטהאם ג'וניור (25, 2.08 מ'), שכבר הספיק לטעום את אירופה. את 2019/20 פתח במדי לבסקי סופיה הבולגרית איתה שיחק גם ביורופקאפ, ובהמשך עבר לליגה חזקה בהרבה, הצרפתית, כשהעמיד ממוצע של 15.6 נקודות ו-7.4 ריבאונדים בלה פורטל. עוד קודם לכן שיחק צ'יטהאם ג'וניור גם בליגה הבלגית.
5 צפייה בגלריה
ג'ורדן מרפי
ג'ורדן מרפי
מרפי. אחד השחקנים הגדולים בתולדות מינסוטה
(צילום: באדיבות עירוני נס ציונה)
5 צפייה בגלריה
קוואן צ'יטהאם
קוואן צ'יטהאם
צ'יטהאם. הרשים בעונה שעברה
(צילום: באדיבות עירוני נס ציונה)
השניים מצטרפים לפטריק מילר ודביון ברי, שחתמו עוד קודם לכן, ולישראלים טל דן, רביב לימונד, נמרוד לוי, ליאור קררה, עמית עבו, אור קורנליוס ושקד ג'רסי.