הפועל תל אביב החמיצה אמש (רביעי) הזדמנות אדירה לברוח מהתחתית הלוהטת כשהפסידה בבית במשחק החשוב ביותר שלה עד כה העונה 98:86 לבני הרצליה. האדומים ידעו שניצחון על קבוצתו של שרון דרוקר יפתח בינם לבין עירוני נהריה במקום האחרון פער של שלושה משחקים, וממכבי חיפה שבמקום הלפני אחרון פער של שני משחקים, אבל זה כאמור לא קרה.
יש הרבה מאוד תירוצים ליכולת הנוראית של האדומים אתמול, בעיקר במחצית הראשונה, אבל גם במועדון יודעים שאותם תירוצים לא שווים דבר. ב-20 הדקות הראשונות ספגה המארחת לא פחות מ-58 נקודות, שהגיעו בין השאר מ-12 שלשות של הרצליה, שמסרה 18 אסיסטים (מספרים של 40 דקות ולא של מחצית אחת). ככה פשוט לא מגיעים למשחק כל כך קריטי.
5 צפייה בגלריה
מדר מאוכזב
מדר מאוכזב
הפועל ת"א. מועמדת לירידה
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
יאניס קסטריטיס
יאניס קסטריטיס
קסטריטיס. פרצוף שאומר הכל
(צילום: ראובן שוורץ)
אין ספק ששחקני הקבוצה היו בהלם מהבשורה שהגיעה בבוקר המשחק שג'יי פי טוקוטו, אולי החלק החשוב ביותר בפאזל של יאניס קסטריטיס, סובל משבר בקרסול וייעדר כחודשיים. המשמעות של הפורוורד עבור האדומים אדירה, בהגנה וגם בהתקפה, כאשר הוא היה מנצל לא פעם את יכולותיו האתלטיות והפיזיות על מנת לקלוע סלים במהלכי אחד על אחד כשהמשחק היה תקוע.
בלעדיו, הצבע היה פרוץ וטארל פארקס (15 נקודות ו-8 ריבאונדים) ואלייז'ה תומאס (11 נקודות) עשו מה שהם רוצים מול הרכות ההגנתית של שאר השחקנים, בטח ביום שבו טייריק ג'ונס מסתבך בבעיית עבירות.
5 צפייה בגלריה
ג'יי.פי טוקוטו
ג'יי.פי טוקוטו
טוקוטו. בקבוצה חייבים למצוא מחליף, ומהר
(צילום: יאיר שגיא)
בהפועל ת"א מבינים שהם חייבים לבצע שינוי נוסף ומהיר בזרים כדי לחזק את הקו הקדמי לפחות באופן זמני. בלי קשר, ג'ון דיבלר עשוי לעזוב. למרות שבקבוצה אוהבים מאוד את האופי של הקלע הוותיק ואת הצורה שבה הוא מתאמן, דיבלר לא מביא קבלות. אתמול הוא שותף לראשונה אחרי תקופה ארוכה, פתח בחמישייה, זרק פעמיים בלבד מהשדה (ולא קלע) וסיים עם 2 נקודות מקו העונשין ב-15 דקות. בטח לא תרומה של זר. בכל מקרה, דיבלר לא יעזוב עד שיגיע זר חדש כדי שלאדומים יהיו לפחות ארבעה כשירים בארץ. בקבוצה מקווים שלמרות העובדה שנתב"ג סגור כרגע, שיתאפשר להם להכניס זר חדש למדינה, כמו שהרצליה עשתה עם ג'ארד קאנינגהאם.
במקביל, בהפועל ת"א מחפשים גם חיזוק ישראלי לקו האחורי, שכן מבינים שלאור היכולת המאכזבת של גייב יורק, ממנו ציפו שיהיה הרבה יותר מדויק מחוץ לקשת (הנשק העיקרי, ולפי איך שזה נראה גם היחיד במשחקו), אבל בפועל הוא קולע ב-26 אחוזים לשלוש, הם צריכים עוד סיוע.
5 צפייה בגלריה
ג'ון דיבלר
ג'ון דיבלר
דיבלר. לא מספרים של זר
(צילום: אורן אהרוני)
עוד שחקן שנמצא בכושר ירוד, דווקא אחרי משחקים מבטיחים בליגה הבלקנית, הוא ג'ונס. בהפועל ת"א כבר חשבו שפגעו איתו בינגו, אבל בינתיים הוא לא מצליח להיכנס טוב למשחקי הליגה. אם נגד אילת (7 נקודות ו-11 ריבאונדים) הוא עוד השפיע בהגנה, אתמול מול הרצליה הוא פשוט לא היווה פקטור, קלע 4 נקודות ולקח 3 כדורים חוזרים ב-21 דקות, ובעיקר נראה משוטט על המגרש. ג'ונס גם יצא בחמש עבירות. הסנטר האמריקאי יכול להיות נשק משמעותי בליגה שלנו, והפועל ת"א חייבת למצוא דרכים לשלב אותו טוב יותר במשחק ההתקפה מכיוון שזה משפיע גם על הרצון שלו לשמור בהגנה, ובעיקר על חוסר הריכוז שלו.
גם קסטריטיס בעצמו לא יוצא נקי. במועדון ציפו שלמרות חוסר המזל שפוקד אותם, בטח עם הפציעה האחרונה של טוקוטו, שהמאמן יצליח לגרום לשחקניו להגיע למפגש מול הרצליה במצב מנטלי אחר. אבל בפועל הכל התרסק כבר ברבע הראשון בו הקבוצה פיגרה בפיגור דו ספרתי גדול. גם ניהול המשחק של היווני, בדומה ללא מעט משחקים העונה, לא היה בשיאו.
5 צפייה בגלריה
טייריק ג'ונס, קוטי קלארק
טייריק ג'ונס, קוטי קלארק
ג'ונס. לא בפוקוס
(צילום: ראובן שוורץ)
"לא אגיד שהקבוצה הזאת לא מספיק טובה, לא אמרתי את זה גם ברגעים קשים מאוד", התייחס קסטריטיס למצב. "אני כל הזמן מדבר על המשחק נגד אילת כי לראשונה העונה היו לנו 10 ימים להתאמן יחד כקבוצה והוכחנו מה הפועל ת"א יכולה להיות. לאבד שחקן כמו ג'יי פי זה לא קל, אני לא אומר שנראה ככה מעכשיו, אבל בפחות מ-24 שעות קשה להתמודד טקטית עם זה. אנחנו כאן כדי למצוא פתרונות ולחזור למסלול ההצלחה".
על השינויים הצפויים בסגל, הוסיף קסטריטיס: "נשב עם ההנהלה ונקבל החלטות. השוק לא קל, יש בעיות עם הקורונה והטיסות. הדבר הקל לומר זה שנביא מישהו אחר, אבל לא נקבל החלטה מהירה. נצטרך להיות חכמים ולקבל החלטה טובה".