בשלב מסוים ברבע השני מול הכוכב האדום בלגרד (76:64) אמש (חמישי), מכבי תל אביב כבר חשבה שהיא תשייט לניצחון. אנטה ז'יז'יץ' קלע שתי נקודות אופייניות מתחת לסל - והאורחת עלתה ליתרון 21:32. אלא שמאותו הרגע הצהובים הפסיקו לשחק.
הסרבים יצאו לשתי ריצות גדולות - 2:14 ולאחר מכן בחצי השני 0:13 - והפכו את המשחק לחלוטין כשהוליכו 39:48. שתי הריצות הללו מפתיעות במיוחד נוכח העובדה שמדובר בקבוצת התקפה רעה מאוד, שגם הגיעה להתמודדות עם לא מעט שחקנים משמעותיים פצועים, ובעיקר מראה על סף השבירה הנמוך של מכבי ת"א העונה.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
הפסד שמסמל את כל העונה. ספרופולוס ושחקני מכבי ת"א
(צילום: getty images)
"הגענו למשחק בצורה לא טובה. לא מצאנו את האנרגיות לבצע ריצות ולקלוע נקודות קלות במתפרצת. זה פגע בנו", אמר אלייז'ה בראיינט, שהיה מנקודות האור עם 12 נקודות מהספסל.
לספרופולוס ושחקניו מחכים עכשיו שלושה משחקי יורוליג תוך חמישה ימים כדי לסיים את העונה הסדירה הרעה שלהם: בראשון הם יארחו את וילרבאן למשחק השלמה במסגרת המחזור ה-30, בשלישי את חימקי לעוד משחק השלמה (מחזור 23), ובחמישי הם יתארחו אצל זניט סנט פטרסבורג למפגש קריטי עבור הרוסים שנלחמים על הכניסה לפלייאוף מהמקומות 8-7.
3 צפייה בגלריה
לויד זורק
לויד זורק
לויד זורק
(צילום: באדיבות הכוכב האדום בלגרד)
הם יעשו זאת ללא ‏עומרי כספי. הפורוורד סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי וההערכה הראשונית היא שהוא ייעדר בין שלושה לארבעה שבועות מהמגרשים.
עוד נתון שמראה עד כמה הצהובים לא היו בעניינים - הריבאונד. עד אתמול שיא הריבאונדים של הכוכב האדום במשחק יורוליג עמד על 47. אז מול מכבי ת"א היא רשמה שיא חדש - 48, כולל 34 בהגנה (עוד שיא). הנפילה הזאת מגיעה דווקא אחרי שבהתמודדות נגד ברצלונה הקו הקדמי של יאניס ספרופולוס, ללא אותלו האנטר הפצוע, היה זה שעשה את ההבדל.
3 צפייה בגלריה
ווילבקין ודיברתולומאו
ווילבקין ודיברתולומאו
ווילבקין. יישאר בהיכל?
(צילום: באדיבות הכוכב האדום בלגרד)
ואי אפשר לסכם את ההפסד באולם הפיוניר המיתולוגי, שהיה ריק מקהל בעקבות הקורונה, מבלי להתייחס לעוד תצוגת נפל של סקוטי ווילבקין, שסיים עם 6 נקודות (2 מ-8 לשלוש, 2 מ-9 מהשדה, וללא זריקת עונשין) בכמעט 27 דקות. הכוכב הגדול של מכבי ת"א סובל מחוסר ביטחון כבר לא מעט שבועות. גם נגד ברצלונה הוא היה רע לאורך כמעט כל המשחק, למעט מהלך אחד או שניים טובים במאני טיים.
לווילבקין חוזה גבוה מאוד לעונה הבאה, אבל ממש לא בטוח שהתועלת שלו, בטח לאור היכולת שלו העונה, מצדיקה אותו. מצד שני, מכבי ת"א תצטרך לבדוק אילו אופציות אחרות יש לה בשוק, ואם לא יהיו כאלה אל תתפלאו אם ווילבקין יישאר בהיכל מנורה מבטחים.
טיילר דורסי, שסיים כקלע המוביל עם 14 נקודות, סיכם: "לא הצלחנו למצוא את הקצב שלנו בהתקפה. הובלנו כבר ב-11 הפרש, אבל נתנו להם לחזור למשחק שלהם. הם קלעו את הזריקות שלהם והמשיכו ללחוץ. הם שלטו בריבאונד והגיע להם לנצח".