קשה היה לפספס את הפרצופים המאוכזבים של אנשי מכבי תל אביב בסיום המשחק אמש (ג') מול אנאדולו אפס שנגמר בהפסד 99:60 - ההפסד הביתי הגדול ביותר במסגרת אירופית בתולדות הקבוצה. אפילו חלק מהאוהדים שהגיעו לראשונה להיכל אחרי הגדלת המתווה ל-1,000 אוהדים מיהרו ללכת הביתה עוד לפני שריקת הסיום.
הצהובים נמצאים כרגע במאזן של 11 ניצחונות לעומת 17 הפסדים וכבר הבינו לפני מספר שבועות שהם איבדו סיכויים ממשיים להגיע לרבע הגמר. בקבוצה בכל מקרה ניסו להתעקש בתקופה האחרונה שהם רוצים לסיים את העונה האירופית בכבוד ולצבור כמה שיותר ניצחונות, אבל בפועל זה לא קורה. זה אפילו לא נגמר בכבוד אחרי התבוסה שקיבלו בשבוע שעבר באתונה מול פנאתינייקוס ב-18 הפרש ואמש הם פיגרו ב-30 הפרש מול אנאדולו וקלעו רק 47 נקודות בשלושת הרבעים הראשונים.
2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין מאוכזב
סקוטי ווילבקין מאוכזב
סקוטי ווילבקין מאוכזב. מכבי הובסה
(צילום: עוז מועלם)
בשונה ממסיבות עיתונאים קודמות בהן יאניס ספרופולוס ניסה לתרץ את ההפסדים, הפעם זה כבר לא קרה. המאמן היווני שהגיע לציון דרך אישי של 200 משחקים בקריירה ביורוליג היה נראה מאוד מאוכזב, שקט וניסה למצוא את המילים הנכונות כדי לתאר את איך שהשחקנים שלו הגיעו מנטלית ומקצועית למשחק.
"זה נראה רע", אמר גורם במועדון, "אנחנו לא מיתממים ולא מנסים לייפות את המציאות, ברור לכולם שהעונה האירופית לא הולכת לשום מקום, הרצף הכי ארוך שלנו העונה היה שני ניצחונות, אז פתאום ננצח שישה משחקים ברציפות? גם עם איך שאנחנו נראים זה פשוט נראה בלתי אפשרי. זה מאוד מאכזב אבל בלי קשר לסיכויים, להפסיד בצורה כזאת בבית זה כואב".
ג׳ון דיברתולומאו אמר בסיום: "ברור שזה כואב ומתסכל. ברור שיכולנו לשחק יותר טוב, אנחנו מדברים על הדברים האלה בחדר ההלבשה, הקורונה בסופו של דבר פוגעת בכל הקבוצות, אסור לנו להופיע ככה ביורוליג, אבל אי אפשר ללחוץ על כפתור ולשנות הכול, אנחנו צריכים להישאר ביחד ולהישאר חיוביים".
2 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס. הפעם אין תירוצים
(צילום: עוז מועלם)
אחת הסיבות לנפילה הגדולה של הצהובים במשחקים האחרונים היא הירידה המשמעותית ביכולת של אותלו האנטר שהחזיק במשך כל העונה את הקו הקדמי החלש שבנה הצוות המקצועי בקיץ האחרון עם הניסיון והוותק שלו, אבל כשהוא לרוב לא מקבל עזרה והקבוצה כבר מאבדת את הסיכויים הוא נגרר לערבים לא טובים, כשבשלושת המשחקים האחרונים הוא העמיד ממוצעים של 2.3 נקודות ו-3.3 ריבאונדים, אבל אי אפשר להפיל את האשמה רק עליו.
בקבוצה בעיקר מתרפקים על העונה שעברה שנקטעה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בדיוק אחרי שהבטיחו את העלייה לפלייאוף, אבל אפשר לראות לפי הסטטיסטיקה עד כמה העונה הזאת שונה מהקודמת בכל פרמטר. ממקום שמיני הם ירדו למקום 15 בממוצע נקודות למשחק, ממקום שני בריבאונדים למקום חמישי, ממקום 10 באסיסטים למקום 16, ממקום 6 באחוזים מה-2 למקום 14 וממקום 11 באחוזים מהשלוש למקום 16.