אחרי השלשה שספגה מכבי ת"א בשבוע שעבר בסמוך לבאזר בשבוע שעבר נגד אולימפיאקוס באתונה, אמש (שישי) במוסקבה קרה לצהובים ההפך. חימקי הייתה זו שקרובה לניצחון, אבל בחמש הדקות האחרונות האורחת הצליחה להפוך את המומנטום. טיילר דורסי עם שיא השלשות לשחקן מכבי ביורוליג (8), ביחד עם אלייז'ה ברייאנט ואנג'לו קלויארו, ששוב הפך לאיש למשימות מיוחדות, הובילו את מכבי תל אביב לניצחון חשוב.
יאניס ספרופולוס ושחקניו היו שמחים מאוד בסיום, בתקווה כי הניצחון הזה יעצור את הסחף שפקד את הקבוצה אחרי שלושה הפסדים רצופים. מבחינת מכבי תל אביב זה חשוב מאוד להגיע למשחק מול פנרבחצ'ה החזקה אחרי ניצחון דרמטי ואחרי שלא נכנעה ליכולת שיא של אלכסיי שבד וגרג מונרו, שהסתערו על המשחק. יכולת השיא של שבד, 32 נקודות, לא עזרה לו לנצח את מכבי תל אביב, שניצחה בזכות יכולת משופרת בהגנה החל מהרבע השני וכן בזכות אנטה ז'יז'יץ', שמתחיל להיות פקטור חשוב בקבוצה. אם הסנטר הקרואטי ימשיך להראות יכולת כזאת, העונה של מכבי ת"א עשויה להשתנות לחלוטין.
2 צפייה בגלריה
אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט, הגיע לדקות האחרונות
(צילום: באדיבות חימקי מוסקבה)
ראשי היורוליג מלאי חרדה. הקורונה ממשיכה לאיים ולפגוע בהם ובקבוצות ואף אחד לא יודע לאן זה יוביל. הם מפחדים שבגלל הווירוס, העונה שוב לא תגיע לסיומה, כמו שקרה בעונה שעברה.
לחלק מהקבוצות יש טענות כפי הנהלת היורוליג. כאשר הנציגות ממדינות שהוגדרו אדומות, לא יכולות לארח עם קהל, ונציגות ממדינות ירוקות כן היו יכולות להכניס קהל. המצב הזה פגע במכבי תל אביב, בהיותה קבוצה מאוד ביתית, אך גם המצב הזה משתנה. הקבוצות הרוסיות, שבמחזור הקודם אירחו עם קהל, לא היו יכולות לעשות זאת השבוע. במצב שנוצר, לא הייתה להנהלת הליגה ברירה אחרת כאשר מספר החולים בקבוצות עולה משבוע לשבוע.
2 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס. העונה תמשיך כרגיל?
(צילום: EPA)
המארגנים אובדי עצות. החשש העיקרי של הקבוצות והמארגנים הוא שבחורף המצב יחמיר עוד יותר, ובכל קבוצה יהיו שחקנים מושבתים. ביינתיים, ראשי הליגה איתנים בדעתם לקיים את סדר המשחקים כפי שנקבע בתחילת העונה.
ראשי היורוליג יודעים כי הפסקת המשחקים, עונה שנייה ברציפות, תפגע אנושות בקבוצות ובמותג. חלק מהספונסרים הגדולים כבר איימו שאם הליגה תופסק, הם יקטינו משמעותית את תמיכתם הכספית במפעל