ספרופולוס מדבר לפני צסק"א מוסקבה
(צילום: עוז מועלם)
במכבי תל אביב ניסו בשבוע האחרון לחשוב רק על כדורסל, אבל בצל גל ההידבקויות בנגיף הקורונה ביורוליג זה כמעט ולא התאפשר. ולמרות זאת, הצהובים צריכים לשים הערב (חמישי, 20:00) במוסקבה הכל מאחור ולהתרכז במשחק החוץ מול צסק"א, במסגרת המחזור השני.

נפגעי הקורונה

יורוליג החל את העונה כרגיל, בלי שינויים בלוח המשחקים, אך עם פרוטוקול קורונה שמסביר בדיוק על כל סיטואציה. מאפס נדבקים זה קפץ לתשעה בתוך מחזור אחד והרשימה כוללת, בין השאר, את מאמן ברצלונה, שרונאס יאסיקאביצ'יוס ושלושה שחקנים מחימקי וצסק"א מוסקבה. "זה חלק מהקשיים של העונה הזאת", אמר מאמן מכבי, יאניס ספרופולוס. "זו נסיעה קשה באופן כללי, צריכים להיות מאוד זהירים עם כל הסיכונים כדי לא להידבק". בצעד חריג ושלא כהרגלו, מי שלא טס הפעם עם הקבוצה הוא היו"ר שמעון מזרחי, מאחר והוא מוגדר בקבוצת סיכון.
4 צפייה בגלריה
השחקנים מתאמנים
השחקנים מתאמנים
זהיר. ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
השחקנים מתאמנים
השחקנים מתאמנים
משחק חוץ ראשון העונה. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
לפי הפרוטוקול, הקבוצות מחויבות לעשות בדיקה כיומיים לפני המפגש ומיד לאחריו, כדי שבמידה ויהיו חולים ידעו לצמצם את ההידבקויות במהרה. הדאגה העיקרית שקיימת כרגע, היא בצל העובדה ששחקני צסק"א עוד לא קיבלו את תוצאות הבדיקות האחרונות, וקיים חשש שישנם נדבקים נוספים. אך בכל מקרה המשחק יתקיים, אלא אם לא תהיה למועדון הרוסי אפשרות להעמיד סגל של 8 שחקנים.

להסתכל גבוה

מלבד הרצון של הצוות המקצועי ליצור מומנטום חיובי אחרי הניצחון במחזור הראשון על אלבה ברלין, הדבר המרכזי שנתנו לו דגש בשבוע האחרון היה על האפשרות להכניס כמה שיותר מהר לעניינים את שני הגבוהים, אנטה ז'יז'יץ' ודראגן בנדר. הראשון רשם הופעת בכורה פושרת עם 6 נקודות, 3 ריבאונדים ו-5 איבודים והשני קיבל פחות משלוש דקות אחרי שהצטרף לאימוני הקבוצה רק לאחרונה. בצוות המקצועי הסבירו ששניהם לא שיחקו מאז מרץ אחרי שה-NBA סגר את שעריו בעקבות התפרצות הנגיף. מה שיצר חלודה אותה הם ינסו להוריד על-ידי עזרה מהקו האחורי שידאג לשלב אותם בשטף המשחק.
4 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' ובנדר
ז'יז'יץ' ובנדר
צריכים עוד להוריד חלודה. ז'יז'יץ' ובנדר
(צילום: עוז מועלם)

יציבות תחילה

שני השחקנים בצהוב שקיבלו את רוב המחמאות אחרי המשחק הראשון מול אלבה (83:90) היו אנג'לו קלויארו וכריס ג'ונס. בקבוצה הדגישו עד כמה הם מרוצים מכך שקלויארו נשאר לעונה נוספת, בטח כשעומרי כספי עדיין לא משחק ועוד לא ברור מתי בדיוק יוכל לחזור. בנוסף, הביעו שביעות רצון מהרכז החדש שבהופעת הבכורה שלו במפעל רשם 12 נקודות ו-7 אסיסטים. בצוות המקצועי הדגישו בשבוע האחרון את הרצון לכך שהשניים ימשיכו לקחת אחריות וישמרו על יציבות לאורך זמן, בעיקר כדי למתן את הלחץ מהנשקים העיקריים: סקוטי ווילבקין, אנטה ז'יז'יץ' וטיילר דורסי.

קהל ביציעים

לראשונה מאז משחק החוץ מול הפועל ירושלים ב-8 במרץ, מכבי ת"א תופיע מחר מול קהל. על-פי התקנות ברוסיה, אושר לצסק"א להכניס אדם אחד לכל שני מושבים במגה ספורט ארנה, בחישוב מהיר - כ-6,700 צופים. מי שלא יעמדו לרשותו של דימיטריס איטודיס הם שלושת הנדבקים בקורונה - ניקולה מיליוטינוב, יאניס סטרלניקס וסמן אנטונוב, אבל עדיין הקבוצה נחשבת לאחת החזקות במפעל, בטח אחרי החתמתו של טורניקה שנגליה בקיץ האחרון.
4 צפייה בגלריה
גם האוהד הזה לא ממש אהב את הקאמבק של אנאדולו ברבע השני
גם האוהד הזה לא ממש אהב את הקאמבק של אנאדולו ברבע השני
מראה די נדיר נראה מחר: אוהדים ביציע
(צילום: AP)
המפגשים בין הצהובים לקבוצה הרוסית הפכו לאורך השנים לכאלה בעלי חשיבות ועמוסי היסטוריה. מאז הקמת היורוליג בשנת 2000 ניצחה צסק"א ב-18 משחקים והפסידה רק 8 פעמים. בשני המפגשים האחרונים מכבי יצאה עם ידה על העליונה, כשבשניהם יובל זוסמן קיבל את רוב המחמאות. הפעם הוא לא ישחק בעקבות הפציעה אותה הוא סוחב מהעונה החולפת, כך גם ג'ון דיברתולומיאו וכספי.