ג'יילן הורד, שנמצא עם נבחרת צרפת שמתכוננת למשחקים האולימפיים, אישר היום (חמישי) את מעברו מהפועל למכבי ת"א. לפרוורד בן ה-25, שהצטיין בעונה החולפת, יש חוזה לעונה נוספת אצל סגנית האלופה, אבל יש בו סעיף יציאה לקבוצת יורוליג, אותו הוא ינצל על מנת לעבור לצהוב. מכבי ת"א תשלם את סעיף הביי-אאוט שלו שעומד על 150 אלף דולר.
"לשחק ביורוליג זה דבר שחשוב לי", אמר הורד במהלך מסיבת עיתונאים שקיימה צרפת, "החזרה ל-NBA היא מטרה, אבל בינתיים אני מתמקד באירופה. זה עוד לא הפך רשמי אבל אני אשחק בעונה הבאה במכבי ת"א".
1 צפייה בגלריה
הפועל ת"א - מכבי ת"א
הפועל ת"א - מכבי ת"א
"עשיתי מה שחשוב לקריירה שלי". הורד
(צילום: עוז מועלם)
השחקן חשף כי כבר נעשה עליו פנייה מצד האלופה בעונה שעברה: "הקבוצה רצתה אותי כבר בשנה שעברה והעונה הסכמתי למעבר, הגיעה אליי הצעה יום אחרי סדרת הגמר. מונאקו התעניינה גם כן והפועל ת"א רצתה להשאיר אותי, אבל בחרתי בפרויקט של מכבי".
הורד מודע למשמעות של מעבר כזה בישראל: "נכון, מדובר במעבר לא רגיל בת"א זאת אבל ההזדמנות לשחק ביורוליג ולהמשיך להתקדם. עשיתי מה שהכי חשוב לקריירה שלי".
בעונה החולפת העמיד הורד ממוצע של 16.7 נקודות למשחק בליגת העל והוסיף 5.1 ריבאונדים, מה שהקנה לו מקום בחמישייה השנייה של העונה. ביורוקאפ הוא גם רשם ממוצעים מרשימים של 16.1 נקודות ו-5.1 ריבאונדים.
נאום האליפות של שמעון מזרחי
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)