מי שעוקב אחרי הפועל חולון מאז שסטפנוס דדאס מונה לתפקיד בעונה שעברה ידע שבאיזשהו שלב המאמן היווני יורחק. האמוציות, התיאטרליות ומצבי הרוח המשתנים, הם מתכון עבור שופטים לשרוק לו לטכניות ובסופו של דבר גם לשלוח אותו לחדר ההלבשה. אבל ספק אם מישהו חשב שההרחקה שלו אמש (רביעי) בניצחון 88:96 של קבוצתו על הפועל חיפה תהיה כל כך דרמטית.
במהלך הרבע השלישי ספג מקס דה זאו עבירת תוקף, וזה הוציא את דדאס מהכלים. המאמן התפרץ לפרקט, צעק על השופטים וקיבל תחילה עבירה טכנית. הוא המשיך לצעוק בטירוף ואז השופט ספי שמש פשוט אמר לו לעזוב את המגרש כי הוא מורחק.
6 צפייה בגלריה
העימות בין דדאס לשמש
העימות בין דדאס לשמש
שמש מבקש מדדאס לעזוב את המגרש
(צילום: ראובן שוורץ)
6 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס מורחק
סטפנוס דדאס מורחק
המנכ"ל דבורה מגיע להרגיע
(צילום: ראובן שוורץ)
6 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס מורחק
סטפנוס דדאס מורחק
ולוקח את דדאס לחדר ההלבשה
(צילום: ראובן שוורץ)
דדאס לא נרגע, התקרב לשמש וטען כי השופט אמר לו "אשלח אותך בחזרה ליוון". בתגובה המאמן החזיר לו: "זאת הערה גזענית, אני אדווח עלייך". מנכ"ל חולון, רועי דבורה, ניסה להרגיע את דדאס, הזיז אותו מהאירוע ולקח אותו לחדר ההלבשה. יש לציין כי שמש סירב להגיב לדברים החמורים.
דדאס כמובן שלא נרגע, ועלה במדרגות לכיוון יציע האוהדים ומשם המשיך בצעקות שלו, בתוספת כמה קללות ביוונית. "עם כל הכבוד אף אחד לא יכול להגיד לי שישלח אותי בחזרה ליוון", סיפר דדאס לאחר האירוע. "השופט אמר לי שישלח אותי לאתונה, אבל אני בכלל מסלוניקי. כמובן שמה שקרה יותר סקסי מהניצחון, אבל אני לא רוצה לדבר על זה יותר כי זה פוגע במאמץ שנתנו השחקנים על הפרקט".
עוד אמר דדאס על התקרית: "כולם אמרו לי שהשריקה לעבירת תוקף של מקס דה זאו (שבגללה דדאס התפרץ והורחק) הייתה לא נכונה. טיישון תומאס וסולימאן בריימו מהפועל ירושלים עושים את זה בכל התקפה ולא שורקים להם. ככה שחקנים גבוהים תוקפים את הטבעת במתפרצת. זה פשוט לא ייאמן, יצאתי מדעתי על השריקה הזאת".
6 צפייה בגלריה
דדאס ורומנו
דדאס ורומנו
מתוסכל מאוד. דדאס
(צילום: ראובן שוורץ)
על העובדה שמהרגע שהורחק, קבוצתו הפכה פיגור 73:64 ליתרון 78:83 (ריצת 5:19), הוסיף דדאס: "לפעמים אני מנסה בהתנהגות שלי להשפיע על השחקנים, הטריקים האלה לפעמים עובדים, זה לא מדע מדויק". במקביל, שמש כתב את האירוע החריג בדו"ח השיפוט, אבל למרות שציין בפני מקורביו שדדאס קילל אותו וכמעט תקף אותו פיזית, בדו"ח עצמו הוא לא רשם זאת ותיאר רק את ההתפרצות והרחקת המאמן. דדאס צפוי לעמוד לוועדת משמעת על ההרחקה.
יש לציין כי דדאס מרגיש מתחילת העונה שהשופטים, ובכלל בכדורסל הישראלי, לא מעריכים ומחפשים אותו. קחו לדוגמה את ההחלטה על הקריטריונים החדשים למאמנים זרים, שאמנם לא חלים עליו אלא על אנשי מקצוע חדשים שירצו לאמן בליגת העל, אבל על הנייר הוא לא עומד בהם, או ההרגשה שפרשנים וחלק מהתקשורת קוטלים אותו בגלל מוצאו ושוכחים את הרזומה שלו, בין השאר כמאמן בטורקיה, ליגה קצת יותר חזקה מזו הישראלית.
מי שהיה מצוין אתמול הוא ווילי וורקמן, שקלע שיא קריירה של 21 נקודות. הסיבה המרכזית להופעה הטובה של המתאזרח היא העובדה שכריס ג'ונסון, שמשחק על אותה עמדה, לא נרשם בטופס מכיוון שלחולון יש חמישה זרים, אבל היא רושמת רק ארבעה בטופס כדי להימנע מקנס ממינהלת הליגה. דרך אגב, ג'ונסון היה אמור לשחק, אך הוא מתח את שריר הירך האחורי.
