נבחרת הנשים תפתח מחר (חמישי, 14:00) את החלון השני של מוקדמות אליפות אירופה, כשתתמודד ב'בועה' בכרתים מול מונטנגרו. בשבת תפגוש את שבדיה, מולה הובסה במשחקה היחידי עד כה - בחלון הראשון - 77:40. אז זה היה בהיכל קבוצת שלמה, רק שהמצב החדש ומגפת הקורונה גרמה לפיב"א להעביר את כל משחקי המוקדמות ל'בועות' ברחבי אירופה. כך שלאף נבחרת אין יתרון ביתיות.
מונטנגרו סוחבת הפסד אחד וגם הוא לשבדיה החזקה, כך שמסתמן שזהו הקרב על המקום השני בבית. הנבחרת שלנו צעירה במיוחד. שחקניות כמו שי דורון, קטיה לויצקי, ליעד סואץ-קרני, רוני בן נון, נעמה שפיר, שירן צעירי, דניאל דיאמנט וגם אלישיה קלארק, שסחבו את הנבחרת בשנים האחרונות, כבר לא חלק מהסגל. לא פחות משלוש שחקניות יערכו בכורה מחר, עדן ציפל, ליעד אורבך ומאי דיין. אמי רינת, שלא תתלבש מחר, תעשה את הבכורה שלה בשבת נגד שבדיה, אז טל לב שומרת השבת תנוח.
2 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
נבחרת הנשים
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
"ההכנה הייתה יחסית קצרה, אבל בגלל הנסיבות", הסביר מאמן הנבחרת, אלי רבי. "אנחנו בתהליך, נראים טוב יותר מאימון לאימון ומגיעים מוכנים. מונטנגרו ושבדיה הן שתיים מבין 5-10 הנבחרות הטובות באירופה. כך שעיקר האנרגיות מופנות אלינו. אנחנו נבחרת צעירה, הרעיון לתת לשחקניות ביטחון".
ואכן, הסגל הישראלי הוא אחד הצעירים ביבשת, אם לא הכי צעיר. הקפטנית, רק לשם דוגמא, היא עדן רוטברג בת ה-22, שהחליפה את יערה יצחקי הפצועה. "אנחנו נבחרת צעירה, אי אפשר להתחמק מזה", סיפרה רוטברג. "אבל אנחנו עובדות קשה ונבוא הכי חדות שאפשר במטרה לנצח. כננחרת אנחנו יותר מתרכזות בעצמנו, רוצות להיראות הכי טוב שאפשר".
2 צפייה בגלריה
רועי אייזנברג, אלי רבי, שירה העליון
רועי אייזנברג, אלי רבי, שירה העליון
רועי אייזנברג, אלי רבי ושירה העליון
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
דניאל רבר, אחת משחקניות הפנים של הנבחרת שתצטרך להתמודד מול הגבוהות ממונטנגרו, הוסיפה: "המפתח זה הסגירה לריבאונד והגנה קבוצתית. בהתחלה היה נורא קשה, בגלל הקורונה הרגשנו לא חדות. עכשיו יש שילוב טוב בין הבנות. מאמינה שנוכל להפתיע. חד משמעית. יש פה בנות מוכשרות"
טל נתן, המנהל המקצועי של נבחרות ישראל, הוסיף: "השחקניות והצוות המקצועי מתכוננים כבר שבועיים לשני המשחקים נגד מונטנגרו ושבדיה. מרגישים את השיפור המקצועי בכל אימון ואימון. השחקניות מתרגשות מאוד להיות בנבחרת. זאת נבחרת צעירה שתוביל את כדורסל הנשים בשנים הבאות. כל משחק נבחרת הוא משמעותי ואני בטוח שכולם ייתנו הכל. אלי עם ניסיון גדול מאוד ויחד עם הצוות כולם מתכוננים למשחקים. אני מרגיש שיש לנו דור מוכשר שיוביל אותנו להישגים בשנים הבאות. כולנו רוצים תוצאות וניצחונות אבל התהליך לוקח לפעמים זמן וגם זה יגיע".