הפועל תל אביב מצאה סוף סוף את הגארד הזר שהיא כל כך צריכה? האדומים נמצאים במשא ומתן מקדם עם דווייט באייקס (31, 1.91 מ') בעל עבר מרשים באירופה.
באייקס שיחק בלא מעט מקומות לאורך הקריירה שלו. בין השאר נבחר ל-MVP בצרפת בתחילת דרכו בגראבלין (קבוצתו הנוכחית של איתי שגב). לאחר מכן הצליח להשתחל ל-NBA לשלוש קדנציות קצרות בטורונטו, ל.א לייקרס ודטרויט.
2 צפייה בגלריה
דווייט באייקס
דווייט באייקס
באייקס
(צילום: AP)
את רוב הכסף שלו עשה בליגה הסינית בה שיחק במשך חמש עונות. בפברואר 2020 חתם באולימפיאקוס, הספיק לשחק חמישה משחקים אבל אז נגיף הקורונה תקף את העולם והכדורסל ביוון נעצר.
אם משהו צריך להדאיג את אנשי הפועל ת"א זה מה שקרה עם באייקס בנאנטר העונה. עוד לפני שחתם בקבוצה הצרפתית הגארד בן ה-31 חלה בקורונה. בצרפת מציינים שבאייקס לא עבד קשה כדי להיכנס לעניינים וגם לא הראה רצון להשתפר.
2 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
פרנקו. יצליח להוציא מבאייקס את המיטב?
(צילום: שרון צור)
המאמן, פסקל דונדיו, לא היה מרוצה מהיכולת שלו ובעיקר מהגישה. באייקס חשב שהכישרון הרב שלו יספיק בליגה שבה כבר כיכב בעבר, אבל גילה שלא כך הם הדברים. בנובמבר 2020, ואחרי שערך תשעה משחקים בלבד בקבוצה, הוחלט לשחררו. בחמישה משחקי יורוקאפ קלע באייקס 4 נקודות בלבד ומסר 2.8 אסיסטים ב-21.6 דקות. בליגה המקומית מספריו היו קצת יותר טובים - 9.5 נקודות ו-3.3 אסיסטים ב-21.3 דקות.