3 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' וקלויארו
ז'יז'יץ' וקלויארו
ז'יז'יץ'. ניצחון קליל
(צילום: אורן אהרוני)
מכבי תל-אביב סיימה אתמול (שני) רצף של חמישה משחקי בית ב-11 יום עם חמישה ניצחונות, שלושה במסגרת היורוליג ושניים בליגה. הצהובים של יאניס ספרופולוס, שהגיעו עם ביטחון רב כאחת הקבוצות הלוהטות באירופה לאחר הניצחון המרשים על ברצלונה בחמישי, הצליחו להביא את אותה רמת אנרגיה ואותה מנטליות גם מול בני הרצליה, והביסו אותה 69:99.
הדבר החשוב מבחינת ספרופולוס היה שיתוף הישראלים שמיובשים על הספסל ביורוליג, או כלל לא מתלבשים, כמו למשל עוז בלייזר, שהיה מצוין עם 18 נקודות וג'ייק כהן המאוכזב ממעמדו.
3 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
כהן. לא מתלבש ביורוליג
(צילום: אורן אהרוני)
"זה לא הזמן הנכון בשבילי לדרוש דקות או משהו בסגנון", אמר כהן. "אנחנו משחקים טוב מאוד ומשתפרים גם בליגה וגם ביורוליג. חוסר דקות זה משהו שקשה לקבל ברמה האישית כי אני רוצה מאוד לתרום, אבל ככה זה כשאתה משחק בקבוצה טובה, אתה צריך להישאר צנוע. הייתי בסיטואציות כאלו בעבר. כשאתה משחק עם 15 שחקנים, אתה תמיד צריך להיות מוכן ולהתאמן כרגיל".
מי שהצטיין בהתמודדות עם 19 נקודות, ומראה שיפור משמעותי גם בזירה המקומית וגם באירופה, הוא קינן אוואנס. "רצינו להוביל בשלב מוקדם והראינו יכולת טובה גם התקפית וגם הגנתית. מבחינה אישית אני מנסה לעשות את העבודה שלי בתור הרכז ולעזור גם ליתר החברים שלי בקבוצה להיראות טוב יותר", אמר אוואנס.
3 צפייה בגלריה
ספרופולוס ואהרוני מחוייכים לפני המשחק
ספרופולוס ואהרוני מחוייכים לפני המשחק
ספרופולוס ואהרוני מחוייכים לפני המשחק
(צילום: אורן אהרוני)
"אנחנו משחקים טוב מאוד בתקופה הזו ויכולים עוד להשתפר. לא היינו צריכים היום פסק זמן אחד כי שיחקנו טוב מאוד" אמר ספרופולוס בסיום. "יש שחקנים שלא שיחקו ביורוליג אבל הם לגמרי חלק מהקבוצה וכולם צריכים להיות מוכנים לשחק בשביל הקבוצה בכל רגע נתון. חלק היו טובים ועשו את זה וחלק צריכים לדחוף את עצמם עוד בהמשך".
בצד המפסיד הייתה אכזבה בהרצליה מכל מהלך המשחק, וחוסר הקשיחות ששחקניו של אורן אהרוני הראו בהגנה. אהרוני, שהגיע להתמודדות נגד המועדון בו שימש שנים רבות כמנהל המקצועי במחלקת הנוער, ניסה להסביר את היכולת הרעה: "לא נכנסו טוב למשחק, ובטח לא בכושר שמכבי נמצאים בו. הם ידעו להעניש אותנו וצריך לתת להם קרדיט גדול על הדרך ששיחקו בהתקפה וגם על הדרך ששמרו עלינו. לא היינו במשחק ונצטרך ללמוד מזה ולהמשיך קדימה".