אם הורגלנו ב-15 השנים האחרונות שגמר גביע ווינר נערך לפני פתיחת הליגה, אז נגיף הקורונה שיבש גם את זה, ומחר (שבת, 21:00), מכבי תל אביב והפועל חולון ייפגשו בהיכל קבוצת שלמה לקרב על התואר הראשון של העונה, כמעט חודשיים אחרי שחצאי הגמר נערכו.
שתי הקבוצות נפגשו לאחרונה בליגה, הפועל חולון הפתיעה את הצהובים עם 76:79 ויצאה לרצף מרשים של שמונה ניצחונות רצופים בכל המסגרות.
2 צפייה בגלריה
האנטר עובר את פניני
האנטר עובר את פניני
האנטר מול פניני במפגש האחרון
(צילום: ראובן שוורץ)
מאז אותו הפסד, גם מכבי ת"א נמצאת בכושר מצוין עם חמישה ניצחונות בשישה משחקים, ושיפרה את מצבה ביורוליג בצורה משמעותית בזכות ניצחונות, בין השאר על ברצלונה ופנאתינייקוס.
שתי הקבוצות נפגשו בפעם האחרונה בגמר גביע ווינר לפני תשע שנים, אז הצהובים ניצחו 74:78. גיא פניני ויוגב אוחיון, שהיום משחקים בשורות הסגולים, קלעו 7 נקודות כ"א למנצחת. בעוד שהצהובים זכו שבע פעמים בתואר (שיאני הזכיות), חולון מעולם לא הניפה את הגביע.
2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
ווילבקןי. מכבי ת"א בכושר טוב
(צילום: ראובן שוורץ)
"אנחנו משחקים נגד קבוצה שהתמודדנו איתה לפני מספר שבועות. הם מכירים אותנו ואנחנו מכירים אותם. אנחנו חייבים להיות מרוכזים ולשחק לפי תוכנית המשחק שלנו", אמר יאניס ספרופולוס.
סטפנוס דדאס, שיפגוש את ספרופולוס לדרבי יווני על הקווים, הוסיף: "המשחק מול מכבי הוא אתגר גדול מכיוון שיש לנו אפשרות להוסיף עוד תואר להיסטוריה של חולון. אני זוכר את היום הראשון שנכנסתי למשרדים בהיכל והדבר הראשון ששמתי לב אליו הם התמונות והגביעים בהם זכה המועדון. זה מבחינתי מה שנותן לי מוטיבציה. אנחנו מגיעים בכושר נהדר, פיזית ומנטלית, נעלה לשחק גם למען האוהדים שלנו שכל כך חסרים לנו, ואני בטוח שניתן קרב נהדר".
בגביע ווינר מותר לשתף חמישה זרים, כך שלדדאס אין הפעם התלבטות את מי מהזרים שלו לא להלביש. מכבי ת"א החליטה להשאיר מחוץ לסגל שלה את אותלו האנטר, כריס ג'ונס וטיילר דורסי.