6 צפייה בגלריה
וורקמן חוגג
וורקמן חוגג
וורקמן. שיא קריירה
(צילום: ראובן שוורץ)
"ההופעה של ווילי הייתה יוצאת מן הכלל. יש קשר בין העובדה שכריס לא נרשם בטופס ליכולת שלו. היו לו יותר דקות והוא קלע 21 נקודות. חיפה פחדו מהשלשות שלנו ויצאו לשחקנים, אז ווילי חתך לסל וקלע 9 מ-11 מטווח שתי הנקודות", אמר דדאס.
מי שגם חזר ליכולת הטובה שלו הוא טיירוס מגי, שנמצא עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה. הגארד האמריקאי קלע גם כן 21 נקודות. "אני מנסה לשחק עם טיירוס, ובגלל זה הייתי חיובי איתו כל הזמן", ציין דדאס. "במינסק נתתי לו דקות והוא לא היה טוב, ובגלל זה בגביע הוא קיבל 30 דקות. אם מסתכלים על כמות המשחקים, יש לו רק הופעה אחת פחות העונה מסי ג'יי האריס. הוא נתן הצהרה היום עם ההופעה שלו, וגרם לי לכאב ראש. יש לי חמישה זרים טובים, ואני לא יכול לגרום בכל פעם לכולם להיות שמחים".
בשבת מחכה לחולון משחק על תואר - גמר גביע ווינר נגד מכבי ת"א. שתי הקבוצות נפגשו העונה כבר בליגה, חולון ניצחה ומשם יצאה לרצף שמונת הניצחונות הרצופים שלה בכל המסגרות בו היא נמצאת כרגע. אנחנו משחקים נגד קבוצה שמכירה אותנו מצוין ואנחנו מכירים אותם. זה משחק נוקאאוט ויש לנו יתרון כי גביע באופן מסורתי הוא מפעל של האנדרדוג. מכבי ת"א הפסידה לנו בליגה, אבל זה אומר שהם יבואו ברצינות רבה יותר אלינו. הם השתפרו ביורוליג, ואצטרך להכין את השחקנים שלי מנטלית. זה מצחיק ומוזר שיש לנו פחות זמן להתכונן לגמר מאשר מכבי ת"א. הם שיחקו ביורוליג בשלישי ואנחנו בליגה ברביעי. אני מתרגש, הגעתי לחולון כדי להילחם על תארים. בשבת יש לנו הזדמנות להראות לכולם שאנחנו לא במקרה אחת הקבוצות הטובות בישראל".
6 צפייה בגלריה
ספרופולוס ודדאס מתחבקים
ספרופולוס ודדאס מתחבקים
ספרופולוס ודדאס. דרבי יווני בשבת
(צילום: ראובן שוורץ)

וורקמן: "ניסיתי להיות הכריס ג'ונסון שלנו"

המצטיין במשחק, וורקמן, הקדיש את הניצחון למישהו מפתיע: "מגיע המון קרדיט לעוזר שלנו עמית שרף, שהחליף את דדאס אחרי שזרקו אותו מהמשחק. הוא הצליח לאחד אותנו, עשה כמה מהלכים טובים שעזרו לנו. הוא איש מקצוע נהדר. עוזרי מאמן לא מקבלים מספיק קרדיט, והם אלה שעובדים הכי קשה מכולם. כל פעם שהוא רוצה לראות את הילדים אחרי אימון, אני מבקש ממנו שיישאר להחזיר לי כדורים. אז שהקבוצה מנצחת הרבה בזכותו זה הופך אותי למאושר".
על העובדה שהצטיין היום כי ג'ונסון לא שיחק, אמר וורקמן: "כריס ג'ונסון הוא שחקן יורוליג, ואני רוצה אותו על המגרש כל הזמן. מה שאתם לא רואים על כריס זה המנהיגות והתקשורת. הוא השחקן שבזריקות עונשין בכל סוף אימון אומר לנו להפסיק לצחוק ולקחת את הזריקות ברצינות. ניסיתי להיות הכריס ג'ונסון שלנו היום. ידעתי שאם אתמקד במנהיגות והגנה, שאר הדברים יגיעו. זה תמיד נחמד לשחק יותר דקות, אבל אנחנו חייבים את כריס על המגרש".
דרך אגב, במהלך המשחק היה אירוע מוזר כאשר שוטר הגיע להיכל טוטו אחרי שמישהו, לא ברור מי, דיווח שטיילור רוצ'סטי, שחקנה החדש של הפועל חיפה, שרק נחת בישראל ביום שלישי, הפר את תנאי הבידוד שלו. כשהסבירו לשוטר שרוצ'סטי הוא ספורטאי שעבר בדיקת קורונה, ונמצא בבידוד ביתי ומותר לו להגיע לאימונים ומשחקים על פי המתווה של משרד הספורט ומשרד הבריאות, הוא התרצה ועזב את המקום.