בר טימור עוזב את הפועל ירושלים לאחר שש שנים בקבוצה, לאחר שהקבוצה החליטה לא לממש את האופציה עליו. הוא יפוצה ב-40 אלף דולר. אדם אריאל ממכבי ראשון לציון, שקלע מול ירושלים סל ניצחון בלתי נשכח בפיינל-פור, מועמד להחליפו.
טימור בן ה-28, ששימש העונה כקפטן הקבוצה והחליף בתפקיד את ליאור אליהו, נמצא כעת במשא ומתן עם האקסית הפועל תל אביב, שהציעה לו חוזה לשנתיים תמורת 120 אלף דולר לעונה. גם עירוני נהריה והפועל חיפה מעוניינות בשחקן.
3 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים
הפועל ירושלים
עוזב אחרי 6 שנים. בר טימור
(צילום: הפועל ירושלים)
במקביל, בירושלים הספיקו להודיע שהמאמן עודד קטש ימשיך לעונה נוספת, כמו גם הגארד הישראלי המוביל שלו, תמיר בלאט - שקיבל 24 שעות כדי להודיע על החלטתו ובסופו של דבר החליט לסכם על המשך דרכו במועדון.
בסביבתו של טימור מספרים שהוא קיבל את הבשורה באופן קשה, למרות שידע מראש שזו עלולה להיות העונה האחרונה שלו במדי הקבוצה. מי שישב עם טימור בפגישה האחרונה היה המנכ"ל גיא הראל שביקש ממנו לקצץ בשכרו שעומד כרגע על 180 אלף דולר לעונה, ואחרי שהצדדים לא הסכימו בנושא הכלכלי, הוחלט על פרידה.
בירושלים נפרדו: "בר היקר, אנחנו חותמים היום שש עונות משותפות. שתי אליפויות, שני גביעי מדינה ועוד אין ספור אירועים מרגשים שחווינו יחד. הנוכחות שלך תחסר לכולנו. אנחנו מאחלים לך הצלחה בדרך החדשה. אוהבים מכל הלב, משפחת הפועל ירושלים".
טימור עצמו כתב באינסטגרם פוסט ארוך: "באמת שלא חשבתי שיבוא היום ואצטרך לכתוב דברים כאלה, אבל המשפט הזה כנראה נכון: לכל דבר טוב יש סוף. והזמן בהפועל ירושלים, עבורי, היה דבר יותר טוב מטוב, והנה הגיע הסוף. זו הייתה תקופה מטורפת, שש שנים, רכבת הרים של דמעות וחיוכים, הגעתי כילד בן 22 אחרי עונה קשוחה בגרמניה ומצאתי בבירה בית. יחד אתכם עשינו היסטוריה עם אליפות ראשונה למועדון הענק הזה, שמנו את ירושלים שוב על המפה האירופית עם חצי גמר יורוקאפ, שמנו עוד טבעת על עוד אצבע וגרפנו כמה גביעים. היה גם רע בטוב הזה: פציעות, התמודדויות, אתגרים שלא הסתדרו, הפסדים, ימים מבאסים. אבל לא משנה כמה רע היה, היה טוב שעברנו את כל זה ביחד".
עוד כתב הגארד: "יצא לי לשתף כאן פעולה עם כל כך הרבה אנשי הנהלה, צוות, חברים לקבוצה שהפכו למשפחה. אולי זו קלישאה, אבל אין אמת חזקה מזו: ישראלים. זרים. צעירים. ותיקים. אחים לקבוצה. תודה מיוחדת לגיא הראל שהביא אותי, שהאמין בי מהרגע הראשון, שדחף אותי כמה שהיה יכול. אח גדול. והאוהדים… הרי הכול מתחיל ונגמר בכם. כל מה שעשינו פה היה לגמרי בשבילכם. הייתם לב הסיפור, של המועדון ובעיקר שלי. לא אשכח אתכם, הקולות והשירים עדיין דופקים לי בתוך האוזן ולא נראה לי שהם ייעלמו בקרוב. העפתם אותנו קדימה, למעלה, הלאה. אין לכם מושג כמה גאה אני שלעד אוכל לספר: אני, בר טימור, הייתי הקפטן של הפועל ירושלים. הקפטן שלכם. אז לכל דבר טוב יש סוף, נכון, אבל לכו תדעו, אולי בגלגול הבא או הזה, מתישהו, פתאום, אני אחזור. אוהב, בר".
3 צפייה בגלריה
טימור על הספסל
טימור על הספסל
לא קיבל הרבה קרדיט. טימור על הספסל
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(צילום: אורן אהרוני)

מילד בן 22 לקפטן הקבוצה

ב-2014 טימור הגיע לירושלים מאלבה ברלין והפך ליקיר האוהדים, בעונה לאחר מכן נבחר לשחקן המשתפר של העונה. ב-2017 כבר סיכם במכבי תל אביב, אך עשה פניית פרסה ברגע האחרון ונשאר בבירה לאחר שקיבל בין היתר שיחות מאוהדים.
טימור לקח חלק בשתי האליפויות של הקבוצה (2015, 2017) וגם זכה בשני גביעים. בעונה האחרונה קיבל פחות קרדיט מהמאמן עודד קטש ורשם את המספרים הנמוכים ביותר שלו בקבוצה: 6.7 נקודות ו-2.2 אסיסטים ב-18.4 דקות. במשחקו האחרון, מול מכבי ראשון לציון בחצי גמר הפיינל-פור, שיחק שמונה דקות ולא קלע, בסדרת רבע הגמר מול עירוני נס ציונה תרם ארבע נקודות בסך הכל.
באירופה קיבל עוד פחות דקות ותמיר בלאט הועדף על פניו. הוא קיבל בממוצע שמונה דקות למשחק, ורשם 2.1 נקודות ו-0.1 אסיסטים בשמונה משחקים בהם שותף.
פורסם לראשונה: 14:37, 04.08.20