מכבי ראשון לציון מחפשת מקום בפלייאוף, ועל פי היכולת שלה הערב (רביעי) היא בהחלט יכולה להיות אופטימית בנוגע לסיכויים שלה. השחקנים של גיא גודס סיפקו הצגה מול הקבוצה החלשה בליגה, מכבי חיפה, והביסו אותה 72:102.
מהרגע הראשון זה היה משחק במעמד צד אחד – ראשל"צ שלטה מתחת לסלים, בעיקר בזכות ערב מצוין של אקיל מיצ'ל (27 נקודות ו-13 ריבאונדים) ופתחה פער שהלך וגדל ככל שהתקדם המשחק.
3 צפייה בגלריה
גולן גוט
גולן גוט
גולן גוט
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
איגור קולשוב בפעולה
איגור קולשוב בפעולה
קולשוב בפעולה
(צילום: אורן אהרוני)
ג'רמי פארגו ניהל את המשחק של קבוצתו וסיפק 12 נקודות ו-12 אסיסטים, גולן גוט היה הנהנה העיקרי מכך וקלע 18 נקודות, כולן מחוץ לקשת. איגור קולשוב רשם בכורה מחודשת בכתום וסיים עם חמש נקודות.
המפסידה נמצאת בצרות צרורות ולא היוותה יריבה ראויה. מלבד 18 נקודות של מייקל בריסקר קשה לציין מישהו לחיוב. מצד שני, רומן סורקין בלט לצד השני והיה חלש מאוד. הוא סיים עם 0 נקודות ב-29 דקות במשחק שהוא ירצה לשכוח ומהר.

מהלך המשחק

ראשל"צ פתחה בחמישייה עם ג'רמי פארגו, נועם דוברת, ג'אמיל ווילסון, אקיל מיצ'ל ודריל מונרו, חיפה עם קיילין לוקאס, כריס דאו, טיילור ברון, רומן סורקין ומייקל קובינס. מיצ'ל ולוקאס קלעו את שני הסלים הראשונים בכל צד, מונרו שהיה אחראי לשני הבאים קבע 4:8 לקראת אמצע הרבע. לוקאס קלע גם את נקודות 5 ו-6 בירוק, פארגו ודוברת נכנסו לעניינים בצד השני, גולן גוט קבר שלשה ו-ווילסון קבע כבר 6:19. לוקאס עצר ריצת 0:11, נמרוד טישמן מיד ענה בצד השני ודאו – הראשון בחיפה שאינו לוקאס עם נקודות – צימק ל-21:10 בסיום הרבע הראשון.
ווילסון ומיצ'ל הנהדר המשיכו את החגיגה בצבע וגוט צלף שוב מבחוץ, אבל מייקל בריסקר ונאור שרון עלו מצוין מהספסל הירוק: הראשון קבר שתי שלשות והשני עם 4 נקודות רצופות הוריד לחד-ספרתי, 30:22. מיצ'ל סיפק עוד הטבעה גדולה, פארגו פספס במעט ניסיון לווינדמיל בטעם של פעם אבל תיקן מעבר לקשת, בריסקר קלע כבר שלשה שלישית אבל אלי הופ נוסף של ווילסון קבע 27:41. בריסקר שהגיע לספרות כפולות וברון שעלה על הלוח עם שלשה הורידו לחד-ספרתי, מונרו שלח את ראשל"צ להפסקה ביתרון 32:43.
3 צפייה בגלריה
אקיל מיצ'ל מול רומן סורקין
אקיל מיצ'ל מול רומן סורקין
שולט בצבע. אקיל מיצ'ל מול רומן סורקין
(צילום: ראובן שוורץ)
מונרו דאג לשמור על ההפרש בחזרה מחדרי ההלבשה למרות ניסיונות צמצום של לוקאס ודאו, קובינס הכניס את עצמו למשחק בפולו דאנק גדול, אלא שאז פארגו התעורר וצליפות שלו ושל גוט קבעו 42:55. גוט קבר עוד אחת מבחוץ, ברון צלף שלשה שנייה במשחק ודוברת בסל נפלא מאסיסט של פארגו שלח את עמית בן דוד לפסק זמן בפיגור 66:50. גוט הלוהט עלה ל-5 מ-6 מדאון טאון, פארגו שלח את דוברת לטאצ'דאון באסיסט ענק ומיצ'ל העלה את ההפרש מעל 20, קובינס רק הוריד ל-73:54 אחרי 30 דקות.
גוט המשיך את ההפגזה מבחוץ, קובינס ענה בדאנק ודאו הוריד את ההפרש מתחת ל-20, אבל ווילסון ומיצ'ל קלעו גם הם מבחוץ והביג מן הפנמי הגדיל כבר ל-60:88. שתי הקבוצות הורידו הילוך, המאמנים הלכו עמוק לספסל והמחליפים עידו פליישר, גל טסלר ואיגור קולשוב המשיכו לברוח, 66:99. שלשה של קולשוב הביאה את המארחת לתלת-ספרתי ובסיום 72:102 לראשל"צ.
פורסם לראשונה: 18:59, 24.03.21