עם סיום המשחק האליפות אתמול (שני), ווייד בולדווין ולורנזו בראון הודיעו על סיום דרכם במכבי ת"א. היום הגיע תורו של ג'וש ניבו, לו אין בכלל חוזה וכבר מזמן ידוע שלא ימשיך, להיפרד מהצהובים.
"זו הייתה אחת העונות המאתגרות אך המתגמלות בקריירה שלי", כתב ניבו באינסטגרם, "מכשולים כה רבים ושונים עברו בדרך בשנה הזאת, אבל זה גרם לי לסמוך באמת על אלוהים, ולגדול יותר כאדם וכשחקן. אני אסיר תודה ששיחקתי עם קבוצת האנשים שהייתי איתם בשנתיים האחרונות, לא יכולתי לבקש חברים טובים יותר לקבוצה. תודה מיוחדת למכבי ת"א, וכולם בארגון, על התמיכה וההזדמנויות שנתנו לי בשנתיים הללו".
1 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו
שחקן מכבי ת"א ג'וש ניבו
חווה עונת פריצה. ניבו
(צילום: עוז מועלם)
ניבו עשה העונה קפיצת מדרגה משמעותית - ממוצעים ביורוליג של 10.8 נקודות, 7.1 ריבאונים ו-16.3 במדד יעילות - ושמו הפך לחם מאוד בקרוב קבוצות המפעל האירופי הטוב ביותר. הוא צפוי לחתום במילאנו ולהרוויח 1.5 מיליון דולר לעונה.
גם בונזי קולסון - שהגיע לקבוצה לפני שנתיים יחד עם ניבו, בולדווין ובראון - צפוי לעזוב את מכבי ת"א הקיץ, כך שהיא תצטרך למצוא מחליפים לארבעת הזרים הטובים ביותר שלה. אם זה לא מספיק, רומן סורקין, השחקן המצטיין של העונה הסדירה והשחקן המצטיין של סדרת הגמר - רוצה לשחק ב-NBA ועתידו לוט בערפל. זה יהיה קיץ מורכב מאוד לצהובים, בטח בהתחשב במלחמה.
"ברמה הספורטיבית זה עצוב מאוד כי היה פה שלד שהיה יכול להמשיך ולקחת את המועדון להישגים גדולים", אמר קטש על העוזבים, "כמובן צריך לקחת דברים בפרופורציות. זה מחיר קטן שאנחנו משלמים לעומת מה שאחרים שילמו. לא יהיה קל להביא זרים, אבל אני חושב בשנתיים האחרונות שדרגנו שחקנים. כל מי שעוזב, יקבל חוזה גבוה בהרבה במקום אחר. מכבי הוכיחה שטוב לשחק אצלה".
נאום האליפות של שמעון מזרחי
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)