מכבי תל אביב סגרה בצהריים (רביעי) את הסגל הישראלי שלה לעונה הקרובה עם החתמתו של רומן סורקין (24, 2.08 מ'). הפורוורד/סנטר כבר היה אמור לחתום בהיכל בעונה הקודמת, אחרי שהצהובים וקבוצתו האחרונה, מכבי חיפה, כבר הגיעו לסיכום, אך בסוף השחקן דחה את ההצעה ונשאר ברוממה.
ב-2020/21 קלע סורקין 13.5 נקודות, קטף 7.2 ריבאונדים ומסר 2 אסיסטים ב-29.2 דקות, אך ירד עם הירוקים לליגה הלאומית. סורקין מגיע למעשה על המשבצת של עומרי כספי שפרש לאחרונה.
2 צפייה בגלריה
רומן סורקין, ג'רום מיינסי
רומן סורקין, ג'רום מיינסי
רומן סורקין
(צילום: לירון מולדובן, מינהלת הליגה)
"כשחקן ישראלי שצמח בכדורסל הישראלי, מדובר ביום מרגש מאוד עבורי - היום שבו חתמתי במכבי תל אביב", אמר סורקין, "זו פסגה גבוהה להגיע אליה, ועכשיו זה הזמן להפשיל שרוולים, להמשיך לעבוד קשה, לגרום הנאה וגאווה וכמובן לזכות בתארים עבור הקהל המדהים של מכבי, שמוכר וידוע בכל אירופה".
"מדובר בשחקן שיש לו את כל הפוטנציאל לבסס את הכדורסל שלו גם ברמת יורוליג, לכן החתמנו אותו", הוסיף יאניס ספרופולוס. "אנחנו מאמינים שהוא יכול להיות שחקן חשוב עבורנו לליגה הישראלית וגם ליורוליג. שחקן עם יתרונות רבים".
2 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
עומרי כספי
(צילום: עוז מועלם)
סורקין החל את דרכו באליצור אשדוד, אבל מהר מאוד הבינו בכדורסל הישראלי את הפוטנציאל שלו והוא עבר לאקדמיה של האיגוד במכון וינגייט. לאחר מכן עבר לארצות הברית ושיחק ארבע עונות באוניברסיטת אורגון יחד עם אקס הצהובים, טיילר דורסי, כאשר באחרונה העפילו השניים לפיינל פור. ב-2018 חזר לארץ והצטרף למכבי חיפה.