נבחרת ישראל רשמה הערב (שני) העפלה 14 ברציפות ליורובאסקט, אחרי שניצחה 72:78 את פולין ב'בועה' בוולנסיה, ונשארה מושלמת (מאזן 0:4) במקום הראשון.
"הגענו למשחק הזה בידיעה שהבטחנו את ההעפלה שלנו ב-99 אחוזים, אבל היה חשוב לשחקנים לסיים את זה בניצחון. הם אוהבים להיות אחד עם השני", אמר המאמן עודד קטש בסיום.
4 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת חוגגים עלייה ליורובאסקט
שחקני הנבחרת חוגגים עלייה ליורובאסקט
שחקני הנבחרת חוגגים
(צילום: FIBA PHOTO)
4 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
קטש. מה עם איזה חיוך?
(צילום: FIBA.PHOTO)
על הבטחת המקום ביורובאסקט כשנותרו עוד שני משחקים בקמפיין, אמר קטש: "עצם זה שהעפלנו בשלב מוקדם ועשינו את זה בצורה חלקה עד כה, זה הישג גדול לשחקנים".
קטש פחות התרגש מההעפלה עצמה, אבל כן מהיכולת: "בבית שבו עולות שלוש נבחרות מתוך ארבע, אי אפשר לציין את ההעפלה כמשהו יותר מדי גדול, אבל הדרך שבה עשינו את זה נותנת לנו אופטימיות להמשך". על הניצחון עצמו, הוסיף: "פולין נבחרת טובה, שניצחה ניצחון משכנע את הרומנים לפני יומיים ובחלון הקודם את ספרד.
4 צפייה בגלריה
תומר גינת ותמיר בלאט
תומר גינת ותמיר בלאט
בלאט וגינת
(צילום: FIBA PHOTO)
הנבחרת בעידן קטש עוברת תהליך הצערה משמעותי, והיום היה אפשר לראות שחקנים כמו תמיר בלאט ואחרים שנותנים את הטון: "זה תהליך טבעי, יש המון שחקנים צעירים שרק יקבלו יותר ביטחון וניסיון. אני מאוד אוהב את האווירה והחיבור בין השחקנים. נרצה להתקדם קודם כל בחלון המשחקים הבא. יש עוד זמן עד לאליפות אירופה".
לצד הצעירים, יש שני שחקנים ותיקים שהיו מצוינים במאני טיים הערב. "קרדיט אדיר מגיע לגיא פניני וגל מקל", ציין קטש. "הם גם נותנים מהניסיון שלהם, מייצרים אווירה מדהימה וחונכים את השחקנים הצעירים. גל בשיא שלו מבחינת כדורסל. רואים איך הוא שומר על עצמו. לפניני פחות הצלחנו להגיע נגד ספרד כי תוכנית המשחק הייתה אחרת, אבל היום בכמה מהלכים גדולים הוא היה מאוד משמעותי".
4 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת חוגגים עלייה ליורובאסקט
שחקני הנבחרת חוגגים עלייה ליורובאסקט
פניני, מקל ושחקני הנבחרת. "אווירה מדהימה"
(צילום: FIBA PHOTO)
באליפות שתיערך רק בעוד שנתיים, ישראל תקווה להגיע עם השחקנים המרכזיים שחסרו לה בחלון הנוכחי, כמו למשל דני אבדיה, טי.ג'יי ליף וגם שחקני מכבי תל אביב יובל זוסמן וג'ון דיברתולומאו. למרות זאת, קטש סירב לנפק הצהרה בנוגע ליורובאסקט: "שאיפות זה תמיד טוב. אפשר לחלום ולסמן הכי גבוה שיש. זה בטח לא יהיה פשוט. צריך לראות איזה שחקנים שלנו יגיעו לאליפות, וגם אצל הנבחרות האחרות".
תומר גינת, שסיים עם 8 נקודות ו-8 ריבאונדים, הוסיף: "הגעתי לנבחרת לעשות את הכי טוב שאני יכול ולעזור לנבחרת לנצח. אני שמח שהצלחתי לעזור בשני המשחקים, אבל אני חושב שזו עבודה קבוצתית אדירה. אנחנו נבחרת מיוחדת, מאוד נהנים אחד עם השני. זה הישג נהדר בשבילנו בטח עם הדרך שעשינו את זה עם ארבעה ניצחונות רצופים".