במכבי ת"א מנסים להתאושש מהמכה החזקה שספגה אתמול (רביעי) הקבוצה ולא, לא מדובר בהפסד 85:79 למונאקו במסגרת המחזור השני, אחרי שהצהובים כבר הובילו ביתרון דו ספרתי, אלא בעזיבתו של הכוכב בעונה הקרובה - ג'ורדן לויד.
זה נכון שיש תסכול מההפסד אבל אנשי המועדון, כבר שמו אותו בצד ובעיקר מסתכלים על המצב העגום שבו הם נמצאים לאור העזיבה של לויד. במכבי נאלצו להתמודד בימים האחרונים עם סיטואציה לא פשוטה בכלל כשהשחקן שהיה אמור להוביל אותם העונה והמשתכר הגבוה ביותר במועדון (כ-1.1 מיליון דולר) הודיע לראשי הקבוצה על כוונתו לעזוב בעקבות המצב הביטחוני.
3 צפייה בגלריה
לויד
לויד
מכה גדולה לצהובים. לויד
(צילום: AS Monaco Basket)
כבר לפני 4 ימים נודע ל-ynet על החשש של לויד להישאר בארץ. כזכור, בזמן מתקפת הטילים האיראנית לפני כשבוע וחצי מכבי ת"א הייתה הקבוצה היחידה מתוך הקבוצות שמשחקות במסגרת אירופית ששהתה בארץ, זאת מאחר שהטיסה שלה לבלגרד נקבעה לרביעי בשעות הצהריים. בזמן המתקפה שברי יירוט נפלו בסמוך לביתו של לויד, מה שיצר בהלה גדולה אצלו ואצל משפחתו.
הצהובים ניסו לשכנע את לויד להישאר ונתנו לו את האפשרות להישאר בבלגרד ולא להגיע למשחקי הליגה הקרובים עד שירגיש בטוח, ובנוסף ערכו שיחה איתו ועם משפחתו שהגיעה במיוחד למונאקו. מה שלא ממש עזר היה השינוי בחוקי היורוליג. בעבר, שחקנים יכלו לעבור לקבוצה אחרת רק אחרי השלמת סיבוב שלם, אך כעת יש לשחקנים אפשרות לעזוב עד ה-25 בדצמבר ולעבור מיידית לקבוצה אחרת ללא הגבלה.
בנוסף, מספר קבוצות שהתעניינו בלויד עוד בטרום העונה. עם השמועות על עזיבה אפשרית, קבוצות כמו מונאקו, וירטוס בולוניה ופנרבחצ'ה החלו להתעניין בו מחדש.
"קשה להגיד שיש אכזבה משחקן שרוצה לעזוב בגלל המצב הביטחוני", אמר גורם במועדון. "בסופו של דבר אנחנו מודעים לכך שהשחקנים הזרים לא ממש מבינים את הסיטואציה שאנחנו נמצאים בה וגם לא אמורים להבין. זאת לא המלחמה שלהם, אבל עדיין יש אכזבה קטנה, בעיקר בגלל העזיבה של שחקן מצוין עם אישיות מדהימה. נעשו אינספור ניסיונות לשכנע ולהבטיח שידאגו לכל הצרכים שלו, אבל זה לא עזר".
3 צפייה בגלריה
לויד
לויד
"נעשו אינספור ניסיונות לשכנע, אבל זה לא עזר"
(צילום: AS Monaco Basket)
"צריך לקחת בחשבון שמצבים כאלה יקרו בזמן מלחמה. מה שבטוח, החוק החדש ביורוליג לא ממש שיפר את המצב. כנראה שאם קבוצות לא היו יכולות לרשום אותו מיידית, אלא רק בתום הסיבוב הראשון, לא היה כזה ביקוש, ואולי גם הוא היה עושה חושבים מחדש ומנסה לפחות להישאר תקופה מסוימת בבלגרד".
מדובר במכה קשה מאוד עבור הצהובים, לא מספיק שאת העונה הנוכחית הם פתחו עם חמישה זרים בלבד אחרי עזיבתו של דריל מייקון והפציעה של ווניין גבריאל, עכשיו הם צריכים להתמודד עם קו אחורי דליל במיוחד.
מה שקצת מעודד את הצהובים זה העובדה שהם הגיעו לסיכום עקרוני עם סייבן לי (25, 1.88), שאתמול רשם הופעה אדירה בניצחון של קבוצתו הטורקית, מניסה, בליגת האלופות. הרכז סיים עם 43 נקודות, 3 אסיסטים, 3 חטיפות, 4 ריבאונדים ו-41 נקודות מדד, ובנוסף השווה את שיא כל הזמנים לנקודות במפעל.
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מונאקו
מכבי ת"א מונאקו
הופעה פושרת בהתקפה ובהגנה. מכבי ת"א מונאקו
(צילום: מכבי ת"א)
והיה גם משחק. הצהובים הציגו ערב פושר בהתקפה עם רבע השלישי במהלכו קלעו 14 נקודות בלבד, מה שאפשר למונאקו לנגוס בכל הפיגור מול מכבי ת"א ואף עלו ליתרון. תמיר בלאט שהצטיין במחזור שעבר, התקשה הפעם לאפס את הידיית וסיים עם 6 נקודות בלבד (2 מ-8 מהשדה).
הבעיה המרכזית של הצהובים נשארה בפן ההגנתי. בעונה שעברה היה למכבי את ג'וש ניבו מתחת לסל אבל בעונה הנוכחית פשוט אין סנטר דומיננטי עם ניסיון ביורוליג. מי שהיה אמור למלא את החלל הזה הוא ווניין גבריאל שנפצע, ומחליפו הזמני, אלפא קאבה, שחתם לחודש עדיין לא נכנס לעניינים (שיחק פחות מ-3 דקות). בנוסף, חסיאל ריברו הסתפק ב-4 ריבאונדים בלבד, בזמן שגם רומן סורקין הציג הופעה פושרת.
"זה מאכזב", הודה בסיום חסיאל ריברו. "נלחמנו עד הדקה האחרונה אבל דברים לא קרו כמו שקיווינו. אנחנו מקווים שבמשחק הבא הניצחון כבר יהיה שלנו". המאמן עודד קטש סיכם: "קצת כואב על התוצאה, אני חושב היינו יכולים לנצח".
אחרי שהמשחק הראשון בזירה המקומית נדחה, מכבי ת"א תפתח את העונה החדשה בליגה ביום ראשון הקרוב עם משחק "ביתי" מול עירוני נס ציונה, שייערך באולם הקונכיה בבאר שבע בעקבות עונש רדיוס שספגה בדרבי בעונה החולפת. הצהובים מקווים שמלבד ללויד, שאר השחקנים הזרים יסכימו לחזור ארצה.