צפו בתקציר: מכבי ת"א - מכבי אשדוד
מכבי תל אביב חזרה אתמול לפרקט ורשמה משחק רשמי ראשון מזה 99 ימים, כשהביסה 82:114 את מכבי אשדוד במסגרת המחזור ה-22 והאחרון לפני תחילת הבית העליון. מי שתפס את העין והכותרות (שוב) היה כמובן דני אבדיה.
הכוכב הצעיר של הצהובים ייצא לדראפט ה-NBA באוקטובר, אבל רגע לפני - הוא דואג להשאיר במועדון הצהוב טעם טוב ולסחוט הרבה מחמאות. אתמול סיים את המשחק עם 23 נקודות, 7 ריבאונדים, 5 אסיסטים ושיא קריירה במדד (36). "סוף סוף חזרנו לשגרה", אמר אבדיה. "אמנם זה באולם ריק, אבל בסך הכל החוויה של המשחק, לשחק ביחד נגד קבוצה יריבה - זה דבר שחיכיתי לזה המון זמן. קשה בלי זה".
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
התרגש לחזור. אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
אבדיה הוסיף: "כיף לחזור למשפחה. הקהל שלנו זה הכל, אנחנו נורא מתגעגעים לאוהדים והם חסרים לנו. זאת המציאות כרגע, אנחנו לא מסתכלים על חצי הכוס הריקה. צריכים להמשיך להיות ביחד, לשחק את המשחק שלנו כמו לפני הפגרה. האווירה פה מסביב טובה וכיפית, מקווה שזה יבוא לידי ביטוי בניצחונות. זה פגע בנו שהעונה האירופית שלנו הסתיימה בטעם רע. הרגשנו שאנחנו יכולים ללכת עד הסוף. באים כעת הכי חדורי מוטיבציה כדי לקחת את התואר האחרון שנשאר".
האווירה בהיכל הייתה שונה לחלוטין ביחס לאווירה לפני פרוץ נגיף הקורונה. היציעים הריקים, שבחלק מהם הוקמו לדים ענקיים בהם הוקרנו סרטונים שונים של אוהדים. השקט באולם ובעיקר הרמה שהזכירה לנו כל פעם מחדש שכבר ארבעה חודשים לא היה כאן כדורסל.
2 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
הגיע למשחק עם סגל חסר. ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)
יאניס ספרופולוס הגיע למשחק עם סגל חסר. אלייז'ה בראיינט לא נרשם בטופס וברגע האחרון נודע שאותלו האנטר סובל מכאבים בגב ולא התלבש. עומרי כספי, שלא נכח באולם מאז חודש ינואר כשטס לשיקום בארה"ב, התיישב ליד הספסל. מכבי שיחקה גם ללא פרדריק בורדיון, שעדיין נמצא בבידוד וצפוי להצטרף לקבוצה החל מהשבוע הבא.
"זה היה יום טוב", הודה ספרופולוס. "אני שמח איך ששיחקנו התקפית. הגנתית זה לא היה יום רע. אנחנו שמחים שחזרנו לשחק, הכדורסל הוא החיים שלנו, אנחנו חוזרים לנורמליות. ועדיין, לשחק באולם ריק ללא קהל, זה לא קל לאף אחד".
ספרופולוס דיבר גם על ביטול עונת היורוליג: "קשה להסביר איך הרגשנו. אני חושב שהם קיבלו החלטה טובה. בישראל קל יותר לארגן את הליגה, מאשר למפעל אירופי. אני לא מרוצה כי יכולנו לעשות עונה טובה, אבל מצד השני הבריאות היא הדבר הכי חשוב. אנחנו מכבדים את ההחלטה, כי במדינות מסוימות עדיין יש בעיה גדולה. זה היה מסוכן לחזור ולשחק".