הדרבי נפתח באיחור של 45 דקות כי לחלק מאוהדי הפועל ת"א "התחשק" (שוב) להדליק אבוקות. 45 דקות. אמנם כמעט קרה אסון, כי לא היה חסר הרבה כדי שאחת האבוקות תצית את השלט שהם הניפו והיציע כולו יעלה באש, אבל לא אכפת להם. גם העובדה שהמשחק התחיל בשעה שילדים כבר הולכים לישון ובכך נמנע מהם לצפות בתצוגה היסטורית של קבוצתם לא עניינה אותם. לא אכפת להם מכך ששחקן שלהם הקיא בגלל האבוקות והעשן. כמו כל החוליגנים בעולם, מה שמעניין אותם זה להראות מי בעל הבית. הם יקבעו מתי ייפתח המשחק והם גם יכולים לקבוע מתי הוא יסתיים.
מדובר במיעוט קיצוני שהורס ומכתיב לכולם מה לעשות. רוב אוהדי הפועל ת"א נהדרים. אבל יש גם כאלה שמיישרים קו עם האולטראס כי "מכבי יותר גרועים". התוצאה היא שמדברים יותר על הבושה ביום למחרת במקום על משחק הכדורסל האדיר שהיה – 38 הפרש הפועל נתנה למכבי בראש. העיקר שהקיצוניים מרוצים, ברשת יש בכלל גם כאלה שחושבים שהניצחון הגיע בזכות האבוקות.
2 צפייה בגלריה
אבוקות ביציעי הפועל ת"א
אבוקות ביציעי הפועל ת"א
מיעוט קיצוני שהורס ומכתיב לכולם מה לעשות. אבוקות ביציעי הפועל ת"א
(צילום: יאיר שגיא)
במכבי חושבים שהם בכלל הקורבן כאן, ומתעלמים מכך שהם תרמו לא מעט כדי להלהיט את האווירה, שגם ככה הייתה דלוקה. זה החל באי־העברת הכרטיסים להפועל בשל "סכנה בטיחותית" (האוהדים שלכם לא הדליקו אבוקות העונה?), המשיך בבדיקות הביטחוניות המשפילות שהעבירו את השחקנים והצוות של הפועל, והסתיים בתקרית השולחן המגוחכת בדרייב־אין.
הם הרי יכלו להתריע על סכנת האבוקות לפני שהפועל העפילה לגמר, אבל "נזכרו" רק כמה ימים לפני המשחק, אחרי שכבר מכרו כרטיסים לאוהדים שלהם. תקרית השולחן שעיכבה את פתיחת המשחק הייתה השיא. ביורוליג מכבי לא הייתה מעזה לשחק את המשחקים האלה, כשמגיע הדרבי היא מתנהגת כמו קבוצה קטנה ובכיינית, וזה פשוט בלתי נסבל.
2 צפייה בגלריה
יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי
יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי
מכבי היא לא הקורבן. מזרחי
(צילום: יאיר שגיא)
המינהלת והאיגוד איבדו שליטה על האירוע. אין אוהד ספורט אחד שלא יודע על המתיחות (המוגזמת והמגוחכת) בין מכבי להפועל, ובכל זאת המינהלת לא ראתה לנכון לכנס את ראשי הקבוצות, להבהיר להם את המחיר של ביזוי הגמר ולהורות להם להוריד מיד את גובה הלהבות. אחרי הביזיון יצאה הודעה שייכתב מחירון להדלקת אבוקות והתפרעות אוהדים.
הנה הצעה יותר פרקטית: כשהאבוקה הראשונה מודלקת, מפסיקים את המשחק מיידית ושולחים את כולם הביתה. מכיוון שזה לא יקרה, כי הספורט בישראל מנוהל בידי פחדנים, אפשר להקדים את המשחק ל־18.00 כדי שלחוליגנים יהיה מספיק זמן לאבוקות שלהם ושהמשחק ייפתח ב־20.00.