צפו בקאמבק האדיר של חולון

לא היה יותר כיף לשהות לצד יוגב אוחיון בשבועות האחרונים. התבוסות הקשות שחטפה הפועל חולון בבית העליון ממכבי תל אביב, הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון, לצד יכולת רעה של הרכז הוותיק ופציעה בברך ממנה סבל, הפכו אותו לפקעת עצבים. אוחיון, שהיה לאורך רוב הקריירה שלו בקבוצות מנצחות, לא היה רגיל לסיטואציה הזאת.
ואז הגיע המשחק אתמול (שישי) מול גלבוע/גליל ברבע גמר הפלייאוף (77:80). במשך שלושה רבעים קיבלנו את אותו אוחיון של הבית העליון, אבל בעשר הדקות האחרונות משהו השתחרר אצלו. את המשחק סיים עם 6 נקודות בלבד, אבל כולן נקלעו במאני טיים של הרבע האחרון, בו הוסיף גם 2 אסיסטים וריבאונד התקפה קריטי.
4 צפייה בגלריה
יוגב אוחיון
יוגב אוחיון
אוחיון. ניהול משחק מצוין ברבע האחרון
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
זיו. איך גלבוע/גליל הפסידה?
(צילום: אורן אהרוני)
"עשינו שלושה רבעים מאוד אנמיים, המשכנו את היכולת שלנו מהבית העליון. היינו צריכים לעלות את רמת האגרסיביות בהגנה ובהתקפה. אני חושב שעם ההתלהבות והמומנטום שיצרנו, הצלחנו לשנות את המשחק ברבע הרביעי", אמר אוחיון.
על התקופה הקשה שהוא וחבריו לקבוצה עברו, הוסיף: "אנחנו ספורטאים, וקשה לקבל הפסד פעם אחר פעם, בטח בעקבות מה שעברנו בשבועות האחרונים. אני חושב ששיחקנו יותר על הכבוד שלנו ושל הפועל חולון. מצפה לנו מלחמה ארוכה". הרכז גם החמיא למאמן עמית שרף ולעוזר שלו גוני יזרעאלי: "אני חושב ששרפי וגוני עשו עבודה מדהימה בלהכין אותנו למשחק. ידענו את כל התרגילים של גלבוע/גליל. הם כל הזמן דוחפים אותנו וזה לא פשוט. הניצחון הזה מגיע להם יותר מכולם".
4 צפייה בגלריה
עמית שרף, גוני יזרעאלי
עמית שרף, גוני יזרעאלי
שרף ויזרעאלי. יכולים סוף סוף לחייך קצת
(צילום: אורן אהרוני)
לא רק אוחיון היה מצוין ברבע האחרון, גם שני השחקנים הישראלים הוותיקים הנוספים של חולון - שלומי הרוש וגיא פניני. הרוש החזיק את הסגולים במשחק בתחילת הרבע עם שלשה, וגם מסר לאורך עשר הדקות האחרונות ארבעה אסיסטים וקטף שני ריבאונדים. ופניני? הוא חזר לפרקט רק 3:52 דקות לסיום המשחק, אבל הספיק בזמן הקצר הזה לקלוע לא פחות משמונה נקודות (שתי שלשות ושתי קליעות עונשין) ולקחת ריבאונד התקפה חשוב. בסך הכל קלעו השלושה 17 נקודות מתוך ה-27 של חולון ברבע האחרון. כל שחקני גלבוע/גליל לצורך העניין קלעו יחד 9 נקודות ברבע.
"כל המשחק הרגשנו שבהתקפה אנחנו מגיעים לזריקות שאנחנו רוצים, אבל בהגנה זה היה בדיוק כמו בבית העליון - קיבלנו נקודות בלי שהקבוצה היריבה התאמצה יותר מדי. ידענו שאם נעשה רצף של עצירות כל המומנטום ישתנה. ואז זה פתאום קרה, גלבוע/גליל לא לקחו ריבאונד התקפה אחד בכל המחצית השנייה. לא אמרתי משהו מיוחד לשחקנים, הקרדיט שלהם", הסביר שרף.
4 צפייה בגלריה
אוחיון והרוש מתחבקים
אוחיון והרוש מתחבקים
הרוש ואוחיון. אין תחליף לניסיון
(צילום: אורן אהרוני)
עוד אמר המאמן על הרבע האחרון: "בסוף האנרגיה מהכדורסל מגיעה מהיכולת. אני לא מאמין שאפשר להביא אנרגיות בלי יכולת. ברגע שאתה מפגר בפער דו ספרתי זה קשה, אבל שוב העצירות עשו את זה. דווקא ברבע האחרון הגענו לזריקות פחות נוחות, אבל זה לא שינה כי שיחקנו טוב בהגנה". על ההצגה של אוחיון, פניני והרוש, אמר שרף: "זה היה כל כך חשוב לי ברמה האישית כי השחקנים הישראלים שלנו לא היו טובים בבית העליון, ואז יוגב, שלומי ופניני ברבע האחרון היו שם בשבילנו. עוד קודם לכן הובר החזיק אותנו".