תקציר הפועל ת"א – מכבי ת"א
הכתובת הייתה על הקיר. כשמכבי תל אביב נתנה יד לתלונות הרבות של שחקניה עם חידוש העונה תחת ההגבלות ונושא הבידוד, היא איפשרה להם להתרכז בדברים שמחוץ למגרש. משחק מספר 1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף הסתיים בניצחון דחוק על הפועל תל אביב, המשחק השני כבר חשף את כל הבעיות. הצהובים שיחקו גרוע והפסידו בחוץ 82:72 (1:1 בסדרה). האלופה תשחק מחר (חמישי, 21:00) בהיכל מול היריבה העירונית במשחק גורלי על הכרטיס לפיינל פור.
השאלה אם תעשה זאת עם סקוטי ווילבקין. תובע האיגוד, עו"ד טל אור, החליט להעמיד לדין את כוכב מכבי ת"א שהורחק אתמול. הדיון ייערך מחר ב-13:30 באיגוד הכדורסל. כזכור, ברבע השלישי ווילבקין לא קיבל שריקה ולאחר שעשה עבירה על ים מדר הוציא את כל התסכול על השופט ניר מאירסון כשנצמד אליו עם תנועות ידיים. מאירסון הרחיק אותו אוטומטית מהמשחק כשבדרך לחדר ההלבשה אפשר היה לשמוע את ווילבקין אומר: ״השופט הזה ישן כל המשחק״.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין מורחק
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
(צילום: ראובן שוורץ)
הכל התחיל במשחק האחרון של העונה הסדירה מול מכבי ראשון לציון, שבו הצהובים הפסידו 86:77. ווילבקין המתוסכל שבר בסיום שתי תמונות ולאחר מכן בדרך לאוטובוס השליך בקבוק מים לעבר אוהדי ראשל"צ. השבוע הוא נקנס ב-25,000 שקל ובנוסף ספג עונש על תנאי של הרחקה ממשחק אחד וקנס בסך 25,000 שקל לשנה במקרה של עבירה דומה. במשחק הקודם מול הפועל ת"א הוא אומנם הצטיין בדקות האחרונות והוביל את מכבי לניצחון, אבל אפשר היה לשים לב לשפת הגוף השלילית שלו בשלושת הרבעים הראשונים.
ואם לא חסרו צרות למכבי ת"א, אז יובל זוסמן גמר את העונה לאחר שבמועדון הודיעו כי הוא סובל מקרע בשריר הירך האחורי. זוסמן צפוי להיעדר מספר חודשים.

אבדיה נעלם

המצוקה הנוספת של הצהובים הייתה היכולת של דני אבדיה בשני המשחקים בסדרה. עם חידוש העונה הוא הפך להיות אחד מהשחקנים הבולטים בסגל של ספרופולוס עם ממוצע של 17.3 נקודות, 6.5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, אבל בשני המשחקים האחרונים ירד ל-5 נקודות, 5.5 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים. הססטיסטיקה הזאת עוד עושה איתו חסד בגלל המשחק הראשון, מכיוון שאת השני הוא סיים עם אפס נקודות ב-22 דקות.
3 צפייה בגלריה
ים מדר מול דני אבדיה
ים מדר מול דני אבדיה
ים מדר מול דני אבדיה
(צילום: ראובן שוורץ)
"יש חשש כבד, אנחנו לא נראים טוב במשחקים האחרונים, זאת לא אותה היכולת שהשחקנים הציגו לפני הפלייאוף", אמר גורם במועדון.
״אנחנו לא עושים עבודה מספיק טובה בכל מה שקשור בשמירה על הכדור", הודה ג'ייק כהן בסיום אחרי שקבוצתו איבדה 23 כדורים. "לא רק שזה פוגע בנו בהתקפה, זה גם גורם להם לרוץ. הם קבוצה טובה במעבר. אף אחד מאיתנו לא מרוצה מהצורה בה שיחקנו במשחקים האחרונים. למזלנו יש עוד משחק ביום חמישי כדי לתקן".
פורסם לראשונה: 06:48, 22.07.20