קטש: "צריכים לעשות נקודות קלות"
(באדיבות ONE)
בקיץ האחרון מכבי ת"א לקחה הימור גדול עם החתמתו של ג'רל מרטין. אמנם הצהובים ידעו מראש מה שחקן הפנים יודע להביא לפרקט, אבל מצד שני היה סימן שאלה גדול שריחף לגביו מאחר והיה חסר ניסיון באירופה וביורוליג. בתחילת העונה החיבור היה צולע אבל לאט-לאט הפורוורד הצליח להשתלב. הערב (שישי, 21:45) הצהובים יתארחו בספרד מול ריאל מדריד במסגרת המחזור ה-17 ביורוליג שיחתום את הסיבוב הראשון במפעל. והשאלה שנשאלת: האם מרטין ימשיך במגמת העלייה?
מרטין בן ה-28 (2.08 מ') נבחר בדרפאט ה-NBA ב-2015 ע"י ממפיס ולאחר מכן עבר לאורלנדו. במשך 3 עונות הספיק לשחק ב-189 משחקים בליגה הטובה בעולם כשעונת השיא שלו הייתה ב-2017/18, אז העמיד ממוצעים של 7.7 נקודות ו-4.4 ריבאונדים. מה שצד את עיניהם של הצהובים הייתה דווקא השנתיים האחרונות שלו בסידני קינגס מהליגה האוסטרלית איתה זכה באליפות כשבסדרת הגמר קלע בממוצע 16 נקודות לצד 11.3 ריבאונדים.
2 צפייה בגלריה
ג'רל מרטין
ג'רל מרטין
צד את עיני הצהובים דוקוא בזכות שתי העונות שלו באוסטרליה. ג'רל מרטין
(צילום: יאיר שגיא)
במכבי היו מאוד סבלניים עם מרטין מתחילת העונה בשל חוסר הניסיון שלו וההבנה שלוקח זמן לשחקן להבין את המשחק האירופאי ולהסתגל אליו. מנגד, הצהובים לא היו מרוצים כל-כך מהיכולת המקצועית שהוא הציג עם 3.1 נקודות ו-2.6 ריבאונדים ומדד של 3.5. אבל אז הגיעה נקודת המפנה. הפורוורד התחיל את קפיצת המדרגה שלו בדיוק בזמן, קצת אחרי שאלכס פוית'רס נפצע וגמר את העונה ובזמן שעדיין לא מצאו לו מחליף.
את השדרוג המשמעותי שלו אפשר לראות במיידית בטופס הסטטיסטיקה כשעלה לממוצעים של 9.3 נקודות, 4.5 ריבאונדים ו-8.8 במדד עם 11 מ-31 מהשלוש, כשאת משחק השיא שלו רשם מול אלבה ברלין - 21 נקודות ו-7 ריבאונדים ב-31 דקות.
במכבי מדגישים שאת התרומה של מרטין רואים בעיקר בחדר ההלבשה ועל הפרקט בדברים הקטנים שלא בהכרח באים לידי ביטוי במספרים. אם זה בהקרבה ההגנתית, האופי הנוח ובעיקר ברצון האמיתי שלו להשתפר ולהשתדרג. נכון שזה עדיין לא מכסה לחלוטין על חסרונו של פוית'רס, אבל בקבוצה מאוד מרוצים מההשתלבות שלו ומכך שהצליח להדביק באופן מהיר יחסית את הפער. האם הפתרון של קטש נמצא בתוך הסגל? מרטין רוצה להוכיח שכן.