מכבי תל אביב תעלה הערב (חמישי, 22:00) לפרקט בפרננדו בואסה ארינה למשחק הראשון מבין שלושה רצופים בחוץ (וילרבאן וברצלונה לאחר מכן), בידיעה שהיא חייבת להתחיל ולנצח אחרת המקומות 8-7 אליהם היא מכוונת נוכח פתיחת העונה הרעה שלה (מאזן 8:4), ועדיין מבטיחים כניסה לפלייאוף, יברחו לה במהירות.
"אנחנו צריכים לצאת למגרש ולשחק את המשחק שלנו", אמר כריס ג'ונס. "להמשיך ולבנות על משחק ההגנה שלנו שהשתפר. אנחנו יודעים שבאסקוניה היא קבוצה שגאה בעצמה מבחינה הגנתית, אז נצטרך לשמור על הכדור, לצאת לכמה שיותר התקפות מתפרצות ולהיות יעילים".
2 צפייה בגלריה
ג'ארל מנסה לשמור על ג'ונס
ג'ארל מנסה לשמור על ג'ונס
ג'ונס. "נצטרך לשמור על הכדור"
(צילום: אורן אהרוני)
על העובדה שקבוצתו מפשלת העונה במשחקים צמודים, שאת רובם הפסידה ולכן היא נמצאת במאזן כל כך רע, הוסיף הרכז: "אנחנו צריכים לשים יותר לב לפרטים הקטנים. אלה טעויות קטנות שאנחנו יודעים שאסור לנו לעשות עוד לפני המשחק כשהמאמן מכין אותנו עם תוכנית. נצטרך להיות שם יחד מבחינה הגנתית כקבוצה ואני מאמין שנמצא את הדרך לנצח".
אם המשחק היה נערך לפני חודש יכול להיות שבמכבי ת"א היו יותר אופטימיים לגביו, לא לאור היכולת שלהם, אלא יותר בעקבות המומנטום בו נמצאת באסקוניה. ערב המחזור השמיני המאזן של אלופת ספרד ביורוליג עמד על 5:2 והיא דורגה במקום ה-14, מאז היא ניצחה ארבעה משחקים ברציפות, ובהפרשים גדולים.
2 צפייה בגלריה
מאמן בסקוניה דושקו איבאנוביץ'
מאמן בסקוניה דושקו איבאנוביץ'
איבאנוביץ'. באסקוניה בכושר שיא
(צילום: EPA)
כדי לנצח, מכבי ת"א צריכה להפסיק להיות תלויה רק בסקוטי ווילבקין, כי זה מה שקורה בינתיים. רכז הצהובים קולע 18 נקודות בממוצע למשחק, הכי הרבה שלו בקריירה, אבל שאר השחקנים, למעט אלייז'ה בראיינט, נמצאים מתחת לרמתם.
בפעם הקודמת שמכבי ת"א התארחה בבאסקוניה היא התפוצצה עם 83:113 מרשים. גם אז ווילבקין הוביל עם 20 נקודות, אבל בראיינט (19), ג'ון דיברתולומאו (14) וטיילר דורסי (12) סייעו. כדי שספרופולוס ושחקניו ינצחו שוב בספרד הם חייבים לקבל שוב את תרומה משמעותית מהשחקנים המשלימים.
נכון שעונת היורוליג עוד יחסית ארוכה, אך הפסד נוסף של הצהובים, שישי בשמונת המשחקים האחרונים במפעל, יקטין עוד יותר את סיכויי הפלייאוף של ספרופולוס ושחקניו.